PDA

View Full Version : Axess FX1 en AC8 in the house!



Michael AE
17 februari 2006, 02:04
Vandaag heb ik mijn FX1 en AC8 van Axess binnengekregen. Tijdens de repetie maar even een 6-tal presets op de FX1 gemaakt om even te testen en het viel me meteen op hoe makkelijk hij te programmeren is. Even wennen na een FC200, maar zeer overzichtelijk qua interface. De AC8 werkt ook prefect en zonder "glitches". Foto's en (misschien) een uitgebreidere review morgen.

BeeJee
17 februari 2006, 09:41
Cool!

Je bent na mij de 2e al in korte tijd die van een FC200 overstapt naar een dikke vette controller (AA in mijn geval).
De markt wordt zometeen nog overspoeld met FC200's :D
Ben wel heel erg benieuwd naar een review, want volgens mij ben je zo ongeveer de eerste hier op het forum die een FX1 heeft?
Veel plezier ermee!

vinni
17 februari 2006, 10:21
Zo zo!


Toe maar weer! :)

Zeker een hele vette controller.

Gefeliciteerd Michael.

En je had al een GRX......

Vinni

srv-man
17 februari 2006, 21:05
Mooi spul man! Ben benieuwd naar je review....

Michael AE
18 februari 2006, 22:56
Okay, eindelijk tijd voor een review.

Na een aantal jaren te hebben gezocht naar een goede controller, was ik het een beetje zat. Elke controller had wel iets dat me niet beviel, van het prijskaartje, tot bepaalde functies die er niet op zaten, tot veel te ingewikkelde programmering...toen las ik de specificaties van de aankomende Axess controller.

Ik was al nieuwsgierig toen hij nog niet eens gemaakt werd dus, maar toen de eerste werden aangeleverd en de reviews kwamen, kon ik het niet laten er 1 te bestellen om te testen. De prijs bleek ook nog eens mee te vallen.

Dit is voor mij DE controller van dit moment. Hij is erg stevig en de switches lijken onverwoestbaar. Ondanks dat is hij niet al te zwaar. Bovendien heeft hij alle functies die ik nodig heb, en meer. Alles is SUPER simpel te programmeren en bovendien is hij, zelfs in het donker, nog overzichtelijk. Ook ziet hij er echt waanzinnig uit.

Voor een compleet overzicht van alle funcites verwijs ik jullie naar de Axess site. Foto's binnenkort op mijn webshots.

Helter Skelter
19 februari 2006, 00:45
welke toko heeft Axess in z'n assortiment? ik ben nl. geïnteresseerd in die amp-switcher...

Michael AE
19 februari 2006, 04:41
Axess producten zijn op hun website te bestellen.

Tristan
20 februari 2006, 02:24
Ben je blij met je nieuwe spul, werkt het goed?

Michael AE
20 februari 2006, 03:08
Ey Tristan,

Ja, werkt perfect! Ik heb vandaag de hele dag geprogrammeerd, en dat gaat verrekte simpel. Zelf de midioten uit onze klas zouden het moeten kunnen...:P

Jammer dat je niet iets dichter bij woont. Ik heb net een soort test-rackje in elkaar gezet met de XTC en de JCM800 in W/D/W, en dat moet je horen. Onvoorstelbaar wat je daar allemaal uit halen kan. Als je dan de boel weer mono draait, dan klinkt alles helemaal nergens meer naar.

BTW. Morgen een Arion chorus ophalen, en misschien later deze maand een Switchblade, en dan ben ik voorlopig helemaal klaar. Heb toch maar besloten de boel in 2 SKB kisten te doen...is allemaal iets handelbaarder. Ik denk dat het eerste rack een pre en het tweede een post wordt, net als dat van Morris. (Sue me! :D)

ieme
20 februari 2006, 08:47
wat is de link van de axess site?

