PDA

View Full Version : Lekker scheurijzertje gezocht, advies dus



Jay75
15 februari 2006, 19:57
Gear: Gretsch Hot Rod Setzer
Jazzmaster Fender JPN
Gibson THE V flying V uit 82 (momenteel te vinden op marktplaats)

Echter, die laatste is vrij zwaar en ik vind 'r qua speelbaarheid niet mijn ding. (Neej, ik speel gewoon staand) maar hangt vrij lastig.
Qua sound wel, maar misschien wil ik deze ruilen en eens iets anders proberen.
Dus ik had mijn oog laten vallen op een Gibson SG ( wat voor een weet ik nog niet, maar das een andere post ;)

Dus misschien kan iemand me een gitaar aanraden waar ik nog helemaal nooit aan had gedacht. Uiterlijk is voor mij ook erg belangrijk, hou niet van die Ibanez achtige dingen, wel van vintage look.

Ik speel o.a. in een sixties garage band maar ook in een popbandje, hou van reverb en surfgeluiden, daar heb ik inderdaad al die 2 andere voor, maar als iemand een veelzijdige gitaar met karakter aan kan raden zie ik graag foto's of iets dergelijks.

Ik heb niet heel erg grote handen, vandaar dat de SG me ook aanspreekt. Het budget is ongeveer 1000 euro

Maar wie verrast me?? Ben benieuwd wat er allemaal nog meer is waar ik niet aan denk....

Orpheo
15 februari 2006, 20:11
sg is een topper. of een LP met 60ies nek. maar sg is meer een scheurijzer. een LP is een brulboei.

Jay75
15 februari 2006, 20:20
LP ken ik wel haha, SG is ook lekker te spelen, had een Epiphone maar die klonk clean niet mooi, dus zit te denken aan een standard of special, of een andere??? :D

Orpheo
15 februari 2006, 20:25
LP ken ik wel haha, SG is ook lekker te spelen, had een Epiphone maar die klonk clean niet mooi, dus zit te denken aan een standard of special, of een andere??? :D

andere. ik zou zoeken naar een SG met p90's.

OH verrek, in den haag hangt hier een les paul special met p90's en blokinleg; 900 euro. beetje het bob marley idee. heel cool. pm me maar voor info ofzo als je m cool vind. hij is in naturel btw.

rammybully
15 februari 2006, 21:57
Jonge koop gewoon een lekkere Telecaster, met een mooie neck. Altijd goed. Kan je ook alle kanten mee op. En voor de muziek die jij wil en de look. PAst er helemaal in.

Er worden hier en daar op het moment wel leuke tele's aangeboden.

SUCCES!!!! :speed:

Orpheo
15 februari 2006, 22:33
Jonge koop gewoon een lekkere Telecaster, met een mooie neck. Altijd goed. Kan je ook alle kanten mee op. En voor de muziek die jij wil en de look. PAst er helemaal in.

Er worden hier en daar op het moment wel leuke tele's aangeboden.

SUCCES!!!! :speed:

oh ja, tele's zijn ook lekkere scheurbakkies :D

Jay75
15 februari 2006, 23:42
Heb ik al gehad, USA , maar misschien een DELUXE zon 72 uitvoering in donkerbruin, die zijn ook vet :)

Jay75
16 februari 2006, 00:01
Wat is er btw zo speciaal aan de P90's, iedereen schijnt daarna op zoek te zijn enzo??

hadv
16 februari 2006, 00:12
sinds kort heb ik een LP DC faded met 2 P90's en ik ben echt verrast door het geluid. bluesy, rock gaat ook prima. met name de halspositie klinkt gewoon erg mooi. heel anders dan de humbuckers.
als je het niet kent moet je het gewoon eens gaan beluisteren
clean mooi, vervormd ook

vester86
16 februari 2006, 00:37
bij scheurijzer denk ik aan ibanez/jackson
nu zeg je zelf dat dat niks voor je is qua vorm. misschien een OLP ofzo (petrucci ligt voor de hand, maar een luke of een axis ofzo misschien ook wel)

no 1 hops
16 februari 2006, 07:05
zou ik OLP Silhouette nemen, die heeft tenminste twee single coils en een hummie.
heb je nog geld over voor een paar voor jouw geschikte elementen.

Jay75
16 februari 2006, 09:16
En PRS???

Zou dat iets voor me zijn?
Zien er redelijk comfortabel uit, maar denk niet echt mijn ding, maar wie weet?

Orpheo
16 februari 2006, 09:41
p90 zijn hot, maar niet superhot. ze zorgen dat je highs niet dun wordt, maar helder blijft en lekker body heeft, maar je laag wordt niet modderig en smeert niet dicht. je kan nagenoeg alles ermee spelen. van jazz tot nu-metal (met een beetje moeite).

je hebt ook noise canceled p90's, ik dacht p100's. echt t gevoel van p90 maar dan zonder een brom.

je hebt van PRS de se serie. o.a. de se eg, soort strat van mahonie met 3 singles en al dan niet een trem (beetje red special idee :D ) en nog veel meer. ook heel gave goeie goedkope gitaren :D

dejohan
16 februari 2006, 13:33
Jonge koop gewoon een lekkere Telecaster, met een mooie neck. Altijd goed. Kan je ook alle kanten mee op. En voor de muziek die jij wil en de look. PAst er helemaal in.


Vind ik ook.