PDA

View Full Version : Progressieve Neo Classical



Bloodline
16 februari 2006, 12:45
Heb een nieuw nummer gemaakt !
alle commentaar is natuurlijk welkom.
zitten wel vel fouten in want het was vor mij extreem moeilijk om te maken.

link:

http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=3VAGE97QQSI3M2FUJJTNT5RIBI

Stratman70
16 februari 2006, 14:55
Gaaf man!!!!...


...Zo'n Jack Daniels T-shirt. Ik heb er zelf namelijk ook één! :D

Maar petje af hoor: ik doe het je niet na. Al vind ik wel dat het erg cliché is en heb ik het allemaal al eens eerder gehoord, maar ja, dat is natuurlijk ook de stijl muziek denk ik. In die zin vind ik het dan toch wel heel erg geslaagd. Het nummer is goed, alleen raakt er het boeiende voor mij er op een gegeven moment wat vanaf.

Blijft wel staan dat ik het knap vind dat je zo'n compositie kunt neerzetten en dat je zo kunt spelen. Vandaar: petje af!

Bloodline
16 februari 2006, 17:40
bedankt !! :D

en jah die t shirts zijn super bruut :D

Purple_Peter
16 februari 2006, 17:59
Hoi Bloodline,

Niet helemaal mijn stijl en sluit me deels ook wel bij het commentaar van Stratman70 aan, maar wel erg knap gedaan, petje af hoor.

Luc-O
16 februari 2006, 18:22
Tja het nummer is op zich best leuk, ik snap alleen niet waarom jij vaak dingen post die je (nog) niet beheerst. Ook dit stuk is duidelijk nog te hoog gegrepen, het is erg slordig allemaal, niet alleen kwa spel maar ook kwa intonatie, timing etcetera. Dat is zonde, want het maakt veel meer indruk als je zo'n nummer als dit post als je het helemaal goed kan spelen. Het zit er wel in, dat wel, maar het komt er nog niet helemaal uit.

Negative K3 fan
16 februari 2006, 18:26
hey bloodline weer een geinig filmpje, er zitten een paar heel erg vette licks in. Het heeft alleen een heel erge micheal angelo vibe: te veel notengepoep, waar je je op zou kunnen concentreren is bijvoorbeeld de slordigheid. Ook zou ik het persoonlijk erg kunnen waarderen als je een iets expressievere techniek zou gebruiken, daar leent deze stijl zich ook ontzettend voor (malmsteen), je gitaar alleen wat minder 8-) :satisfie:

Scali
16 februari 2006, 19:48
Ook zou ik het persoonlijk erg kunnen waarderen als je een iets expressievere techniek zou gebruiken, daar leent deze stijl zich ook ontzettend voor

Doe es voor?

Ik vind het wel een aardig stuk, maar mede door de backingtrack heeft het soms wel een erg hoog Nintendo-gehalte :)
Toch heel knap dat je dit soort dingen kunt componeren, en spelen.

Bloodline
16 februari 2006, 20:37
Tja het nummer is op zich best leuk, ik snap alleen niet waarom jij vaak dingen post die je (nog) niet beheerst. Ook dit stuk is duidelijk nog te hoog gegrepen, het is erg slordig allemaal, niet alleen kwa spel maar ook kwa intonatie, timing etcetera. Dat is zonde, want het maakt veel meer indruk als je zo'n nummer als dit post als je het helemaal goed kan spelen. Het zit er wel in, dat wel, maar het komt er nog niet helemaal uit.

bedankt voor je commentaar !
ik begrijp je helemaal en je hebt bij veel punten ook gelijk.
ik zal dus nog maar wat extra daarop oefenen !