Jimi Hendrix
20 februari 2006, 09:35
wat is de link van de axess site?


http://www.google.nl/search?hl=nl&q=axess+electronics&meta=

;-)

Rectifier
20 februari 2006, 10:30
Niet te verwarren met:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=access+adults+sex&meta=

ieme
20 februari 2006, 10:37
Wat kost die controller? er staat 899 dollar, wat heb je totaal betaald in euro's om hem in huis te krijgen?

ieme

Michael AE
20 februari 2006, 13:14
Ik was inclusief de AC8 met kabel (zie de website voor prijzen) 1000 euro kwijt.

ieme
20 februari 2006, 14:12
Nice, wat komt er allemaal in je rack michael? je gforce en 2290 neem ik aan en verder?

Tristan
20 februari 2006, 15:20
Ey Tristan,

Ja, werkt perfect! Ik heb vandaag de hele dag geprogrammeerd, en dat gaat verrekte simpel. Zelf de midioten uit onze klas zouden het moeten kunnen...:P

Jammer dat je niet iets dichter bij woont. Ik heb net een soort test-rackje in elkaar gezet met de XTC en de JCM800 in W/D/W, en dat moet je horen. Onvoorstelbaar wat je daar allemaal uit halen kan. Als je dan de boel weer mono draait, dan klinkt alles helemaal nergens meer naar.

BTW. Morgen een Arion chorus ophalen, en misschien later deze maand een Switchblade, en dan ben ik voorlopig helemaal klaar. Heb toch maar besloten de boel in 2 SKB kisten te doen...is allemaal iets handelbaarder. Ik denk dat het eerste rack een pre en het tweede een post wordt, net als dat van Morris. (Sue me! :D)

Oh, is het iets voor midioten? Dan is het vast ook wat voor mij! ;)
W/D/W met de JCM 800 en de Exstacy, dat zal zeker wel klinken, dan gebruik je de Exstacy zeker als wet amp? :P (zou ik wel doen :) )
Ga je dan al je effecten W/D/W zetten en niet alleen je delay (2290)?

Dat is dan weer zo iets waar je tegenaan loopt als je W/D/W gaat spelen, want sommige effecten wil je juist als totaalonderdeel van je geluid hebben, bijvoorbeeld een phaser door je crunchsound of een wah en dat soort dingen en dan wil je soms dus helemaal geen W/D/W hebben, maar eigenlijk D/W/D of W/W/W, je wil a.h.w. de interactie van je mainamp horen met het effect.

Een ander dilemma is natuurlijk of je de wet amp alleen clean laat draaien (als het een multiple channel bak is), of dat je hem mee laat switchen als je van clean naar crunch gaat, omdat het anders te droog klinkt, terwijl de crunch setting misschien de effecten weer vertroebelt.

Die Arion Chorus kickt ass, vooral de vibrato!
Dus koffertje 1 (pre):
pedal looper (switchblade)
pedal drawer

koffertje 2 (post):
TC 2290
(G-Force) Eventide Eclipse
Poweramp

en dan nog twee Bogner cubes
Heeft die 800 overigens een Slave out (preamp out)?
Dan heb je op deze manier wel een redelijk compact en handelbaar systeem, dat heel vet zal gaan klinken, denk ik.
Twee koffertjes is een erg slim idee man, want als je toch mono wil gaan spelen, dan laat je gewoon koffertje 2 en de twee Bogner cubes thuis!

Gisteren was overigens Metallica weer op tv, op WDR, en Kirk Hammett had weer een toon als een schijtende kameel (zelfs clean) en dat terwijl hij over drie Dual Rectifiers aan het spelen was, hij speelde zeker ook W/D/W. :P
Hij verneukte One deze keer eens niet, dus dat viel nog wel mee, maar ja die toon en dat vibrato... effe kotsen hoor.

Michael AE
21 februari 2006, 02:04
Tristan: Hahahaha! ;)

Ieme: Mijn racks gaan ongeveer zo eruit zien...

Rack 1: Pedalen-la met GRX4, VL PP2, Boss CE2, Arion SCH1, VL Analog Chorus, MXR Phase 90, TS9 en Emma Reezafratzitz. (Waarshijnlijk komen daar nog een OCD, een leuke analoge delay en een Barber Tonepress bij...) Ik zit te twijfelen of mijn G-Force in dit rack komt. (Voor in de efx loop.) Hoogtswaarschijnlijk komt er een Switchblade bij voor de loops.

