PDA

View Full Version : Het kan dus nog steeds !



Wizz
15 februari 2006, 19:49
Oh wat zijn we blij, oh wat zijn we blij, ik heb er weer een hele mooie Fender Princeton bij !

Het mazzeltje van de eeuw : Ik heb zojuist een Fender Princeton 112 geruild tegen een Marshall-kastje... :o
En het mooie is, hij is uit 1973 maar nieuw in doos, met de gebruiksaanwijzing nog in het originele plastik zakje !
De meeste oude versterkers die ik kocht konden meteen naar de versterkerdokter (Ernst Fliek in Schagen) om allerlei "mods" ongedaan te maken, of minimaal alle buizen te vervangen, maar nu heb ik het dan toch helemaal voor mekaar : Een splinternieuwe Fender Princeton, het model waar Mesa/Boogie zijn bestaan aan heeft te danken, uit 1973 !
Ben zo blij als een kind. :strat:

:cooler: Wizz :cooler:

Al
15 februari 2006, 20:02
Ik heb zojuist een Fender Princeton 112 geruild tegen een Marshall-kastje... :o En het mooie is, hij is uit 1973 maar nieuw in doos, met de gebruiksaanwijzing nog in het originele plastik zakje !


Weet je zeker dat het een 112 is?

Al

SteavisSmokin
15 februari 2006, 20:07
bedoel je zo een?
http://www.freewebs.com/johngilligan/Fender%20Princeton112.jpg

maar dan uit '73? haha

Wizz
15 februari 2006, 20:21
Nee, deze dus : http://www.jfrankcarr.com/images/guitar/princeton1.jpg

Groetjes,

:cooler: Wizz :cooler:

alfred
15 februari 2006, 23:26
Wel heel benieuwd hoe je daar aangekomen bent ?

Wizz
16 februari 2006, 08:41
Geruild tegen een Marshall 1960A jcm 800. Die had ik op E-bay staan, maar hij bleef hangen op € 335,= en dat vond ik te weinig. Kreeg ik dus een mailtje, of ik voor het inruilen van een versterker te porren was. Mijn eerste gedachte was "nee", maar ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om eerst te vragen wat voor versterker, en toen was het dus :blast: YES !!!
Hij klinkt verdomd goed. Een beetje als de Champ uit dezelfde serie die ik al had. maar véél vetter dankzij het Jensen Alnico 12" speakertje.
Groetjes,

:hippie: Wizz :hippie:

Mr.Jay
16 februari 2006, 09:01
Geruild tegen een Marshall 1960A jcm 800. Die had ik op E-bay staan, maar hij bleef hangen op € 335,= en dat vond ik te weinig. Kreeg ik dus een mailtje, of ik voor het inruilen van een versterker te porren was. Mijn eerste gedachte was "nee", maar ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om eerst te vragen wat voor versterker, en toen was het dus :blast: YES !!!
Hij klinkt verdomd goed. Een beetje als de Champ uit dezelfde serie die ik al had. maar véél vetter dankzij het Jensen Alnico 12" speakertje.
Groetjes,
:hippie: Wizz :hippie:

Ten eerste zit in een 1973 Fender nooit een Jensen ( die fa. was er al niet meer ) , maar ten tweedeen zéker ook geen 12".
verder prima dealtje natuurlijk !
JaY

Wizz
16 februari 2006, 14:52
:o Je hebt gelijk, ik was in de veronderstelling dat zo'n "vierkant" speakertje door Jensen gebouwd was, maar er staat alleen "Fender" op, en hij lijkt bij nadere beschouwing 10" te zijn. Het is geen "Princeton 112" dus. Er staat "Princeton" op de voorkant.
Bedankt voor je kanttekeningen, ik heb weer wat geleerd !
Groetjes,

:chicken: Wizz :chicken:

SteavisSmokin
16 februari 2006, 18:51
Het is geen "Princeton 112" dus.

vandaar ook mijn vorige reactie, princeton 112 is een transistor bakkie van fender uit de jaren 90.. :d

Eko
17 februari 2006, 19:33
Mijn muziekmaat heeft een originele Princeton. De Buizenbak dus. Echt DE! buizenbak. Mensch wat klinkt dat ding. Hij bespeelt hem met een Reissue `52 tele Fender. Bij hem is de speaker inderdaad vervangen door een Jensen.
Het geluid wat hij produceert met het halselement op deze bak als hij overstuurt raakt is met geen pen te beschrijven. We hebben hem een keer opengehad in een zaal met een paar honderd toehoorders. Geen P.A nodig! Dat ding scheurt er gewoon doorheen!
Chapeau als je er een kunt vinden en kopen.

Mr.Jay
17 februari 2006, 19:45
Mijn muziekmaat heeft een originele Princeton. De Buizenbak dus. Echt DE! buizenbak. Mensch wat klinkt dat ding. Hij bespeelt hem met een Reissue `52 tele Fender. Bij hem is de speaker inderdaad vervangen door een Jensen.
Het geluid wat hij produceert met het halselement op deze bak als hij overstuurt raakt is met geen pen te beschrijven. We hebben hem een keer opengehad in een zaal met een paar honderd toehoorders. Geen P.A nodig! Dat ding scheurt er gewoon doorheen!
Chapeau als je er een kunt vinden en kopen.

die paar honderd man waren zeker muisstil dan...........
Leg nog eens uit waarom een PR precies DE ! buizenbak is s.v.p.

