PDA

View Full Version : Taylor 410 CE



gertdm
15 februari 2006, 21:05
Ter uitbreiding van mijn bescheiden wagenpark tijdens optredens moet er n allround 6 string bij komen. Opties genoeg. Ik ben redelijk bekend met diverse merken en bouwers....
In dit geval echter heb ik even wat feedback nodig. Ik kan mogelijk een goeie deal maken en zou dan een Taylor 410 CE rijker worden....heeft iemand van jullie ervaring met dit type? Ik heb t over een gitaar uit 2002, met Fishman maar niet met het expression system....

Boom-chick-Franky
15 februari 2006, 22:30
Hallo die Gert,
Ik heb zelf geen 410ce, maar wel een 712ce van Taylor.
Zowieso een geweldige gitaar maar vooral het systeem van Fishman vindt ik erg goed !
Ik heb laatst een nieuwe Taylor met het expression systeem gehoord,
maar eerlijk gezegd vond ik dit geluid behoorlijk schel en onnatuurlijk.
Hoe hoger je op de hals speelde, hoe meer het geluid naar een electrische gitaar begon te neigen.
Maar zoals je zelf al vaker heb aangehaald,het is gewoon een kwestie van smaak :jam:
Feit is wel dat de Taylors bijzonder goed af te stellen zijn, ze spelen gewoon superlicht !

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, maar zeg nou eerlijk, jij speelt al zo lang gitaar, je kunt toch wel op je eigen instincten afgaan 8-)

In ieder geval , veel succes !! :noob:

gertdm
15 februari 2006, 23:05
Bedankt!
Zeker is het zo dat ik al genoeg in handen heb gehad cq in bezit had, en ook is zeker dat het gevoel / instinct telt. Bovendien is de ene gitaar de andere niet. Ook niet bij Taylor. Dat heb ik zelf al ondervonden en is ook bewezen door de 'customer-reviews' her en der op internet.
Maar de 410 CE ken ik gewoon onvoldoende, dus ben benieuwd naar de ervaringen ermee van andere forumleden.

Heel toevallig is de allereerste Taylor waar ik even op mocht spelen ook n 410.
Maar dat was er een zonder cutaway en is alweer enkele jaren geleden.
Die klonk helder, maar niet luid. Erg lekkere gitaar voor n dreadnought. Maar niet de sound om akoesties in bv open stemmingen dat dragende en geprononceerde geluid te krijgen waar ik van hou.

Vandaar de twijfel en de behoefte aan wat ervaringen van anderen :)

Danil_san
15 februari 2006, 23:19
Als je zoekt op de site van mtv naar de acoustische optredens van alter bridge hoor/zie je Myles spelen op een Taylor 410CE (volgens mij is dat er 1 uit de 4 serie) Hij is alleen wel versterkt.

[edit] http://www.vh1.com/artists/az/alter_bridge/videos.jhtml#live

gertdm
18 februari 2006, 19:03
Even een update: ik heb de Taylor 410 CE inmiddels en ik ben er erg tevreden over. Met een 011 setje speelt hij fantasties en klinkt helder en gepronoceerd. Hoewel dreadnought - achtige gitaren niet direkt voor fingerpickers bestemd zijn, kan ik er toch erg goed mee uit de voeten. Dit komt omdat ik ook veel tapping / slapping-technieken gebruik naast het fingerpicking. En dan zijn dit geweldige gitaren.

plaatje hier : www.people.zeelandnet.nl/gertdem/gear.htm

Boom-chick-Franky
19 februari 2006, 13:44
Ha die Gert,
en hoe is het systeem ??
Klinkt het goed of valt het tegen ??

Als je op zoek bent naar een dreadnough met een diep en vol geluid,
ook bij lage stemming dan heb ik misschien nog wel een goed alternatief .

Ik heb er eentje laten bouwen in Tjechi en die klinkt akoestisch gewoonweg geweldig.Als je wil dan stuur ik je wel een paar foto`s op.En als je hoort hoeveel hij me gekost heeft dan lig je helemaal dubbel !!
Ik hoor het wel !

