PDA

View Full Version : ENGL extra speaker !



jon-ass
16 februari 2006, 14:33
gegroet,
ik speel op een 1x12 ENGL Sovereign combo, en heb al van verschillende mensen gehoord dat de klank zoveel beter en dieper en warmer zou zijn met nog een extra 1x12 speaker eronder. Dit zou goed uitkomen, want ik wil wel net iets meer laag en diepte. Enige ervaringen hiermee, of raad?
bedankt:)

jon-ass
16 februari 2006, 23:09
niemand, komaan?

vester86
16 februari 2006, 23:12
is bekend he, extra speakertje doet wonderen, zeker met een gesloten kast icm de open back die je nu al hebt :)

Mitch
16 februari 2006, 23:45
Marc_Odijk heeft een tijd met die combinatie gespeeld en was daar erg over te spreken. Zelf speel ik ook met een open back combo en een closed back 1x12 en ik ben er ook erg over te spreken. Bescheiden formaat, prima sound.

Arnie
17 februari 2006, 16:06
Nou, hier een ervaring uit eerste hand :D

Ik heb een Sovereign met extra 2x12 cabinet. Je geluid wordt inderdaad wat warmer/punchier...

Maar....dit betekent ook dat ik 'officieel' de interne speaker niet aan mag sluiten. Impedantie klopt dan niet meer.

Persoonlijk vind ik het clean mooier uit de interne speaker mooier dan uit een gesloten cabinet. Het leeft wat meer, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Dus als ik jou was zou ik een extra cabinet nemen. Maar dan wel de 1x12, dan heb je 'best of both worlds'. Goed clean uit je interne speaker en goede overdrive/distortion uit je extra 1x12 cabinet.

Laters,
Arnold

andy
18 februari 2006, 16:22
Ik ook maar dan.
Je geluid wordt stukken beter door een extra speaker bij die Engl. (paar weken geleden nog ff met een medemuzikant uitgeprobeerd)
Maar dat geldt eigenlijk voor de meeste combo's.