JaY

Eko
17 februari 2006, 22:20
De bak laat zich sturen van fluisterend clean tot heerlijk jankend overstuurd. Ik denk dat het komt door z`n heerlijke kleine vermogen. Hierdoor kun je met een optreden al redelijk snel de handel openzetten.
Het bakkie ziet er misschien niet erg groot uit, maar degene die weten hoe hard een buizenbak kan zijn weten dat ongeveer 15 Watt kan schreeuwen.
Zeker i.c.m. de Tele laat het geluid echt doorklinken. Een bijtend geluid is dan het gevolg.
Ik heb eigenlijk hetzelfde met mijn Marble. Met een goede strat is hij honingzoet of ruig op commando. Zet er een tele op en het wordt smerig snijdend.

Mr.Jay
17 februari 2006, 22:40
De bak laat zich sturen van fluisterend clean tot heerlijk jankend overstuurd. Ik denk dat het komt door z`n heerlijke kleine vermogen. Hierdoor kun je met een optreden al redelijk snel de handel openzetten.
Het bakkie ziet er misschien niet erg groot uit, maar degene die weten hoe hard een buizenbak kan zijn weten dat ongeveer 15 Watt kan schreeuwen.
Zeker i.c.m. de Tele laat het geluid echt doorklinken. Een bijtend geluid is dan het gevolg.
Ik heb eigenlijk hetzelfde met mijn Marble. Met een goede strat is hij honingzoet of ruig op commando. Zet er een tele op en het wordt smerig snijdend.

Dat wist ik nog niet, weer wat geleerd !
JaY

Wizz
20 februari 2006, 23:05
Ik ben dus ook helemaal gek van die op 6V6 lopende buizenbakkies. Mijn favoriet blijft "Little Bully" , de Marshall Studio 15. Ik heb er twee : Een soort "prototype" en het produktie-model. Die laatste had origineel een Celestion Vintage 30 aan boord, die ik vervangen heb door een Blue Alnico -voor het speakertje net zoveel betaald als voor "Bully" :o ...
De nieuwe Fender Princeton heeft zijn originele speakertje dus, een Fender met een vierkant spoeltje. Ik weet het niet, maar ik geloof dat het ook een Alnico is :
Alsof de noot er is vóór je plectrum de snaar raakt, zo direkt. En met zo'n goddelijke "breakup" -geen enkele reden om hem te vervangen dus !
Eerlijk gezegd hoor ik überhaupt niet zoveel verschil tussen de Marshall en de Fender, die nu broederlijk naast elkaar staan... :listen:

:cooler: Wizz :cooler:

Orpheo
21 februari 2006, 11:10
de jaloezie SPUIT gewoon uit mijn lijf nu ik dit weer lees..... lucky bastard....








ruilen voor mijn mark4? :satisfie:

Wizz
22 februari 2006, 10:17
ruilen voor mijn mark4? :satisfie:

:o Voor geen goud !
Ik heb een Mk 4 gehad, en ik werd er stapelgek van : Zelfs na een uur soundchecken had ik nog zo'n gevoel van "als ik nog vijf minuten had gekund" alsof een goed geluid altijd binnen handbereik was, maar nooit gehaald werd.
(De realiteit was waarschijnlijk dat ik met de Mk 4 àltijd een goed geluid had)
Ik heb nu een Mk 1 en die doe ik nooit meer weg !
Hij kan alleen hard en nog harder, all I'll ever need...
:cooler: Wizz :cooler:

Orpheo
22 februari 2006, 13:06
:o Voor geen goud !
Ik heb een Mk 4 gehad, en ik werd er stapelgek van : Zelfs na een uur soundchecken had ik nog zo'n gevoel van "als ik nog vijf minuten had gekund" alsof een goed geluid altijd binnen handbereik was, maar nooit gehaald werd.
(De realiteit was waarschijnlijk dat ik met de Mk 4 àltijd een goed geluid had)
Ik heb nu een Mk 1 en die doe ik nooit meer weg !
Hij kan alleen hard en nog harder, all I'll ever need...
:cooler: Wizz :cooler:

ghehe, tja, ik heb m nu 3 dagen, en tot nu toe was t bijna alleen maar tweaken tot je erbij neerviel. nu heb ik eindelijk wel de goeie settings gevonden :P

PeeVee
22 februari 2006, 17:52
Dat wist ik nog niet, weer wat geleerd !Flauwerd... zit 'm niet zo te plagen joh...


Eerlijk gezegd hoor ik überhaupt niet zoveel verschil tussen de Marshall en de FenderHmmm... weer wat geleerd... ;-)

PR's zijn inderdaad wel te gek... Ik heb er ooit 4 gehad en was serieus van plan om met een 2 x 2 stackje te gaan spelen maar dat was met repetitie al geen succes dus kansloos voor gigs. Heb er nu nog eentje, mooiste zelf gehouden met Weber P10R speakertje, Paul C en Stokes mod voor iets meer "oompfff...". Verder blackface circuit en 60's Mallory blue molded coupling caps. Heerlijk ampie... Ik noem 'm ook wel eens m'n "living room Super Reverb". Gebruik 'm ook voor opnames; ik mike normaal toch maar één speaker van de SR en da's ook een 10". Gemiked bij opnames klinkt PR ruiger dan m'n SR. Zoals gezegd live geen optie.

alfred
23 februari 2006, 21:28
1 van die 4 heb ik (degene met Mojotone 12" speaker), gebruik em nog steeds met heel veel plezier !

jacky
25 februari 2006, 16:36
Vierkante magneetje is volgens mij een ceramische CTS speaker om het zeker te weten kan je even de de stempeltjes op de speaker kijken en die even vermelden