PDA

View Full Version : Beruchte bruggen



VooDoo
17 februari 2006, 08:37
He guys,

Ik had effe een vraagje, ik hoor hier vaak op het forum dat ibanez ook van die slechte bruggen heeft.

ik dacht dat het bij de RG ongeveer het meeste onder de 500 was?

maar nu heb ik Ibanez S 470 gezien en ik vroeg me af of dit er ook een was?

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/S470_IB_a_e_u.html

Ik dit er ook zo een die na enkele jaren in elkaar stort?

alvast bedankt

(Ps; alswe toch bezig zijn, is die humbucker als SC te schakelen?vooral die voorste:p)

SimonS
17 februari 2006, 10:27
idd mindere kwaliteit van de bruggen bij type nummer onder 500, maar bij de S-serie heb je de ZR trem, die weer heel anders werkt (en nog niet zo oud is). slijtage bij de knife-edges en de studs heb je niet want hij werkt met een draaipunt mbv "wieltjes" (ben net wakker...hoe was het woord...)

VooDoo
17 februari 2006, 13:31
idd mindere kwaliteit van de bruggen bij type nummer onder 500, maar bij de S-serie heb je de ZR trem, die weer heel anders werkt (en nog niet zo oud is). slijtage bij de knife-edges en de studs heb je niet want hij werkt met een draaipunt mbv "wieltjes" (ben net wakker...hoe was het woord...)


Is that a good thing:p

vester86
17 februari 2006, 13:46
de ZR heeft een gelagerd scharnierpunt,hierbij is er dus vrijwel geen slijtage. heb er goeie verhalen over gehoord,maar ook slechte in combinatie met het zero-point systeem (tremsetter achtig)

over de bruggen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=39912&highlight=edge+lo-pro

Nova
17 februari 2006, 13:49
ik heb een Ibanez RG 350 EX, prachtig ding (voor de prijs) en dan vooral die brug.... Ben ik dan vreemd? Heb nergens problemen mee en hij ontstemt nooit... nee echt nooit.

Anders Destium
17 februari 2006, 13:58
In het begin zijn die bruggen prima Nova, het probleem is dat ze relatief snel slijten en daarna waardeloos zijn.

De ZR trem is een erg fijne brug.

VooDoo
17 februari 2006, 14:15
In het begin zijn die bruggen prima Nova, het probleem is dat ze relatief snel slijten en daarna waardeloos zijn.

De ZR trem is een erg fijne brug.


oke op zo een reactie hoopte ik:)

Want als ik me niet vergis zit deze brug zelfs op de prestige serie(S1620)
dus zal wel goed zijn:D

Anders Destium
17 februari 2006, 14:17
Als het een oudere S470 is (zonder de ZR trem) dan zou ik hem dan weer wel links laten liggen, die heeft wel een mindere brug erop zitten.

SimonS
17 februari 2006, 14:33
de ZR heeft een gelagerd scharnierpunt,
gelagerd ja, dát woord zocht ik. maar in principe is het geen scharnierpunt meer met een punt die in een inkeping staat gespannen, maar een draaipunt zonder de (iig snelle) slijtage genoemd door A.D.

Nickname
17 februari 2006, 16:10
Yup.. werkt met lagers.. ZR staat voor zero resistance en het klopt ook. Heb er bij EMI op 1 gespeeld en het werkt als een tierelier.. alleen niet zo leuk dat ie niet ver omhoog gaat.. dus heb ik toch liever de Edge pro van mn RG1570 :) Scream on dudes! :rockon:

VooDoo
17 februari 2006, 17:29
Als het een oudere S470 is (zonder de ZR trem) dan zou ik hem dan weer wel links laten liggen, die heeft wel een mindere brug erop zitten.



nee nee, gewoon zo eentje uit de winkel
gewoon nieuw:D
(dat is de planning tenminste:p) :D
want mijn leraar heeft ook een S kweet alleen nie twat voor een.
staat Custom made op de 12e

en die heeft ie al HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL lang
maar of het een 470 is weetik niet