PDA

View Full Version : Carl Martin Surf Trem



robert-gitarist
17 februari 2006, 14:24
Wie heeft er al ervaring of iets dergelijks met de Carl Martin Surf Trem?
Ik zoek namelijk een goeie en fijne tremelo pedaal voor nummers zoals rage agianst the machine en green day...Maar goed ik zag die Carl Martin dus op de frietbek site staan en leuk bedrag wel(69 euro)..en aangezien die goedkoper is dan een 2de handse Boss TR-2 tremelo,leek me dit wel een leuk ding ;)

fullorder
17 februari 2006, 14:53
Wie heeft er al ervaring of iets dergelijks met de Carl Martin Surf Trem?
Ik zoek namelijk een goeie en fijne tremelo pedaal voor nummers zoals rage agianst the machine en green day...Maar goed ik zag die Carl Martin dus op de frietbek site staan en leuk bedrag wel(69 euro)..en aangezien die goedkoper is dan een 2de handse Boss TR-2 tremelo,leek me dit wel een leuk ding ;)

Ik heb mijn TR-2 ooit voor 60 verkocht :roll:

anywayzzz, ik kan je niks vertellen over de surf trem. De tremelo's waar ik goede ervaringen mee heb zijn de voodoo lab tremelo (denk 2dehands aan 100 euro) en mijn eigenste BYOC Tram-Olo ;) (te koop bij de gier voor....80, zoiets?)

robert-gitarist
17 februari 2006, 16:58
Okee bedankt Fullorder!
De Boss TR-2 heb ik zien staan op marktplaats voor rond de 70-80 euro...behoorlijk duur dus.En ja ik heb niet echt veel goeie verhalen over de TR-2 gehoord..Degelijk is hij natuurlijk wel maar de klank was niet echt mooi ofzo.

nielsduursma
17 februari 2006, 17:03
de tremolo (pulsar? was het toch) van electro harmonix is ook wel vet lijkt me, is een tientje duurder dan de carl martin. moet je de demo video maar is bekijken op de site van ehx.

robert-gitarist
17 februari 2006, 17:23
de tremolo (pulsar? was het toch) van electro harmonix is ook wel vet lijkt me, is een tientje duurder dan de carl martin. moet je de demo video maar is bekijken op de site van ehx.

okee thnx..zal eens ff gaan luisteren 8-)
Morgen ga ik na frietbek in Apeldoorn en daar hebben ze die Carl Martin liggen dacht ik..Een ff testen...Heb net een tremelo met stel sprong nodig ofzo maar goed wil wel binnekort keer een halen.Gebruik nu die Behringer Tremelo en die doet het ook erg goed..maar goed voor live heb ik liever een iets degelijke pedaal gewoon.Wil nog wel eens ehh hard trappen :D

fullorder
17 februari 2006, 17:46
Okee bedankt Fullorder!
De Boss TR-2 heb ik zien staan op marktplaats voor rond de 70-80 euro...behoorlijk duur dus.En ja ik heb niet echt veel goeie verhalen over de TR-2 gehoord..Degelijk is hij natuurlijk wel maar de klank was niet echt mooi ofzo.

dat is inderdaad duur, je hebt een nieuwe voor 99,-
ik vond de tr-2 best wel goed hoor, maar ik verloor altijd wat volume als ik 'm aan had staan. bovendien schijnen ze bypassed ook aardig wat tone te sucken.

GuitarMaster
17 februari 2006, 17:54
Ik zou een BYOC tremolokitje kopen, heb je een supertremolo voor 75 euri.

robert-gitarist
17 februari 2006, 18:33
Nja goed er zijn dus tig soorten tremelo's van diverse merken...
Ik ben in de eerste estantie geintreseert in die van Carl Martin.Carl Martin leverd over het algemeen geen troep.En de prijs staat me wel aan dus ;)
Kijk als ik die Carl Martin niks vind kijk ik wel na een andere merken :) ik weet nu dus dat er meer merken zijn dan alleen Boss etc.Wat ik zoek is een tremelo zoals je hoord in het nummer Gorillia Radio van Rage Against The Machine.Mijn Behringer tremelo is daar gewoon net iets te transpartant voor zeeg maar..Maar iedereen vast bedankt voor de reacties :)

