PDA

View Full Version : HWA hot slick ogre boost



Rock&Roll
15 februari 2006, 14:42
Ik heb enkele weken geleden een rangeboost van HWA ontvangen (nr 001), maar helaas kon ik de sound van het pedaal niet helemaal verzoenen met mijn setup. Geen enkel probleem! Ik ben wat heen en weer beginnen te mailen met Remco over wat voorstellen voor een boost die wel zou passen voor mijn gebruik. Ik zocht iets zoals de keeley katana boost, een perfecte clean boost, die ook nog eens een dirty boost was. Maar ik had graag deze twee functies schakelbaar en dat is dus na wat overleg de Slick Hot Ogre boost geworden. De groene zijde is dus een clean boost, met een lichte toegevoegde sparkle. En man wat geeft die ism met mijn strat een mooie sound! Als die aanstaat lijkt je gitaar nog beter te klinken. Als resultaat: ik zet hem bijna nooit af. De rode zijde is opnieuw een booster, maar ipv regelbaar volume heeft hij regelbare grit. Ik kan er dus een randja indraaien om een mooie licht overstuurde klank te krijgen. Deze klinkt iets mee vintage dan de groene zijde, maar in gebruik is het verschil miniem. Verder kan de rode zijn de groene boosten, wat een nog lichtjes vuilere boost geeft, maar altijd heel helder blijft klinken.
Kortom, dit pedaal doet perfect wat ik verlangde van een boost en mijn dank aan Remco is dan ook groot voor het willen maken van dit pedaal, speciaal voor mij.
http://i46.photobucket.com/albums/f116/Nraes/Nicobox.jpg
De foto is door Remco zelf gemaakt... :hippie:

Ik heb ook nog een Miami fuzz binnengekregen van HWA, maar aangezien deze al voldoende besproken is, zal ik mij beperken tot te zeggen dat ook die fantastisch klinkt.

supahfuzz
15 februari 2006, 15:13
wellicht moeten we maar eens een HWA fan-meeting organiseren. ;)

Lock en Load
15 februari 2006, 15:17
wellicht moeten we maar eens een HWA fan-meeting organiseren. ;)

Mag je er dan ook komen met alleen een HWA mini A/B? :)

Swan
15 februari 2006, 15:19
nice! alleen jammer dat je zo ziet waar de decals zitten...

supahfuzz
15 februari 2006, 15:21
Mag je er dan ook komen met alleen een HWA mini A/B? :)

lijkt me wel, fans met twee of meer HWA-pedalen mogen dan NAAST Speedy zitten.

Rock&Roll
15 februari 2006, 15:31
Ik zal er even bij vermelden dat ik lichtjes in paniek was eerst, omdat het pedaal het niet deed. Na een nader onderzoek bleek dat een van de jacks de input niet raakte. :satisfie:
btw, ik ken niet veel boutique bouwers die zomaar een pedaal naar jouw wensen zouden willen bouwen :cooler:

Dirk_Hendrik
15 februari 2006, 15:55
lijkt me wel, fans met twee of meer HWA-pedalen mogen dan NAAST Speedy zitten.


En als je een gemodde HWA clone hebt?

Rock&Roll
15 februari 2006, 16:00
En als je een gemodde HWA clone hebt?
Mijn post moet tien tekens lang zijn, bij deze: :seriousf:

fullorder
15 februari 2006, 16:01
lijkt me wel, fans met twee of meer HWA-pedalen mogen dan NAAST Speedy zitten.

Ik heb er 3! Mag ik dan op schoot? :D

Speeddemon
15 februari 2006, 16:09
Ik heb er 3! Mag ik dan op schoot? :D
:seriousf:

Ik ga voor 't Pokémon-effect: "Gotta collect them ALL!"

Rn'R's project was erg gaaf om te maken,
met name de 'vintage boost', die gebaseerd is op de pre-amp sectie van oude Fenders vind ik redelijk uniek in z'n sound.
Mocht er interesse zijn, deze kan ik ook los bouwen (heb er nu 2 minescule printjes voor). Zou dus (zonder batterij-mogelijkheid) zelfs in een 'Tiny' behuizing passen (9,2 x 3,8cm).

@RnR: hoe bevalt de low-cut trouwens? Te grof, te subtiel of gewoon goed?

