PDA

View Full Version : Brug schroeven



Doylemark
15 februari 2006, 13:00
Hey allemaal vraagiej...
Ik ben de laatste tijd weer helemaal besug met het geluid van m'n gitaar marr.. ik zie dat achterop de brug van mijn squier van die schroefjes zitten.. nou weet ik dat als je er aan draait de toon omhoog of omlaag gaat maar.. wat kan ik hier precies meej?

alvast bedankt !
Mark

almarvk
15 februari 2006, 13:07
Daarmee kan je de gitaar intoneren

Doylemark
15 februari 2006, 13:09
okj hartstikke mooi maar wat issut? :P

waayer
15 februari 2006, 13:09
Je zegt het zelf al,de toon hoger of lager draaien.
Zo kan je je gitaar intoneren dat ga ik nu niet precies uitleggen, probeer de zoekfunctie en je zal er genoeg over vinden.

Rubenios
15 februari 2006, 13:10
Hey allemaal vraagiej...
Ik ben de laatste tijd weer helemaal besug met het geluid van m'n gitaar marr.. ik zie dat achterop de brug van mijn squier van die schroefjes zitten.. nou weet ik dat als je er aan draait de toon omhoog of omlaag gaat maar.. wat kan ik hier precies meej?

alvast bedankt !
Mark

Hoi allemaal ik heb een vraagje...

Ik ben de laatste tijd weer helemaal bezig met het geluid van m'n gitaar
maar... ik zie dat achterop de brug van mijn squier van die schroefjes zitten...
nou weet ik dat als je eraan draait de toon omhoog of omlaag gaat maar...
wak kan ik hier precies mee?

Alvast bedankt!
Mark

Doylemark
15 februari 2006, 13:10
okj dann bedankt
en dan nog een vraagiej naast de pickups zitten ook schroeven dan gaan se omhoog en omlaag
wat gebeurt er dan ik hoor weinig verschil :S

piezo
15 februari 2006, 13:11
Die schroefjes achter de brug dienen om de z.g. intonatie in te stellen.
Als je een snaar achter een fret indrukt, wordt de spanning in de snaar groter dus gaat de toon wat meer omhoog dan door de fretafstand wordt bepaald. Aangezien dat voor iedere snaar verschillend is, kun je dat per snaar compenseren door de snaarlengte wat te verstellen.
Hoe?
Speel een flageolet boven de 12e fret en daarna de ingedrukte snaar op de 12e fret. Als de ingedrukte snaar een hogere toon geeft, moet je de snaar wat langer maken (schroefje aandraaien), bij lagere toon schroefje losser zetten. Tussendoor steeds weer bijstemmen. Afstellen alleen doen met een vrij nieuwe set snaren.

Swan
15 februari 2006, 13:17
zslkehtlhearr
lrhwarhowhro8wr902u4r??
lrhwrywrhhrwruuwrhw00t!

Doylemark
15 februari 2006, 13:17
kijk hier hebben we wat aan ej bedankt man! toppie

Swan
15 februari 2006, 13:22
GeEwN DaNk HihI

Doylemark
15 februari 2006, 13:32
hah ja okj jij ook bedankt dan
maar nu wouk dus nog ff graag weten wat die schroefjes bij die pickups pcies doen :S

Swan
15 februari 2006, 13:48
op en neer
heen en weer

Doylemark
15 februari 2006, 13:59
erietant mannetje

Orpheo
15 februari 2006, 14:03
hah ja okj jij ook bedankt dan
maar nu wouk dus nog ff graag weten wat die schroefjes bij die pickups pcies doen :S

kerel, GEBRUIK DE FUCKIN SEARCH!!!

hij is ervoor. en google is ook een bron van info.

bert k
15 februari 2006, 14:21
Precies. Search gebruiken en normaal Nederlands graag.

dunnoaname
15 februari 2006, 14:23
De schroefjes draaien je pickups omhoog en omlaag wardoor ze dichter of minder dicht bij de snaren staan. daardoor verandert je geluid.

almarvk
15 februari 2006, 14:29
erietant mannetje

Tis te gemakkelijk om hierover een Kudt opmerking te plaatsen...

Doylemark
15 februari 2006, 15:03
anders gaat iedereen ff sitte sijken man en alsk ik sow wil typen doek dat en dit forum is tog voor vragen???!!! nou dan

Quink
15 februari 2006, 15:07
en alsk ik sow wil typen doek dat

Tuurlijk. Groot gelijk. Als je dat wil doen, gewoon doen. Alleen moet je niet verwachten dat als jij niet de moeite wil nemen om normaal, begrijpelijk Nederlands te typen, dat ik dan de moeite neem om je een antwoord te geven. :stop:

Snaar'n Bennie
15 februari 2006, 15:22
Geef'm aub snel een BrEeZaH...

Negative K3 fan
15 februari 2006, 15:34
met die schroeven in de brug van je gitaar daar stemmen professionele gitaristen hun gitaar mee, ze zorgen er dan wel voor dat de snaren heel vaak om de stemmechanieken zijn gewikkeld zodat daar geen speling meer in zit.

Doylemark
15 februari 2006, 15:37
Ik heb helemaal geen zin om hier op door te gaan. Ik dacht alleen dat een forum was voor vragen die je had, maargoed schijnbaar begrijp ik dat dan verkeerd. En voor diegene die alles niet konden lezen, die snappen hoop ik van dit bericht wel wat.

En bedankt he!
Mark

bert k
15 februari 2006, 15:39
Ik gooi hem dicht. Te veel gezeik.