Intussen veel plezier met je nieuwe aanwinst !! :B

Veel speelplezier !

Flipkoos
19 februari 2006, 13:49
Ha die Gert,
en hoe is het systeem ??
Klinkt het goed of valt het tegen ??

Als je op zoek bent naar een dreadnough met een diep en vol geluid,
ook bij lage stemming dan heb ik misschien nog wel een goed alternatief .

Ik heb er eentje laten bouwen in Tjechi en die klinkt akoestisch gewoonweg geweldig.Als je wil dan stuur ik je wel een paar foto`s op.En als je hoort hoeveel hij me gekost heeft dan lig je helemaal dubbel !!
Ik hoor het wel !

Intussen veel plezier met je nieuwe aanwinst !! :B

Veel speelplezier !

eeeh...niet alleen Gert is benieuwd!? :satisfie:

gertdm
20 februari 2006, 17:45
Hoi Boom Chick Franky

Dat ze in Tsjechie fantastiese gitaren bouwen tegen lagere prijzen is me wel bekend.
Ik ben wel benieuwd natuurlijk....
De Taylor bevalt me prima. Hij heeft niet het expression systeem maar de Fishman prefix Het expression systeem daar zijn de meningen over verdeeld.

De Taylor is voor mij n aanvulling omdat ik op t podium 1 6string tekort kwam.
Mijn Zwier is mijn hoofdgitaar(voor 6 string, voor 12 string heb ik n Taylor LKSM-12) en die staat in allerlei C-varianten. Om dan op het podium ook iedere keer nog naar D te gaan, is wat teveel. Daarom is die Taylor net leuk genoeg. Bovendien durf ik die ook wel mee te nemen op mijn zeilboot :)

Flipkoos
21 februari 2006, 17:13
H Gert, toch niet zo tevreden? Dacht dat ik hem net op marktplaats zag staan?? :satisfie:

gertdm
22 februari 2006, 12:13
De Taylor 410 CE is n goeie gitaar......maaarrrrr.....wat gebeurde er.....
Een Breedlove C5 kwam langs....serienummer 63....voor iedere fingerstyle gitarist is dit bijna de hemel op aarde.....ik heb nog nooit zoiets moois gezien en gehoord. Echt niet....de klank is ongeevenaard kan ik je verzekeren...diepe bassen (ondanks dat het een Grand Concert model is) en sprankelend hoog...heel licht bespeelbaar....
En ja, momenteel ben ik niet in de omstandigheden dat ik even n paar gitaren koop...dus moest ik de Taylor wel inruilen.

Wel heb ik overigens een Taylor LKSM-12 die ik van mn leven niet meer wegdoe....op 12string gebied een topper, zoniet DE top.

De Breedlove is naast mijn semi-bariton van Zwier een echt koppeltje met een vergelijkbare sound. De Zwier stem ik laag, want daar is hij voor gebouwd (heeft ook n grotere body en een langere halsmensuur).
De Breedlove echter is iets heel aparts. Martin Simpson speelt op dezelfde.
Deze gitaar kan alles aan, van tapping, picking tot strumming.....nergens dode punten op de hals....geweldig gewoon....
en, niet om lullig te doen....maar toen ik de Taylor en de Breedlove vergeleek, begreep ik pas waarom de ene een laag serienummer heeft en de andere ergens in de zoveel tienduizend...waarmee ik niet zeg dat Taylor niet goed is...integendeel....ik vind het zelfs heel knap van Taylor om zo'n kwaliteit te maken in serie....maar de Breedlove ademt nog meer toewijding, persoonlijke zorg van de bouwer en karakter uit. En daarom dus!!

Ik zou zeggen bezoek even mijn website voor n afbeelding......
www.people.zeelandnet.nl/gertdem/gear.htm

bert
22 februari 2006, 15:40
Ik snap het niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet.

