PDA

View Full Version : Wat is een goed 19"effect met goed voetpedaal?



anoniem
2 november 2001, 13:48
Ik wil een nieuwe proffesionele 19"effect met bijhorend voetpedaal aanschaffen. Wie heeft er goede tips of heeft een bepaald merk wat goed is??

Rectifier
2 november 2001, 16:28
Roland GP8 of GP16 + FC200
TC G-major + midicontroller
Rocktron Intellifex/Replifex + Midi mate

Laurens
5 november 2001, 21:16
TC electronic G-Major is heel goed...de bijbehorende voetpedaal naar 't schijnt niet, maar behringer heeft net een niet al te dure MIDI footswitch uit en die leek mij ook goed ( was van metaal geloof'k )
ik ga binnen onbepaalde termijn ook zo'n spul kopen..

vinni
17 november 2001, 20:02
Heb sinds kort een G-major.
Je moet er van houden. Echt kwaliteit chorus, reverb, delay en tremolo. Flangers en phasers zijn middelmatig. De analoge van Electro Harnmonix zijn beter. Lesley en wahwah moet je helemaal vergeten. Veel te clean!

ekkerman
19 november 2001, 18:02
de gp16 is niet zo'n goede effecten bak hij klinkt best wel achterhaalt maar je kan er vaak goedkoop aan komen en als je hem alleen voor midi program changes gebruikt is het vooral door de mogelijkheden van zijn bijbehorende pedaal niet verkeert je hoeft de geluiden niet te gebruiken dus alleen de comando's ( fc 100 mk2 )

Gearhead
17 december 2001, 14:48
Op 2001-11-19 17:02, schreef ekkerman:
de gp16 is niet zo'n goede effecten bak hij klinkt best wel achterhaalt maar je kan er vaak goedkoop aan komen en als je hem alleen voor midi program changes gebruikt is het vooral door de mogelijkheden van zijn bijbehorende pedaal niet verkeert je hoeft de geluiden niet te gebruiken dus alleen de comando's ( fc 100 mk2 )

De distortion is kut, maar ik vind alle effecten zoals delay en chorus behoorlijk goed klinken. Die effecten zou ik zeker niet achterhaald noemen.

anoniem
21 december 2001, 14:50
Bovenaan staat voor mij de:
Lexicon G2 + R1 footcontroller, deze bak heeft 2 FX routes eentje kun je voor je versterker routen en de andere in de FX loop van je versterker plaatsen, dus boosts en dergelijke voor je preamp en chorus, delays en galmen in de FX loop. Bovendien hebben beide routes een true bypass dus als je geen FX gebruikt wordt het geluid van je versterker zo min mogelijk aangetast.

Hierna vindt ik de G-force van TCelectronics erg goed en die heeft ook de mogelijkheid heel weirde FX combinaties te maken, maar geen mogelijkheid om extra gain-boosts voor je versterker te routen, werkt enkel in de FXloop.

Hierop volgt de G-major, heb ik nog niet gehoord maar een kennis van me heeft er eentje en die is er erg tevreden over, lijkt me een prima ding, mijn gevoel zegt me dat het een verbeterde Replifex is. G-minor is inderdaad bagger, maar het apparaat werkt prima met andere controllers.

De Replifex van Rocktron, heb ik zelf. Rocktron is een beetje uitgekauwd om het maar zo te noemen, ze maakten wel aardige apparaten, van prima kwaliteit maar inmiddels dus niet meer. Deze bak heeft een mogelijkheid om de kanalen van je versterker switchen als deze via een mono of stereo jack werkt. Deze functie heeft TC in de G-major handig overgenomen en is ook mogelijk met de R1 footctlr. van Lexicon.

Ik ben erg tevreden over mijn Replifex, goed gebouwd, simpele maar goed klinkende FX, en in combinatie met de MidiMate erg flexibel. De intellifex biedt overigens een 8 stemmige chorus waarbij de Replifex maar een 2 stemmige heeft en meer reverb variaties want de replifex heeft eigenlijk maar 1 type galm (dus geen variatie tussen rooms en halls en dergelijke), maar die kun je wel een beetje shapen natuurlijk helemaal in combinatie van een beetje delay kun je die mogelijkheden wel nabootsen. verder is er ook een mogelijkheid om je directe signaal analoog te houden zodat je minimaal kwaliteitsverlies hebt, maar dan werkt uiteraard de EQ en de noisegate niet meer op je directe signaal.

Geert