PDA

View Full Version : Soldano footswitch + led issues



Punkrockerke
15 februari 2006, 15:35
Ik heb een gemodificeerde Soldano Hot Rod 50 (oorspronkelijk 1 kanaal met high en low ingang; nu 2 kanaals, low-cirquit heeft aparte gain- en volumeregelaars gekregen, low-input is footswitch-input geworden)

Nu had ik een simpele Marshall-footswitch, en deze werkte prima. Onlangs heb ik zelf een footswitch gemaakt, inclusief led. Bij m'n zelfgemaakte footswitch schakelt hij ook van kanaal, en het ledje brandt ook op de footswitch, MAAR de (achteraf gemonteerde) volumeregelaar van het clean kanaal (low cirquit) heeft nu geen effect meer. De volumeregelaar van het overdrivekanaal (high cirquit) fungeert nu als mastervolume voor de 2 kanalen.

Hoe komt dit? En wie weet de oplossing?

Punkrockerke
17 februari 2006, 11:01
Niemand een idee?

Gerbren
17 februari 2006, 19:54
verkeerd aangesloten? heb je een schema?

Punkrockerke
19 februari 2006, 16:57
Vermits de 1e eigenaar de versterker heeft laten modificeren heb ik er geen schema van.
Verkeerd aangesloten zou me verwonderen, hij werkt wel, alleen schakelt hij de volumeknop van het clean kanaal uit.
Voorlopig heb ik het ledje maar losgekoppeld.
Zou een low-current ledje, of een weerstand voor dit ledje iets uithalen?
Anders toch maar zonde van het werk...

http://image62.webshots.com/62/3/77/78/2935377780079646069dAyEdO_ph.jpg

Geronimo
21 februari 2006, 03:28
Hoe heb je het ledje aangesloten dan? In serie met het schakelcontact en dus met de spoeltjes van de schakelrelais? (ik neem aan dat het relais zijn, er zouden ook LDR oid gebruikt kunnen zijn natuurlijk)

Zo heb ik het ook gedaan en dat werkt bij mij goed. Wel raar dat de gainpots het wel doen en de MV-pots niet. Dat betekent dus dat één relais niet omgaat en de ander wel. (of één LDR van één van de twee paren LDR's)

Misschien zit er een weerstandje in serie met de relais (die staan voor mijn geesteoog parallel) en moet je die verkleinen zodat het ene relaitje net dat beetje extra spanning krijgt wat het ledje wegsnoept.

Als het LDR's zijn snap ik er ook niks van want als die LDR van de ene MV niet zou branden doet die ander het ook niet en zouden allebei de MV pots en dus de hele versterker het niet doen....

RrraaarrR.

Maarja misschien zoek ik het wel helemaal in de verkeerde hoek en hebben ze het heel anders gedaan dan ik denk...

Hoeveel draden gebruik je in het pedaal voor de schakelaar? Twee of drie? Als je er maar twee gebruikt kan je natuurlijk ook de derde gebruiken om de Led apart te voeden. Dan heb je wel een dubbelpolige (dpdt) schakelaar nodig in het pedaal en zal je de versterker open moeten maken om er een stereo jackingang in te stoppen.

En ja als je het natuurlijk allemaal te veel hassle vind kan je er natuurlijk voor kiezen om het ledje helemaal te ditchen...