Negative K3 fan
15 februari 2006, 16:14
met name de 'vintage boost', die gebaseerd is op de pre-amp sectie van oude Fenders vind ik redelijk uniek in z'n sound.

met buizen???

Quink
15 februari 2006, 16:16
En als je een gemodde HWA clone hebt?

In de hoek lijkt me? :???:

http://img.photobucket.com/albums/v500/strategerydog/DunceCap.jpg

Speeddemon
15 februari 2006, 16:48
met buizen???
nope, J-FET erin.
Als ik buizen zou gebruiken, zouden er wel mooie ventilatie-gaatjes in zitten.

Rock&Roll
15 februari 2006, 16:56
@RnR: hoe bevalt de low-cut trouwens? Te grof, te subtiel of gewoon goed?

Die bevalt heel erg goed, hoor. Heel subtiel, maar bijzonder effectief om dan klein beetje teveel bas van één van mijn strats te temmen. Bijzonder geslaagd.
Die dirty boost is inderdaad super. Als je de grit helemaal openzet (wat ik niet te veel kan doen op mijn kamer) geeft hij echt net de sound van een oversturende fender amp. Ge-wel-dig!! :hippie:

Speeddemon
16 februari 2006, 18:20
Die bevalt heel erg goed, hoor. Heel subtiel, maar bijzonder effectief om dan klein beetje teveel bas van één van mijn strats te temmen. :
mooi zo!

Het verschil in capaciteit (tussen de normale ingangscondensator en de kleinere voor de low-cut) is trouwens een factor 320 (!!!). (150nF vs. 470pF)

Hij moest wel zo klein, omdat je anders geen low-cut hoort (bij 1nF hoor je 'm nèt!).
In de Grit-zijde zit trouwens een MPF-102 FET. Er had ook een J201 in gekund voor iets meer gain, maar schijnbaar klinkt deze donkerder, en dat willen we niet als we ouwe Fender-bakken 'emuleren'.

Negative K3 fan
16 februari 2006, 18:30
Het verschil in capaciteit (tussen de normale ingangscondensator en de kleinere voor de low-cut) is trouwens een factor 320 (!!!). (150nF vs. 470pF)

daarom moet je ook niet met (lineaire) factoren werken in dit soort situaties :)

Speeddemon
16 februari 2006, 19:37
daarom moet je ook niet met (lineaire) factoren werken in dit soort situaties :)
nee, maar ik weet van een aantal andere circuits dat van 100nF naar 10nF switchen al gauw een wezenlijk verschil oplevert, terwijl je hier dus ipv van 10x zo klein alsnog 320x zo klein moet gaan. En niet-lineair of niet, het is hoe dan ook een veel groter verschil.

Jeroenvanhulsteijn
16 februari 2006, 20:14
is die vintage boost klein genoeg om in een gitaar in te bouwen?

Negative K3 fan
16 februari 2006, 20:55
nee, maar ik weet van een aantal andere circuits dat van 100nF naar 10nF switchen al gauw een wezenlijk verschil oplevert, terwijl je hier dus ipv van 10x zo klein alsnog 320x zo klein moet gaan. En niet-lineair of niet, het is hoe dan ook een veel groter verschil.

no offence: maar dat ligt meer in jouw onwetendheid dan in magic mojo ofzo, ik vind het ook niet echt van 'wow', dit soort dingen zijn vrij eenvoudig uit te rekenen dmv. kantelfrequenties, ingangs/uitgangsimpedanties en al die andere rotzooi :D

Speeddemon
16 februari 2006, 21:30
no offence: maar dat ligt meer in jouw onwetendheid dan in magic mojo ofzo, ik vind het ook niet echt van 'wow', dit soort dingen zijn vrij eenvoudig uit te rekenen dmv. kantelfrequenties, ingangs/uitgangsimpedanties en al die andere rotzooi :D
Hoezo onwetendheid?

Feit: ik heb in een aantal circuits gespeeld met verschillende waardes van ingangscondensatoren. En het verschil tussen 0.01uF en 0.1uF was duidelijk merkbaar.