Rack 2: TC 2290, TC G-Force, Marschall 8008. Het "wet-rack" dus. Waarschijnlijk ga ik dit rack met een multikabel verbinden aan het andere rack, zodat alle efx door de switchblade geschakeld kunnen worden.

2Tristan: Met de Switchblade kun je kiezen of je de effecten via de FX-loop of voor de amp wil schakelen en je kunt onafhankelijke volume-settinges maken. Je kunt dus, zelfs wanneer je w/d/w speelt, effecten compleet wet laten draaien over je dry amp.

Trouwens, ik heb de XTC en 800 apart als dry amp gebruikt. Vandaag even flink kunnen a/b-en tussen de twee, en raar maar waar, de XTC klinkt bijna identiek aan de 800 met mijn strat. IETS minder dynamiek, maar het scheelt niet veel. Bovendien klinkt de XTC met mijn Anderson echt TE 80's. Ontzettend geil, vooral met de Arion. (Die ik voor 19 euro heb gekocht!!!{zie EFX forum})

Tristan
21 februari 2006, 03:57
Dan zat ik toch redelijk dicht in de buurt!
Nu begrijp ik pas echt waarom je die switchblade wilt hebben, want die level feature hebben de meeste loopers geloof ik niet, maar dan kan die GRX4 toch wel weer weg? Hoe zit het dan eigenlijk met je wet amp, hou je die dan compleet wet, of kan je die dan ook weer dry draaien?

Nog een paar losse kreten:
- Je hebt nu wel erg veel Chorus man, hoe is die CE2 eigenlijk?
- Die Klon klonk ook heel vet op je 800, misschien wil ik die wel verkopen. ;)
- Ik zou die G Force zeker in de fx loop stoppen, als je hem gaat gebruiken.
- Met die VL PP2 ga je het niet redden om alles van juice te voorzien.
- Ik ben zelf ook nog op zoek naar een goede delay: analoog of bandecho, maar ja, die hebben dan weer geen tap tempo, maar digitale delays klinken ruk voor je versterker en de meeste versterkers die ik goed vind klinken hebben geen fx loop, dus dan moet ik ook W/D/W gaan spelen, maar dat is weer niet goed voor mijn portemonnee. :mad:
- Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe setup, pedalen etc. en de sounds met de Strat en de Anderson!

ieme
21 februari 2006, 08:27
ja mike, wel ff wat fotos posten als de zooi in elkaar zit! ga je t zelf doen of laat je het door PL of ernst fliek doen ofzo?

Josdevos
21 februari 2006, 09:32
Ik was inclusief de AC8 met kabel (zie de website voor prijzen) 1000 euro kwijt.


Wow, dat is niet teveel, geen taksen betaald?

Michael AE
22 februari 2006, 19:53
Ieme: Ik ga het in eerste instantie zelf doen. Het 1ste rack en mijn pedalboard zijn inmiddels af en alles werkt en klinkt perfect. Ik moet nog wat aanpassingen maken en ik moet nog een systeem bedenken waarmee alles iets makkelijker aan te sluiten is. Hier in de buurt kan ik alleen bijna nergens fatsoenlijke multikabels kopen, helaas.

Tristan
23 februari 2006, 01:30
Hee Michael, binnenkort trouwens nog een keer naar Van de Haar?
Aanstaande zaterdag ofzo?
Ik ben vandaag bij Music Store Koln geweest en mijn lijstje met amps wordt steeds kleiner.
Dit is hem nu:
65 amps, Bad Cat, Bogner (Big Size 2x12 cab), Cornford, Heritage, Hiwatt
Mad Professor, Marshall, Matchless, Tone King, Vox, Zinky

Michael AE
23 februari 2006, 02:26
Hey Tristan, lijkt me een goed plan. Moet zaterdagavond wel optreden, maar dat maakt niet uit, we kunnen 's middags wel gaan. Ik bel je nog.

Tristan
24 februari 2006, 00:57
Cool, ik zal hem even bellen om te zien of dat die Tone King al in elkaar zit.
Die Two Rock lag ook al uit elkaar en die is misschien wel interessant om tegen die Hook te testen, dus ik zal ook even vragen of die al in elkaar zit.