PDA

View Full Version : Info/advies gevraagd: Kitty Hawk Supreme Series 1



Shifty
17 februari 2006, 16:37
Heb het forum doorzocht, maar vond weinig tot geen relevante informatie.

Wie heeft er ervaring met deze amp en wat zal 'ie ongeveer waard zijn?

Het lijkt me in ieder geval zo op het eerste gezicht een gave amp.

Hier wat foto's:
http://caspar.mediact.nl/kittyhawk/Kitty007.jpg

http://caspar.mediact.nl/kittyhawk/Kitty006.jpg

http://caspar.mediact.nl/kittyhawk/Kitty005.jpg

http://caspar.mediact.nl/kittyhawk/Kitty004.jpg

Graag jullie bevindingen over deze amp. Alvast bedankt!

Ché
17 februari 2006, 16:57
Kennis van me heeft net dezelfde, uit de jaren 80 dacht ik.
Belachelijk zwaar, maar dan ook echt belachelijk ZWAAR!

Clean vind ik helemaal niet mooi, te droog, weinig dynamiek...
De drive 1 en 2 daarentegen zijn heel leuk, mesa boogie-achtig, scheurt serieus door en gaat heel hard. Denk dat kitty hawk mesaboogie copieerde in de jaren 80, of het was een budget merk van boogie, ik weet er het fijne niet van maar er is ergens een relatie tussen de twee, correct me if i'm wrong.

Wat ik super vond aan die amp is dat je kunt schakelen tussen 6L6 en EL34, leuk om mee te experimeteren, maar zoals ik al zei is de clean behoorlijk slecht en komen de 6L6 niet echt tot hun recht. Misschien dat een andere speaker in dat ding wel een hoop verschil kan maken.

Prijsklasse: geen idee, hij had er 400€ voor betaald ofzo...ik denk dat dat de prijsklasse ook wel zal zijn.
Ik zou er alleszins nooit meer dan 400 voor geven want ik vind het ding veel te zwaar/onhandig. Te veel snufjes met die push/pull knoppen, bijna iedere knop van die versterker is push/pull :) Ik heb liever 1 kanaal en zo weinig mogelijk knoppen.

Leuk om mee te experimenteren. Is alleszins een leuk stuk versterker technologie met al die switchen en push/pull knoppen.

nicoverduin
17 februari 2006, 17:42
Ja..met die EVM12L wil het wel met het gewicht.

Eko
17 februari 2006, 19:23
DE Kitty Hawk is een prima bak. Maar echt lood en loodzwaar! Ik heb zo`n zelfde gehad. Als hij op een podium staat is het het einde. Alleen om hem er op te krijgen en weer terug.......
Hij is schakelbaar tussen 2 soorten eindbuizen. Net als de Mesa.
Als ik het helemaal goed heb is het als volgt. Een muziekzaak hier in het Oosten ( Huigens Hengelo) haalde de versterker in onderdelen uit het land aan de andere kant van de plas. Eenmaal gemonteerd leverde het versterkers op die 100% leken op de echte.
Ze zijn bekend om krakende potmeters en andere kleine gebreken. Het geluid maakt echter alles goed. Eenmaal goed afgesteld is het een beest!

Shifty
17 februari 2006, 19:52
Bedankt voor jullie reacties!

Balen, want ik ben dus op zoek naar een tilbare combo. Deze valt dus af. Het lijkt me wel een hele interessante bak om 's mee te klooien en hij ziet er echt wel tof uit :)

stratokai
17 februari 2006, 20:11
Bedankt voor jullie reacties!

Balen, want ik ben dus op zoek naar een tilbare combo. Deze valt dus af. Het lijkt me wel een hele interessante bak om 's mee te klooien en hij ziet er echt wel tof uit :)

Zoals eerder vermeld is een groot deel van het gewicht te wijten aan de EVM12L speaker. Deze weegt 8 kilo.

Je kunt er een andere speaker in zetten en de EV verkopen (voor ± 100 euro)

Scheelt je dan ongeveer 5 kilo in gewicht.

Quink
17 februari 2006, 21:00
Als ik het helemaal goed heb is het als volgt. Een muziekzaak hier in het Oosten ( Huigens Hengelo) haalde de versterker in onderdelen uit het land aan de andere kant van de plas. Eenmaal gemonteerd leverde het versterkers op die 100% leken op de echte.

