PDA

View Full Version : Gitaar leren spelen uit een boek



peterschutjens
27 oktober 2002, 05:12
Hallo, ik ben een Nederlandse geoloog die in New Orleans woont, en heb (hoera !) een fijne GIBSON steelstring gitaar (J50) gekocht, na prima advies via Gitaarnet (merci mensen). Ik kan niet spelen, da's wel lachen, maar wil het erg graag leren. Maar om nou direct met een leraar aan de gang te gaan (kost hier 35 dollar per uur). Ik dacht erover om te proberen de basis-principes uit een boek te halen, en een uur per dag te studeren. Wat raden jullie me aan ? Zijn er goede boeken voor beginners ? Mijn interesse is de blues... Graag ISBN nummer van boek vermelden, dan kan ik het telefonisch in Nederland bestellen. Ook voor tweedehands boeken houd ik me aanbevolen.

Veel bedankt alvast voor jullie hulp !

Peter Schutjens
New Orleans USA

ikzeidegek
27 oktober 2002, 18:57
"De Gitaar" van Ralph Denyer. Kent (en heeft) iedereen denk ik wel. Kan je zo 1,2,3, niet aan het ISBN nummer helpen , daar ik het boek zo even niet kan vinden, maar hij is wel overal te bestellen.

Arbz
27 oktober 2002, 21:08
De Gitaar:
ISBN: 902300826X

Graag gedaan :grin:

suzanne
27 oktober 2002, 21:14
inderdaad een erg goed boek, ik heb hem zelf ook alleen heb ik het nog niet zo heel vaak open gehad. :smile:
ik denk dat je op het internet ook wel veel dingen kan vinden als je net begint!

anintje
28 oktober 2002, 13:05
Hoi!
Ik ben 13 jaar oud en een beginnende gitariste, waar op het net kan ik in 'hemels naam' leren gitaar spelen?
Help me!

Alvast bedankt,

Kindvall
28 oktober 2002, 13:47
O.a. op: http://www.wholenote.com (op aanraden van Leen Kap in een andere topic) en Chordfind.com maar er zijn er nog veel meer!!

Succes!! :smile:

sebass
28 oktober 2002, 14:01
Ik zou als eerst proberen tabs te leren lezen en het beginnen van spelen van simpele liedjes om zo een beetje gevoel in de gitaar te krijgen en het fretten goed gaat etc. Zo ga je steeds verder verdiepen in moeilijkere nummers speciale technieken. Ik ben zelf niet zo weg van boeken aangezien het op internet goede dingen staan. Voor de basistheorie kun je kijken op http://www.gitaarnet.nl en dan solo. Maar begin maar met wat nirvana nummers e.d.

moretel
28 oktober 2002, 15:18
neem ook eens een kijkje op
http://www.guitarprinciples.com
goed voor je kijk op het oefenen, zeker als je een uur per dag te besteden hebt en nog aan het begin staat.

anintje
28 oktober 2002, 19:36
bedankt, maar zijn er ook nederlandse site's?

anintje
28 oktober 2002, 19:39
als ik een tablatuur bekijk, dan vind ik ook boven de tekst, ver uit elkaar gespreid de noten (A, B, E, F,...)
Wat is dit dan?

jeroenw
29 oktober 2002, 12:21
Op 2002-10-28 19:39, schreef anintje:
als ik een tablatuur bekijk, dan vind ik ook boven de tekst, ver uit elkaar gespreid de noten (A, B, E, F,...)
Wat is dit dan?




Dat zijn akoorden
Je moet een akoord door blijven spelen (strummen) tot je bij het woord bent met zingen waar een andere noot staat

Het ritme enzo moet je proberen te krijgen door het liedje even te luisteren

Begin met Polly van Nirvana
of about a girl van Nirvana

G Em G Em G Em :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jeroenw op 2002-10-29 12:23 ]</font>