Sommige gitaristen hier op het forum sla ik best hoog aan ( hoge E . . . . grapje )
1 daarvan is Gertdm.
Wat nu : koopt enkele weken geleden een dijk van een gitaar, is daar zelf helemaal weg van. Ruilt hem vervolgens binnen enkele weken weer in voor een ander ! ? ! ? Vrouwtje piggelmee . . . , gras is altijd groener . . . .
Ook ik heb verschillende gitaren gehad, kocht steeds weer een klasse hoger/beter, maar daar ging wel jaren over heen ( sparen ). Zijn uitleg begrijp ik wel, maar op een gegeven ogenblik ben je toch tevreden ! ! Ik ben dik tevreden met mijn eigen gitaar. Is het niet zo dat een gitaar soms mooi en de andere keer wat minder klinkt. uitleg : mijn gitaar klinkt prachtig, maar soms pak ik hem en krijg er geen mooi geluid uit. ( kan liggen aan mijn onervarenheid, vingers, gehoor op dat moment etc. etc. )
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Het is absoluut geen aanval richting Gertdm, alleen iemand met zo'n ervaring begrijp ik het niet.

Bert.

Flipkoos
22 februari 2006, 20:18
Het is absoluut geen aanval richting Gertdm, alleen iemand met zo'n ervaring begrijp ik het niet.

Bert.

Ach Bert, inderdaad, het gras is altijd groener...ik ben zelf ook wel een beetje zo'n type als Gert...kan alleen niet zo goed spelen en heb niet zulke dure instrumenten (:P)
Maar als Gert dat nu leuk vindt en er het geld voor heeft, boeien...
En als het gras groener is aan de andere kant en je kunt gemakkelijk over de heuvel heen lopen...doen!

Picker
22 februari 2006, 21:14
Gert, post eens een clipje? Je maakt ons wel benieuwd naar het geluid van die nieuwe "fokliefde" van je.

gertdm
23 februari 2006, 00:16
Ik snap de reacties :) Mensen ( cq jullie) moeten mn vorige bericht goed lezen. Geld is ook voor mij n factor...en ja ik speel inmiddels al jaren op duurdere instrumenten.
Mag ook wel...na vele jaren van buffelen en investeren etc etc...
Ik ben heel blij met mijn Breedlove en als je em wil horen kom je (voorlopig) maar naar Raalte, Dordrecht of Baileul in Frankrijk. :) De Breedlove is namelijk n droom van me...een gitaar die me als het ware uitnodigt en uitdaagt en er ook nog geweldig uitziet. Een professionele fingerstyler.

Ik bedoel dit verder niet vervelend. Ik ben gitaarliefhebber en geen verzamelaar.Ik heb veel stadia doorgemaakt ( financieel vooral ook) om de goeie gitaren te kunnen bespelen , net zo goed om goed te leren spelen. Trial and error en n beetje talent misschien.
Dat is precies de enige reden waarom ik tijd investeeer om op n forum als dit te komen...kennis overdragen en praten over gitaren...en gezien voorgaande berichten weet ik niet of e.e.a. goed is overgekomen....die Taylor was oke...maar die Breedlove dus n droom die ik kon verwezenlijken...en helaas ben ik niet in de gelegenheid om even n paar duizend euro uit mijn zak te halen. Daar moet ik ook even wat voor doen....Toevallig diende dit zich in 1 weeka allemaal aan...en sorry daarvoor, hoe leuk en goed die Taylor ook was....hij moest toch wijken voor deze aanschaf....
Niet te snel oordelen jongens...


succes mensen....

ReinoutV
23 februari 2006, 00:35
Is fokliefde niet gewoon een nogal letterlijke vertaling van Breedlove? Iedereen mag nu trouwens ook domme opmerkingen gaan maken over mijn nieuwste aanwinst: een heuse Godin (Robert, wel te verstaan).

gertdm
23 februari 2006, 00:59
Fokliefde en Breedlove...aha zo had ik t nog niet bekeken :)

Nou ja, ik weet wel dat n goeie gitaar geld kost en dat t ook veel doet met je creativiteit...een gitaar is gereedschap....en verder is t ook niet belangrijk...op 'n Cort kun je ook mooie dingen maken
Het liefste had ik ook de Taylor en de Breedlove samen gehouden...helaas was dat niet mogelijk.
De Breedlove past wel beter bij mijn spel dan de Taylor 410.
Dus weeg je af.....
Het gras dat groener is....tja dat klopt in dit geval helemaal niet......

En Godin...niks mis mee dacht ik zo....nog n sympathieke vent ook trouwens :)

Trouwens die suggestie van picker....weet je ik vind het moeilijk om n gitaar via internet te laten horen..t zegt zo weinig..geluid is dan zo afhankelijk van de in- en output en zo beinvloedbaar...vandaar mijn opmerking....kom maar live luisteren :)

ReinoutV
23 februari 2006, 09:46
Ik hoop dat ik erbij kan zijn in Raalte. Ik ben een van de vrijwilligers die al ieder jaar komt helpen op de beursvloer. Ik moet eerst zelf spelen, maar waarschijnlijk kan ik mn neus nog wel even laten zien, ik kom dan jouw nieuwe gitaar graag beluisteren!
Verder is het zo dat een gitaar inderdaad bij je spel moet passen, zeker als je zo gevorderd bent al jij. Ik heb ook een Cort (NTL20F), maar als ik op mn ColeClark speel geeft dat toch wel ff wat meer voldoening. Of ik de gitaar nou 'waard' ben of niet, hij speelt wel ontzettend lekker en geeft ook wat terug als je er iets instopt (werk en liefde :)).

gertdm
23 februari 2006, 10:33
Zo is het maar net :)

Hier in ieder geval wat plaatjes :)

http://people.zeelandnet.nl/gertdem/breedlove.htm

gertdm
23 februari 2006, 12:02
B T W hoe post je hier eventueel n videofragment? Met Breedlove....
HELP :)

Picker, ik heb het fragment naar je privemail gezonden. Jipiejee.....

Danil_san
23 februari 2006, 12:08
Je neemt wat op met een camera, zet het op je pc. Omzetten in mpeg (of andere kleine bestanden) en op eht internet zetten.

gertdm
23 februari 2006, 12:51
type in browser http://www.people.zeelandnet.nl en erachter
/gertdem/Breedlove1.MPG.avi


en dan zou je n fragment te zien en horen moeten krijgen. Bij mij werkt het alleen als ik het in de browser intype. De directe link gaf problemen :)

Buzz
23 februari 2006, 13:18
ik ben erg benieuwd, alleen.....


ik krijg een foutpagina....:nervous:

gertdm
23 februari 2006, 13:20
http://www.people.zeelandnet.nl/gertdem/Breedlove1.MPG.avi

Dit is em toch echt :)

misschien in je browser simpel intypen (en ik spel t maar even)
hateeteepee://weeweewee.people.zeelandnet.nl/gertdem/Breedlove1.MPG.avi

moet lukken dan.....het is DIVX bestand

groetjes
Gert

ReinoutV
23 februari 2006, 13:36
Hij doet het hoor, leuk filmpje! En nu een heel liedje :). Het is moeilijk om de klank van je gitaar goed te horen, maar dit belooft wel wat. Nu nog de studio in met dat ding, en dan wat fragmenten posten :). Veel plezier!

Buzz
23 februari 2006, 13:44
Yep, gelukt!!

In Raalte live te zien/horen?


I'll be there! ZdHwewl!

gertdm
23 februari 2006, 14:19
hihi.....geloof me....dat komt helemaal goed...:)

Picker
23 februari 2006, 21:39
Iedereen mag nu trouwens ook domme opmerkingen gaan maken over mijn nieuwste aanwinst: een heuse Godin.

