PDA

View Full Version : Koch Multitone vs Vox Valvetronix ad120vtx



Jurdepur
16 februari 2006, 15:13
Ik heb op het moment een Koch Multitone 100w top welke een beetje te groot en te hard is. Ik heb in een bandje gespeeld welke is opgeheven en ga nu nog af en toe jammen maar speel vooral thuis dus heb niet die onwijze bak met power nodig. Die Koch is dus een beetje overdone. Nu heb ik op internet een Vox Valvetronix ad120vtx gezien en ben erg benieuwd of het klinkt als een buizenbak of dat het een slap aftreksel is. Heeft iemand ervaring met de Vox (en eventueel met de Multitone) en kan je me dan een advies geven? Ik weet dat je een Koch buizen-bak eigenlijk niet mag vergelijken met "chips-bak" maar ik heb gehoord dat ze tegenwoordig zo ver zijn met de ontwikkelingen dat alleen en purist het verschil hoort.

Mijn vraag: wat te doen

Scali
16 februari 2006, 15:40
Volgens mij zie je het 'probleem' maar half.
Het gaat er niet alleen om of de modeler wel of niet als 'een buizenversterker' klinkt, maar ook of ie naar een buizenversterker klinkt die naar jouw zin is.
Er zit geen Koch-model op, dus valt er sowieso geen direct vergelijk te maken.
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om het ding gewoon zelf te proberen en te kijken of je geluiden vindt die je aanstaan, ongeacht of die wel of niet op het origineel lijken etc.
Ik vind het zelf zeker geen slechte versterkers, en ik zou er best mee kunnen leven, denk ik.

Wicked Willy
16 februari 2006, 16:14
De Vox kun je absoluut niet vergelijken met een Koch, waarom ga je niet voor een kleinere buizenversterker zoals de twintone of de studiotone?

maylingjv
16 februari 2006, 17:07
of je zet er een power attenuator tussen een hotplate,weber of dergelijke

vester86
16 februari 2006, 17:30
van de vox weet ik dat ie erg goed is, maar dan wel vooral in de eigen vox modellen (ac30 e.d.) clean is ook super van de vox, warm en diep, en helder. maar zoals al gezegd is: compleet anders dan je multitone
je zou op zoek kunne gaan naar een 50 watt multitone, hoewel dat in maximaal volume niet veel zal helpen.(maar die vox gaat ook loeihard als je um open zet).
je zou denk ik het beste een 1 op 1 vergelijk kunnen gaan maken, qua "inhoud" zijn de versterkers totaal niet te vergelijken, uit allebei komt een geluid zeg maar :)

Punt
16 februari 2006, 21:05
Ik heb zo'n Vox VTX30 gehad en nu een Koch Studiotone.
Er gaat niets boven de echte buizentoon van Koch.
Minder veelzijdig waarschijnlijk maar wel een serieuze toon en speelt heerlijk.
Kies Koch!

Droffie
17 februari 2006, 00:29
Ik heb zo'n Vox VTX30 gehad en nu een Koch Studiotone.
Er gaat niets boven de echte buizentoon van Koch.
Minder veelzijdig waarschijnlijk maar wel een serieuze toon en speelt heerlijk.
Kies Koch!

+1 hou 't bij Koch...Idd een Twintone of Studiotone

pikasso
17 februari 2006, 11:22
Als je niet te veelzijdig hoeft te zijn en neit teveel optredens doet, dan ben je gek dat je een KOCH zou vervangen door een modelling amp. Ik heb dat wel gedaan, mijn JCM800 verkocht nadat ik een VOX Tonelab SE had gekocht. De veelzijdigheid was zwaarwegender dat een goede buizensound.

Voor mij werkt het. Maar het is geen buizenamp, wel close, maar net niet.

Koenk2
18 februari 2006, 13:46
Hey,
Waarom ga je anders niet voor een wat goedkopere Fender de Ville... Echt buizen en goedkoper, maar echt een te gekke clean... Vooral lekker voor op je kamer!!!!!

Als je de multitone gewend bent, ga je echt nooit kwijlen bij die vox...

greetz

Jurdepur
18 februari 2006, 19:38
Allen bedankt voor het advies. Ik ga maar eens een middagje in Feedback zitten om de Vox aan een nadere geluids inspectie te onderwerpen. Ik idd wel bang dat ik qua geluid wel verziekt ben door de Koch.

Mocht de test positief uitvallen zal je de Koch hier wel op de site zien verschijnen. Al iemand interesse????