Helemaal fout. Twee Duitse broers, Gundolf en Wolfram Roy importeeerden Mesa Boogie en Dumble (!!). Toen deze versterkers door de dure dollar steeds duurder werden, dachten de broers, dat kunnen wij ook, maar goedkoper en beter. Dus werd gestart met de bouw van een lijn versterkers. Volgens horen zeggen waren de eerste erg goed (o.a. Standard, opgevolgd door de Supreme I). Door de grote vraag begonnen ze een beetje te prutsen ten tijde van de Supreme II. Waren relatief onbetrouwbare versterkers. De verkoop stortte in elkaar. De versterkers werden tot dan geïmporteerd door Huigens in Hengelo. Omdat deze erg veel versterkers terugkregen zetten ze de import stop. Later kwamen de broers Roy terug met o.a de M1 en de M5. Omdat deze weer een stuk beter waren is Huigens weer begonnen met de import. Echter, door de slechte eerdere series ging het niet echt lekker meer. Hoe het precies verder ging is me niet helemaal duidelijk, maar volgens mij is een van de broers gestopt, heeft Huigens een deel van de toko overgekocht, en zijn ze verder gegaan.

Iig bestaan ze nog: www.kittyhawkamps.com (http://www.kittyhawkamps.com).

Nog een geinig linkje (mits je enigzins met Duits overweg kunt):

http://acoustic-amps-usa.privat.t-online.de/86984/home.html

Slowhand41
17 februari 2006, 22:03
Als je zo de verhalen eens leest, b.v. op Harmony Central waren ze niet erg betrouwbaar. Ik heb zelf vroeger met een gitarist gespeeld welke een Kitty Hawk Supreme (1) had, vond daar in ieder geval een goed geluid in zitten en hij had er ook verder geen problemen mee.
Hier nog een andere link: http://www.avantgart.com/kittyhawk/

Greetz, Hans

matto
18 februari 2006, 12:13
Huigens heeft ook nog een tijdje geprobeerd om oa: de Kitty Hawk junior te produceren, waren echt goed klinkende buizenbakkies voor een nette prijs.
Hoe lang dat heeft geduurd weet ik niet.
Van de overgebleven Kitty Hawk onderdelen is er nog iemand in Harderwijk mee aan de slag geweest om er nog iets van te maken, Woodstock amps dacht ik dat het toen is gaan heten.
Of er verder nog weer iets mee is gedaan dat weet ik niet.
Op een feestje :) heb ik wel gehoord dat die Woodstock figuur:hippie: er mee is gestopt en dat ie in principe zo de produktie weer op zou kunnen starten.
Ik vraag me dan natuurlijk wel af waarom ie dan gestopt is.

nicoverduin
18 februari 2006, 12:33
Vergis je niet in de investeringen in dit soort projecten....

strat58
19 februari 2006, 14:25
Vergis je niet in de investeringen in dit soort projecten....

Hmm heb ooit eens een Kitty Hawk gehad, klonk te gek in de winkel maar eenmaal thuis vond ik hellemaal niks meer. Das weer typisch zo'n impulsieve aankoop geweest. Ik heb hem gelukkig snel verkocht en een Marshall combo voor in de plaats aangeschaft. Daar zat nu eenmaal een betere sound in voor mij.
Peace Strat58

AART
19 februari 2006, 21:01
de ev12 m/l is zeker 150 euro waard....

nicoverduin
19 februari 2006, 21:14
Heb ze al meerdere malen voor 100-110 euro gekocht hoor.

Shadowrider38
6 april 2006, 09:29
Ik heb een Kitty Hawk 2000 junoir series 1.
Op de achterkant staat Handmade in Holland.
Er zitten 4 sovtek 12ax7 preamp buizen en 2 Electro Harmonics EL-34 eindbuizen in en een Celestion G12M-70 Speaker.
Dat ding gaat loeihard en de sound is inderdaad te vergelijken met een mesa boogie mark 1.
Zuiver en helder clean en zeer goede distorsion en high gain sounds.
Ben er zeer gelukkig mee :-)
Gebruik deze versterker samen met een GT-6 van Boss en een ext cabinet van Marshall, de 1936. :hippie:
Het enige document dat ik heb is dat van het electrisch schema
:rockon:

kunk
23 juni 2007, 12:19
Hoor iedereen over deze versterker dat het gewicht zo zwaar is. Heb gezocht op het internet maar eigenlijk nergens het exacte gewicht kunnen achterhalen.
Ben dus wel nieuwsgierig wat het gewicht nu werkelijk is.

Alvast bedankt,

Kunk

Chris Winsemius
23 juni 2007, 12:46
Hoi Kunk

Ik had hier laatst 'n KH Supreme Series 1 ter modificatie, gewicht niet gemeten maar.... ZWAAR!!!

