PDA

View Full Version : Les Paul standard goldtop?



vidar
17 februari 2006, 17:08
Ik ben op zoek naar een Les Paul. Ik ben er inmiddels achter dat ik een standaard wil ( hoewel ik ook nog wat andere versies ga proberen maar dat terzijde), dat ik het best tweede hands kan zoeken en dat in de periode 1985-1995 (ongeveer) de betere modellen werden gemaakt (jaja 1950/60 waren de echte topjaren maar ik zoek een goede en enigszins betaalbare LP :P ))

Maar nou vroeg ik me af of er in die periode ook (al) LP Standard goldtops waren, want die vind ik echt prachtig (jaja, het is soms verstandiger om op je oren en gevoel af te gaan maar ja, het ook wil ook wat!) Ik zie ze namelijk maar weinig aangeboden staan.

Orpheo
17 februari 2006, 17:12
ik vind een betere vraag: wat is je budget? want soms vind je hele leuke customshop goldtops voor relatief weinig.

maar gewone goldtops, niet c.s., dat weet ik niet zo snel... ik dacht t niet hoor, maar he, in '95 was ik pas 9, en toen had ik niet eens een idee van wat de les paul was :P

Orpheo
17 februari 2006, 17:14
heb je geld, dan zou ik voor deze gaan:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=53327

als ik dat serienr. mag geloven, is dat niet een normale classic!! ikzou m mailen....

vidar
17 februari 2006, 17:32
budget is ongeveer 1600 euro maar ik wil toch het liefst voor een standaard gaan, bovendien ziet die goldtop die jij daar aanstipt er, voor het mooie. nog wat te nieuw uit. :P

Orpheo
17 februari 2006, 17:44
budget is ongeveer 1600 euro maar ik wil toch het liefst voor een standaard gaan, bovendien ziet die goldtop die jij daar aanstipt er, voor het mooie. nog wat te nieuw uit. :P

de classics uit begin jaren 90 worden gezien als pre-custom shop. en deze classic heeft een customshop serienummer..... its all up to you

bert k
17 februari 2006, 17:47
Maar het is Gold All Over. Niet mooi, een Goldtop hoort een mahonie achterkant te hebben. (En P90's, maar dat is mijn persoonlijke smaak)

Bram+
17 februari 2006, 17:50
Ik zou het er op kunnen hoor.

Veekeren
17 februari 2006, 18:01
Maar het is Gold All Over. Niet mooi, een Goldtop hoort een mahonie achterkant te hebben. (En P90's, maar dat is mijn persoonlijke smaak)

Mee eens. Al heb ik er ooit eentje met minihumbuckers gehad en dat was ook wel lekker.

Droffie
17 februari 2006, 18:15
Ik ben op zoek naar een Les Paul. Ik ben er inmiddels achter dat ik een standaard wil ( hoewel ik ook nog wat andere versies ga proberen maar dat terzijde), dat ik het best tweede hands kan zoeken en dat in de periode 1985-1995 (ongeveer) de betere modellen werden gemaakt (jaja 1950/60 waren de echte topjaren maar ik zoek een goede en enigszins betaalbare LP :P ))

Maar nou vroeg ik me af of er in die periode ook (al) LP Standard goldtops waren, want die vind ik echt prachtig (jaja, het is soms verstandiger om op je oren en gevoel af te gaan maar ja, het ook wil ook wat!) Ik zie ze namelijk maar weinig aangeboden staan.

Vidar: mijn advies, probeer voor tweedehands 2002 of later standard te gaan. Die komen een stuk dichterbij de autentieke 50/60 jaren standards.
Burstbuckers Pro klinken imo en vele met mij veel beter dan de 490/498.
Mooie dunne binding in je cutaway en autentieke neck angle.

M.a.w. nieuwe standards is the to go...

Droffie
17 februari 2006, 18:17
de classics uit begin jaren 90 worden gezien als pre-custom shop. en deze classic heeft een customshop serienummer..... its all up to you

Pre-Historics bedoel je. En dan nog moet je zeker weten dat je er één hebt. Er zijn veel scams in omloop.

Orpheo
18 februari 2006, 03:11
Pre-Historics bedoel je. En dan nog moet je zeker weten dat je er één hebt. Er zijn veel scams in omloop.

ja, precies :) dank je voor de verbetering.

ik dacht dat je dat onder andere kon zien aan t serienummer. deze gold all over heeft een ander serienr. dan de normale "shop". vandaar dat ikd acht dat t customshop achtig iets was.

vidar
26 februari 2006, 16:54
Ben het eens met Bert K :)
Maar zijn er nou Standard Goldtops gemaakt in die periode (85-95)?
(liefst dus niet All Over)

Josdevos
27 februari 2006, 10:45
Voor een 400-500 euro 2dehands meer heb je 2dehands natuurlijk wel de real thing...

Historic Collection '57 Reissue...

Dat is pas een gitaar, verschil met standards is ongelofelijk!

Ben ik zeer tevreden van, na 2 standards en een custom gehad te hebben...
Wat een vibe wat een resonantie... Geen spatje modderig, zelfs niet op halspickup. Is qua built zels tikkeltje beter als m'n USA Deans...

Heeft wel een boomstam van een neck, maar is wel een een erg lekkere gitaar...


http://users.pandora.be/brike/Gibson%20R7/119382621-goldtop-historic-gibson-les-paul-1957-reissue.jpg

vidar
27 februari 2006, 14:33
Die is idd echt om van te gaan wijlen :D , en ze worden natuurlijk alleen maar mooier naarmate je er langer op speelt en ie lekker gaat slijten :D