PDA

View Full Version : 3DTP op afstand



Swan
15 februari 2006, 18:40
misschien een raar idee...

bij mijn bands verander ik vaak instellingen van mijn effectenpedaaltjes of draai tijdens een nummer aan knoppen voor bepaalde effecten, nou is mijn probleem dat OF ik zit op mn knieen op de grond, OF de pedaaltjes liggen op een verhoging maar dan zijn ze niet goed en snel te schakelen...
dus, mijn idee was, is het mogelijk zegmaar de aan/uit knop te verplaatsen naar de grond terwijl het pedaal hoger ligt?
n optie die ik al had overwogen zijn true bypass doosjes en die op de grond te leggen en daarmee de pedalen te bypassen indien nodig, maar om er daar nou n paar van aan te schaffen wordt een beetje teveel van het goede...

suggesties?

SimonS
15 februari 2006, 18:47
looper/bypass brouwen?

Swan
15 februari 2006, 18:49
@SimonS....

...
n optie die ik al had overwogen zijn true bypass doosjes en die op de grond te leggen en daarmee de pedalen te bypassen indien nodig, maar om er daar nou n paar van aan te schaffen wordt een beetje teveel van het goede...
...

nicoverduin
15 februari 2006, 19:03
Tja het maakt denk ik niet zoveel uit welke oplossing je kiest:

- Relais inbouwen in de voetpedalen met vervolgens een voetschakelaar op afstand?
- Op de plaats van de voetschakelaar een 5 polige din (of meer indien meer pennetjes naar buizen moeten en dan de voetschakelaar in een aparte afstand bediening doen; moet wel met afgechermd snoer; demping mogelijk?
- of toch maar die true bypass, of er een bouwen?
Nico

matto
15 februari 2006, 22:40
of een intellifex of zo aanschaffen en dan schakelen en bedienen met een midi foot controller:)

Negative K3 fan
15 februari 2006, 23:06
wat trouwens ook nog een optie is, goedkope volume pedalen zien te scoren en daar de potmeters in monteren zodat je die draaiknoppen met je voeten kunt bedienen.

SimonS
15 februari 2006, 23:15
looper/bypass brouwen?
zelf maken dus.

DaveItUp
15 februari 2006, 23:25
Ik zou de speed van m'n flanger ook wel aan willen passen tijdens een nummer. Misschien idd een flanger circuit in een wah of volumepedaal bouwen.

Swan
16 februari 2006, 00:43
hmmm hoe moeilijk zou het volgende te bouwen zijn?
al gaat t al n fortuin aan kabels kosten...

http://members.lycos.nl/zenovdb/bypass.jpg

Negative K3 fan
16 februari 2006, 00:47
dat zou in principe een fluitje van een cent moeten zijn technisch gezien.

wat jhe nodig hebt: 3 DPDT switched (of 3 3DPT's als je leds wilt), evt dus LEDS, een hoop kabel (liefst een beetje afgeschermd?), 8 jackplugs en een behuizing.

Swan
16 februari 2006, 00:51
ja dacht ik ook al dat t niet al te moeilijk kon zijn...
ik ga ff naar de financien kijken ;)
voor Ledjes toch gewoon simpele schakeling met batterij en weerstandje?

SimonS
16 februari 2006, 09:35
dus tóch een looper/bypass bouwen he:sneaky: :hippie:

Speeddemon
16 februari 2006, 09:46
Zo'n box met 3 TB Loops kun je 't beste in een 1590BB behuizing maken en de switches in een driehoek opgesteld.

Ik kan 'm ook bouwen, maar is uiteraard niet zo goedkoop als zelf bouwen.
(maar mogelijk wel netter gedaan :satisfie: )

DaveItUp
16 februari 2006, 13:47
Zo'n kastje lijkt me ook wel iets!