Een vrouwtjesgitaar dus?

gertdm
23 februari 2006, 22:56
haha een Godin...wie wil daar niet n beschuitje mee eten?

Maar zonder gekkigheid....Godin is n bouwer en liefhebber....net aals G Lowden en mijn beetje goeroe Sjak Zwier.

Flipkoos
23 februari 2006, 23:18
Hmz...als ik Gert's filmpje probeer te openen krijg ik dit:

RIFF9AVI LISTHhdrlavih8@y@LISTt~strlstrh8auds XstrfU"VX JUNKindx}00wb~LISTt~strlstrh8vidsDIV 3ystrf((@DIV3indx}01db~~LIST odmldmlhJUNKLISTmoviix00}Q00wb &.0 :BDNV^hprz Ьسڼ    "$&(*,.02468:<>@BDFHJLNPRTV XZ\^`bdfhjlnp rtvxz|~ *       * "$&*(*,.02468:<>*@BDFHJLNPRTV XZ\^`bd*fhjlnp rtvxz|~     *   * "$&(*,.024<>@BDFHJRTVXZ\ ^`blnprt|~   *    "$.02468:<>FHJLNVXZ\^`b jlnprtvx     "$&(*,.0:<>@BJLNPRTVXZ\* blnpr*tvx *    $&(*,.02<>@BDFHPRTVX

Dat lijkt me niet echt de bedoeling...iemand een idee waar dat aan ligt?

gertdm
24 februari 2006, 08:27
Dat klopt, kreeg ik ook. Je moet de link in je browser intypen en dan enter.
Of je kunt ook naar mijn website gaan en dan achter de toevoeging gertdem een slash zetten en dan intypen Breedlove1.MPG.avi

Het is een divx bestand.

succes
Gert

Flipkoos
24 februari 2006, 09:43
ah...nu doet hij het!

chris c
24 februari 2006, 10:22
Mooie gitaar, proficiat ! De klank komt in het filmpje niet zo goed over, maar als ze zingt als ze gebekt is...
Heb eens iemand live op een Breedlove horen spelen, klonk ook geweldig.
Welke houtsoorten ? Ceder/mahonie misschien ?

gertdm
24 februari 2006, 11:43
He bedankt :) Het is inderdaad zo ( maar dat had ik ook al geschreven) dat het geluid niet te beoordelen is op het filmpje.
De zij- en achterkanten zijn mahonie, het bovenblad spruce en de toets is ebben. Vrij standaard dus.
Qua feel doet de gitaar me denken aan de Lowden F32C of de Martin 000
Maar het geluid is ongeevenaard mooi.....ondanks de kleine body heeft hij n erg diepe, zingende bas terwijl het hoog sprankelender is dan bv bij Lowden.
Het zijn ook geen goedkope gitaren, maar dat is Taylor en Lowden ook niet.
De afwerking van de gitaar is ook ongekend goed.
De vorm is wat eigenzinnig en daar moet je van houden.
Voor iedere (fingerstyle) gitarist is de Breedlove een genot. Ik heb Picker ook al geadviseerd om naast zijn Taylors ( die van hem zijn allemaal juweeltjes trouwens) ook eens zo'n Breedlove te nemen.
De C5 die ik heb wordt niet meer gemaakt. Ze hebben er nu andere namen voor. In ieder geval is het de moeite waard om eens naar de website van Breedlove te gaan en ns rond te kijken.....qua endorsers trouwens ook eigenzinnige muzikanten :)

gertdm
26 februari 2006, 17:33
Inmiddels filmpje en fotopagina verwijderd om ruimte te maken voor nieuwe dingen op mijn website.
Bedankt voor de (positieve) reakties. Wat mij betreft is Breedlove een topper en heeft n geheel eigen geluid tussen de Martin's, Lowden's, Taylor's en meer van dit kwaliteitsgebeuren :)

En last but not least: Breedlove wil met me praten over de Frankfurter messe :)

Gert