Bloodline
16 februari 2006, 20:40
hey bloodline weer een geinig filmpje, er zitten een paar heel erg vette licks in. Het heeft alleen een heel erge micheal angelo vibe: te veel notengepoep, waar je je op zou kunnen concentreren is bijvoorbeeld de slordigheid. Ook zou ik het persoonlijk erg kunnen waarderen als je een iets expressievere techniek zou gebruiken, daar leent deze stijl zich ook ontzettend voor (malmsteen), je gitaar alleen wat minder 8-) :satisfie:

hey gozer,
dat van michael angelo ben ik niet zozeer met je eens. Michael Angelo is vaak veel noten poep en in dit nummer heb ik niet zoveel gescheten in mijn mening.
als ik het speel voel ik het meer in de richting Michael Romeo dan Michael Angelo ( kan ook zijn dat je in de war met die 2 bent )

en zou je kunnen uitleggen wat je precies met expressievere techniek bedoelt ?

bedankt gozer !

bluegate
16 februari 2006, 21:24
:o Net even zitten kijken, ondanks dat ik wat in het commentaar van Luc-O zie,

vind ik het toch heel goed.
Ik kan het in ieder geval niet, en ik zal niet de enige zijn.

Negative K3 fan
16 februari 2006, 22:45
en in dit nummer heb ik niet zoveel gescheten in mijn mening.
dat hangt maar net van je referentie kaders af, als ik dit aan een paar vrienden van me zou laten horen... maargoed, ik vind dat er wel onevenredig veel wordt gepoept

als ik het speel voel ik het meer in de richting Michael Romeo dan Michael Angelo ( kan ook zijn dat je in de war met die 2 bent )
ondanks dat ik mihcceal romeo nauwelijks ken ben ik zeker niet in de war, ik vind het alleen wel moeilijk te verwoorden wat ik precies bedoel


en zou je kunnen uitleggen wat je precies met expressievere techniek bedoelt ?

bedankt gozer !

malmsteen is het eerste voorbeeld van iemand met een expressieve techniek, wijde, mooie vibrato, 'gillende' hoge noten, een stevige rechterhand techniek, een beetje het idee dat de noten er echt uit worden geperst.

Bloodline
17 februari 2006, 01:14
hhahah ok ik snap je man !! bedankt

Luc-O
17 februari 2006, 09:59
Als aanvulling op mijn eerdere reactie (die nogal kritisch was) wil ik nog ff zeggen dat ik vind dat jij echt wel goed bezig bent, lekker creatief en productief en met een discipline waar je u tegen zegt. Jij wil gewoon écht graag. Bovendien laat je je niet uit het veld slaan door kritiek en dat vind ik echt top. Met zo'n mentaliteit kom je er wel.

Bloodline
17 februari 2006, 11:39
hahhaha bedankt man echt !

bobby
17 februari 2006, 15:43
Gaaf gedaan Mendel!

vooral dat stuk met alleen maar drums rond 3 minuten..

Voor de liefhebbers nog, die blik op 3:11 is grandioos!

Negative K3 fan
17 februari 2006, 16:53
Als aanvulling op mijn eerdere reactie (die nogal kritisch was) wil ik nog ff zeggen dat ik vind dat jij echt wel goed bezig bent, lekker creatief en productief en met een discipline waar je u tegen zegt. Jij wil gewoon écht graag. Bovendien laat je je niet uit het veld slaan door kritiek en dat vind ik echt top. Met zo'n mentaliteit kom je er wel.

precies, neem ook mijn commentaar op als constructief commentaar, ik vind het echt goesd waar je mee bezig bent

Bloodline
18 februari 2006, 00:51
ahha bedankt man !! super.

drap
19 februari 2006, 16:43
Klasse man! Ondanks dat ik verre van een shredfan ben vind ik dit toch knap gedaan. Heb ik het goed als ik zeg dat je vooral meer naar het einde toe wat meer moet worstelen? Aan je intonatie is ook nog wel wat bij te schaven, maar aan het filmpie te zien ben je nog jong genoeg om alleen maar beter te worden. Zit zeker toekomst in :)

Bloodline
19 februari 2006, 17:55
hhaha bedankt man ! envan het worstelen he j gelijk drap ;)

bednkt voor je commentaar !

Jax
19 februari 2006, 18:01
Vette shit Mendel, fijne compositie en er zitten echt heerlijke licks tussen. Tuurlijk maak je af en toe foutjes, maar ik vind het echt top dat je dit soort vids post. Heb meteen weer zin om aan mijn shred te werken!

Bloodline
19 februari 2006, 23:23
haha bedankt gozer !!! vindt he cool dat jij het cool vindt !! . . huh ? JAH!