Mitch
17 februari 2006, 23:18
Ik heb de Carl Martin Trem o'Vibe gehad. De tremolo daarvan had een mooi vloeiende sinusgolf, maar nam wel iets toe in volume. Wordt wel vaker gedaan, omdat men bij trem wel eens een 'schijnbaar' volume verlies ervaart, maar wat mij betreft was die boost toen eignelijk nét iets te veel van het goede. Dan zit ik wel echt temierenneuken hoor, want qua totaal behoud van toon kunnen er veel tremolo's nog een puntje aan zuigen.
Of de Srf Trem dezelfde basis heeft weet ik niet, maar ik dacht: ik meld 't effe. :)

robert-gitarist
19 februari 2006, 11:11
Bedankt Paul ;)
Ik heb de Tremelo gister uitgeprobeerd op een Fender versterker*weet niet welke maar was in elkgeval een Tweedkleurige* maare ik moet zeggen,lekker mild tremelotje zeg :o Ik denk dat ik hem dinsdag ga kopen.De behuizing is ook van metaal dus lekker degelijke en kan met battarij en voeding gevoed worden :) mooi ding!

fullorder
19 februari 2006, 11:49
De behuizing is ook van metaal dus lekker degelijke en kan met battarij en voeding gevoed worden :) mooi ding!

eeeh...hiermee beschrijf je zo'n beetje 95% van alle pedalen die er maar te koop zijn, zolang het maar geen behringer is ;)
maar hoe dan ook veel plezier met je surf-trem! :)

robert-gitarist
19 februari 2006, 12:21
Haha nja klopt ook wel maar als je er zo na kijkt op een foto ervan zou je denken dat het haast plastic is vandaar namelijk ;) Maar goed Karl Martin heeft na mijn idee geen troep uit gebracht veder ;) Maare bedankt..gaat wel goed komen :D

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2006, 20:29
welke tremelo's zijn er waarvan de golfvorm is in te stellen? Ik heb vroeger een tremovibe gehad, maar die was wat te lief voor sommige dingen.

Mitch
5 maart 2006, 21:03
Dure bakkies als de Fulltone Supatrem, Catalinbread Semaphore. Zullen er vast meer zijn, maar dit is uit mijn hoofd. :)

nielsduursma
5 maart 2006, 21:27
welke tremelo's zijn er waarvan de golfvorm is in te stellen? Ik heb vroeger een tremovibe gehad, maar die was wat te lief voor sommige dingen.

Electro Harmonics pulsar, kijk maar is naar de demo video op de site:
http://media.ehx.com/media/wmv/10_Pulsar_med.wmv

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2006, 21:33
oe, die pulsar klinkt eigenlijk best wel erg lekker.

Die semaphore en supratrem zijn idd wel redelijk prijzig. Die semaphore is wel lekker instelbaar.

Mitch
5 maart 2006, 22:35
O ja, de Pulsar natuurlijk. Cheap cheap ! :)

Jay75
6 maart 2006, 09:50
Ik zoek ook een lekkere tremelo, had een supertrem zitten op mijn fender twin, en die zoek ik nu in een doosje!

Welke zou ik moeten proberen?

Die van EH?
Voor mij is het echt om de vintage tremelo surf sound te krijgen, maar hoef niet perse een vintage pedaal, als het maar klinkt.

Dweezman
6 maart 2006, 12:59
Sherlock Tremit

telecastermaster
6 maart 2006, 16:25
welke tremelo's zijn er waarvan de golfvorm is in te stellen? Ik heb vroeger een tremovibe gehad, maar die was wat te lief voor sommige dingen.

Jim Dunlop Tremolo
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/tremolo/index.html

http://www.jimdunlop.com/products/electronics/tremolo/images/intro.jpg

jero
6 maart 2006, 19:45
de sherlock tremit heeft een switch om te schakelen tussen blok en golfvorm. de voodoolab tremolo heeft een pot waarmee je geleidelijk de golfvorm kunt veranderen.

robert-gitarist
6 maart 2006, 20:51
Boss TR-2 heeft ook golf instelling ;)
Wat ik trouwens ook een onwijs gaaf pedaal vind,als je die nog tegen komt,is de Boss PN-2 Tremelo/pan.Onwijs gaaf ding..Ook lekkere sound maar op moment ff geen geld voor.Wil hem zeker wel keer in me Boss collectie hebben maar goed vrij zeldzaam pedaal en dat zie je ook aan de prijzen.Tijdje terug op marktplaats stond er een te koop voor 140 euro... :stop:

Jay75
7 maart 2006, 17:06
Ik heb geen zin om veel geld uit te geven voor een effect dat ik maar in een paar nummers gebruik dus het wordt de DANELECTRO TUNA MELT, al was het alleen al voor de naam!

:)

Nog geen 30 euro bij thomann.de

Mitch
7 maart 2006, 18:58
Klinkt trouwens ook perfect, echt waar. Die delay is ook zo aardig. 't Is alleen dat de behuizing en de jacks en switch zo griezelig slap zijn. Zou 't niet voor optredens gebruiken :chicken:

Jay75
8 maart 2006, 13:43
Je bedoelt die Dano?

Achja, beetjevoorzichtig en anders kopen we wel een nieuwe!