In DIT circuit moest ik van 0.1uf (of eigenlijk 0.15uF) naar 0.001uF om een klein beetje te horen.
En nee, als ik pedalen bouw, ga ik niet met kantelfrequentie-berekeningen aan de slag. :stop:

Speeddemon
16 februari 2006, 21:31
is die vintage boost klein genoeg om in een gitaar in te bouwen?
denk t wel. printje is 2cm x 3cm. en incl. componenten ong. 1,5cm hoog.

Negative K3 fan
16 februari 2006, 22:14
Hoezo onwetendheid?

Feit: ik heb in een aantal circuits gespeeld met verschillende waardes van ingangscondensatoren. En het verschil tussen 0.01uF en 0.1uF was duidelijk merkbaar.

In DIT circuit moest ik van 0.1uf (of eigenlijk 0.15uF) naar 0.001uF om een klein beetje te horen.
En nee, als ik pedalen bouw, ga ik niet met kantelfrequentie-berekeningen aan de slag. :stop:

ik geloof je graag, maar er is echt niets bijzonders aan de hele situatie of vergelijking

birt
16 februari 2006, 23:53
fetzer valve remco? :)

Speeddemon
17 februari 2006, 01:09
yep. :satisfie:

Rock&Roll
29 maart 2006, 13:50
Even een vraagje aan speedy: hoe komt het dat de SHO zijde van de boost oneindig veel meer ruist dan de Fetzer valve kant? Iets mis met zach z'n design? :cooler:

screamindemon
29 maart 2006, 14:08
En man wat geeft die ism met mijn strat een mooie sound! Als die aanstaat lijkt je gitaar nog beter te klinken.

Waar mag ik aan denken? De SRV sound? Ik ben zelf op zoek naar een booster of iets dergelijks, iig een voller geluid zonder dat je een overdaad aan scheur hebt. Ik vraag me af of een dergelijk apparaat (booster) iets voor mij is.

Lucluc
29 maart 2006, 16:35
Ik ben nu de 'rode' kant van de super duper aan het maken, dus een SHO met mastervolume. Dan kan je de mosfet oversturen op slaapkamerniveau. Mijn ervaring is dat het een lekkere directe booster is, die iets meer helderheid geeft en genoeg basrespons. De oversturing is vrij minimaal, maar dat is ook de bedoeling. Hij ruist inderdaad wel iets, maar dat is ook normaal. btw, de SHO is ook maar gebaseerd op de AMZ mosfetbooster.

Rock&Roll
29 maart 2006, 16:57
Waar mag ik aan denken? De SRV sound? Ik ben zelf op zoek naar een booster of iets dergelijks, iig een voller geluid zonder dat je een overdaad aan scheur hebt. Ik vraag me af of een dergelijk apparaat (booster) iets voor mij is.
Mijn boost(s) geven geen oversturing! Enkel als je bij de fetzer de gain volledig opendraait krijg je een randje, maar dan is het volume niet te harden.
@LucLuc: die SHO kant ruist nu meer dan dat ie vroeger deed, hoor.

Lucluc
29 maart 2006, 17:17
Mijn boost(s) geven geen oversturing! Enkel als je bij de fetzer de gain volledig opendraait krijg je een randje, maar dan is het volume niet te harden.

Daarom dus een mastervolume.


@LucLuc: die SHO kant ruist nu meer dan dat ie vroeger deed, hoor.

Ok

Speeddemon
29 maart 2006, 17:23
@LucLuc: die SHO kant ruist nu meer dan dat ie vroeger deed, hoor.
vreemd! :???:

TOen ik 'm maakte, was ie behoorlijk stil, en ik vond juist de Fetzer Valve kant wat ruisend, dus heb ik daar een 100 Ohm weerstandje tussen +9V en de PCB gesoldeerd.

Rock&Roll
29 maart 2006, 17:44
vreemd! :???:

TOen ik 'm maakte, was ie behoorlijk stil, en ik vond juist de Fetzer Valve kant wat ruisend, dus heb ik daar een 100 Ohm weerstandje tussen +9V en de PCB gesoldeerd.
Exactly! Toen ik hem kreeg was het bij mij ook nog zo. Nu is de fetzer doodstil en de SHO ruist. Vooral als je er dan nog eens wat overdrive bijgooit.
Ik ga binnenkort eens proberen hoe het zit met een batterij... :chicken: