PDA

View Full Version : aflakken, stof?



hierophant
16 februari 2006, 21:50
hallo, ik heb men gitaar gelakt, en wil nu gaan aflakken met blanke lak. Probleem is dat ik geen degeleke spuitinstallatie heb, en er stof komt te zitten in de lak. Hoe kan ik dit stofprobleem oplossen? Ik ben een beetje creatief geweest en heb een doos gemaakt die als spuitcabine zou moeten dienen, dit is al veel beter maar nog niet volledig stofvrij. Misschien dom voorstel, maar als ik er een stofzuiger aanbouw.. Help over stofvrij lakken?

Grtz, Pieter

wietse
16 februari 2006, 22:36
wat wil helpen is in de douche spuiten,(helaas vinden moeders en ander vrouwvolk dat niet leuk :D ) nadat je die goed schoon hebt gemaakt (stofvrij dus) ik spuit zelfs het liefst buiten wat uit de wind, maar daar is het nu te koud voor.
is de ondergrond mooi gelukt?
als die stofvrij is, dan met heel fijn schuurpapier licht opschuren, stofvrij maken, en als de blanke lak goed gedroogd is die polijsten met commandant, dan poets je elk stofdeeltje wel weg, mits er niet teveel stof in zit.

Lacrymosa
17 februari 2006, 09:06
Zorg idd dat je ondergrond goed glad is, maar niet TE glad, nat schuren bijv is niet echt nuttig, veel werk voor weinig tot geen beter resultaat
Wat je kan doen om je kamer een beetje stofvrij te maken, is eerst alles goed schoonmaken en stofzuigen.
dan hang en leg je door heel je kamer goed vochtige lakens, laat dit een nachtje staan, misschien voor het slapen gaan nog ff goed nat maken met een plantenspuit oid.
voor extra effect zou je nog kunnen zorgen voor een beetje airflow in je kamer met een ventilator ofzo.
de stofdeeltjes blijven zo hangen in het vocht van de lakens, en je beschermt de rest van je kamer tegen het nevelen van lak