Swan
17 februari 2006, 14:16
@SimonS, ja idd :chicken: :hippie:

@SPeeddemon; ik ben ook best netjes hoor, en hoe meer ik bouw hoe netter en beter ik word :P

Speeddemon
17 februari 2006, 19:00
wat jhe nodig hebt: 3 DPDT switched (of 3 3DPT's als je leds wilt), evt dus LEDS, een hoop kabel (liefst een beetje afgeschermd?), 8 jackplugs en een behuizing.
vergeet de 9V input, een evt. stereo-input jack (indien je ook een batterij wil kunnen gebruiken voor de LEDs), een evt. batterij-clip en 3 LEDhouders niet.

Uitgaande van Newtone prijzen:
Aluminium behuizing type BB 6,95EUR
Voetschakelaar 3PDT 7,95EUR x 3 = 23,85 EUR
6.3 mm jack, open, mono REAN 0,80EUR x 7= 5,60 EUR
6.3 mm jack, open, stereo REAN 0,95EUR
Clip voor 9V batterij T-vorm 0,17EUR
DC aansluitbus 2.1mm geisoleerd 0,75EUR
LED 5mm groen 0,07EUR
LED 5mm geel 0,07EUR
LED 5mm rood 0,07EUR
LED-houder 5mm chroom binnenreflector 0,65EUR x 3 = 1,95 EUR

nog wat draad ą 0,50.
totaal 40,43EUR. Bij mij zou ie 67,50 kosten.

Swan
17 februari 2006, 19:17
tnx voor de berekening en opsomming :hippie:

voorlopig zit dat er even niet in helaas, andere prioriteiten...

maareh, hoe bereken jij jouw eigen prijs zo op de cent nauwkeurig? ;)

Speeddemon
17 februari 2006, 19:41
tnx voor de berekening en opsomming :hippie:

voorlopig zit dat er even niet in helaas, andere prioriteiten...

maareh, hoe bereken jij jouw eigen prijs zo op de cent nauwkeurig? ;)
ik heb een lijstje met vaste prijzen, afgestemd op de kost van onderdelen en totale tijd die erin gaat zitten.

bert k
17 februari 2006, 21:52
Mensen, houden we het SPAM-gehalte in de gaten? Doe het handelen en aanprijzen svp per PM, wegens de forumregels.

Uw immer attente mod.

Speeddemon
17 februari 2006, 22:37
in my defense: ik gaf aan wat het aan materiaal zou kosten om 'm zelf te bouwen, in vergelijking met mijn prijs.
Dus niet "kom bij mij je 3TB loops kopen". :chicken:

ben79
15 augustus 2011, 13:59
en hoe zou de bedrading er dan uitzien?
ik kan redelijk inschatten hoe de eerste DPT er uit komt te zien, maar hoe zijn de de DPT's dan verbonden?
ik vraag het me af omdat ik niet weet wat het gaat geven als je alledrie de fx aanzet...

het lijkt me trouwens erg puzzelen als je 6 jacks aan 1 zijde van een BB box van newtone wil...

flo123
18 augustus 2011, 00:19
Iedere 3PDT voetschakelaar heeft een ingang voor het signaal ("Input Jack") en een uitgang ("Output Jack"):
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=2660.0;attach=2550 ;image

Je verbindt je gitaar snoer via de ingangs jack plug met de ingang van de 1e voetschakelaar ("Input Jack").
Dan verbindt je de uitgang van de 1e voetschakelaar ("Output Jack") via een draad, direct met de ingang van de 2e voetschakelaar ("Input Jack"), etc.
De uitgang van de 3e voetschakelaar ("Output Jack") verbindt je uiteindelijk met de uitgangs jackplug.
Gewoon doorlussen dus!

"Board In " (=Send) en "Board Out" (=Return) gaan naar 2 jack pluggen die je met patch-kabels verbindt met 1 effect dat je wilt bypassen.

ben79
18 augustus 2011, 07:11
dankjewel das duidelijk