(nutteloze post... :) )

the sure thing
23 juni 2007, 13:36
Ik heb een lange tij 2 versies van de M1 gehad, die waren wel tilbaar maar het geluid vond ik niet echt OK.

rjong999
23 juni 2007, 13:38
ik heb een kh junior en gebruik 'm als eindversterker achter mijn gt8. Klinkt geweldig. Het clean is heel mooi, de drive is nogal gewoontjes. Met een tubescreamer ervoor wel lekker.

kunk
23 juni 2007, 14:43
Citaat van Chris Winsemius:

"Ik had hier laatst 'n KH Supreme Series 1 ter modificatie, gewicht niet gemeten maar.... ZWAAR!!!".

Dat had ik al gehoord dat ie zwaar is maar mijn vorige versterker woog iets van 45 kg, als deze versterker nou bijvoorbeeld 30 kg is vinden velen dat misschien nog wel zwaar maar voor mij is ie dan al 15 kg lichter.
Daarom wil ik graag een wat duidelijkere (hoeft niet op de kilo nauwkeurig) gewichts aanduiding.

Kunk

PeeVee
24 juni 2007, 09:52
Ik heb er hier, als er nog plaats was want het loopt hier storm, meerdere in in de werk plaats gehad voor allerlei modificaties. Dat zijn toch die amps die zichzelf automatich aan de grond vastspijkeren als je even niet oplet? Krijg je ze na een gig niet meer van hun plaats ;)

Kaboemba
24 juni 2007, 10:42
Citaat van Chris Winsemius:

"Ik had hier laatst 'n KH Supreme Series 1 ter modificatie, gewicht niet gemeten maar.... ZWAAR!!!".

Dat had ik al gehoord dat ie zwaar is maar mijn vorige versterker woog iets van 45 kg, als deze versterker nou bijvoorbeeld 30 kg is vinden velen dat misschien nog wel zwaar maar voor mij is ie dan al 15 kg lichter.
Daarom wil ik graag een wat duidelijkere (hoeft niet op de kilo nauwkeurig) gewichts aanduiding.

Kunk

He kunk, hij is zwaarder. Ik heb zo'n versterker gehad (sterker nog het lijkt di evan de foto's te zijn) en heb deze verzonden met dpd. Ik weet niet meer het precieze gewicht maar dpd verzend tot 31,5 kg per pakket en ik heb er 2 pakketten van moeten maken. Ik dacht idd dat hij rond 45 kg zat.

kunk
24 juni 2007, 10:56
De vraag is opgelost, ik had belangstelling voor deze versterker en de verkoper heeft hem gewogen waarbij het gewicht van de versterker op 45 Kg uitkwam. Zat er nog een flightcase omheen van enkele kilo's dus kom je op die manier boven de 50 Kg uit.
Aangezien ik dat ding vaak van boven naar beneden moet sjouwen en weer terug zie ik er dus verder maar vanaf.
Wel jammer want lijkt me verder wel een leuke versterker.

Kunk

Kaboemba
24 juni 2007, 16:59
Tja watje nog kan overwegen is om er zelf een top van te maken, gewoon nieuwe kast bouwen en de versterker overzetten.

Lijkt moeilijker dan het is, heb het zelf gedaan met een triamp combo.
Zo'n kreng weegt als combo 47 kg een top weegt de helft.

heavy-metal-thunder
24 juni 2007, 23:01
DE Kitty Hawk is een prima bak. Maar echt lood en loodzwaar! Ik heb zo`n zelfde gehad. Als hij op een podium staat is het het einde. Alleen om hem er op te krijgen en weer terug.......
Hij is schakelbaar tussen 2 soorten eindbuizen. Net als de Mesa.
Als ik het helemaal goed heb is het als volgt. Een muziekzaak hier in het Oosten ( Huigens Hengelo) haalde de versterker in onderdelen uit het land aan de andere kant van de plas. Eenmaal gemonteerd leverde het versterkers op die 100% leken op de echte.
Ze zijn bekend om krakende potmeters en andere kleine gebreken. Het geluid maakt echter alles goed. Eenmaal goed afgesteld is het een beest!

neen, is Duits. Ik correspondeer af en toe met de mede-ontwikkelaar van Kitty Hawk.

Kaboemba
25 juni 2007, 12:12
Kitty hawk is oook Nederlands geweest hoor. Mogelijk nog ik weet het niet voor dit moment.

Pepe
5 juli 2007, 23:54
De broertjes hebben een paar jaar geleden een herstart vanuit Nederland gemaakt meen ik maar zoals al eerder gezegd hier, te weinig animo voor het home grown uiterlijk en een slecht imago.

Die eerste serie was erg goed. Gregor Hilden (wie kent hem niet) heeft een paar cd's ermee vol gepingelt en die haalt daar inderdaad een dumble achtig geluid uit. De series daarna hebben niks meer met de Eagle amp te maken. Een marshall karakter en goekope onderdelen die nogal eens stuk gingen.

Jammer van die laatste doek met rode streep serie, die klonk een beetje DR.Z achtig, lekker old skool