PDA

View Full Version : Twee versterkers met delay ertussen?



Nozemans
15 februari 2006, 12:22
Misschien is dit onderwerp al veel vaker ter sprake gekomen maar kon helaas geen echt antwoord op mijn vraag vinden; ik wil graag stereo met twee versterkers gaan spelen, met tussen de twee versterkers een uiterst korte delay (10 ms ofzo). De versterkers heb ik reeds (2x Randall RH100 + 2x 4x12" cabinets), maar zoek nu nog een geschikte delay die ik nauwkeurig genoeg kan afstellen en die ook een dry-mute heeft waardoor de ene versterker ook daadwerkelijk pas 10 ms na de andere klinkt.

Dit is het enige wat de delay hoeft te kunnen, dus zit niet echt te wachten op een of andere enorme multi-effectenbak voor veel te veel knaken. Uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk dus. Heeft iemand enig idee wat geschikt zou zijn / andere adviezen? Alvast enorm bedankt, ben na een internetzoektocht van 2 dagen nog niet veel wijzer geworden tot nu toe...

duckman
15 februari 2006, 12:54
Misschien is dit onderwerp al veel vaker ter sprake gekomen maar kon helaas geen echt antwoord op mijn vraag vinden; ik wil graag stereo met twee versterkers gaan spelen, met tussen de twee versterkers een uiterst korte delay (10 ms ofzo). De versterkers heb ik reeds (2x Randall RH100 + 2x 4x12" cabinets), maar zoek nu nog een geschikte delay die ik nauwkeurig genoeg kan afstellen en die ook een dry-mute heeft waardoor de ene versterker ook daadwerkelijk pas 10 ms na de andere klinkt.

Dit is het enige wat de delay hoeft te kunnen, dus zit niet echt te wachten op een of andere enorme multi-effectenbak voor veel te veel knaken. Uiteraard liefst zo goedkoop mogelijk dus. Heeft iemand enig idee wat geschikt zou zijn / andere adviezen? Alvast enorm bedankt, ben na een internetzoektocht van 2 dagen nog niet veel wijzer geworden tot nu toe...


de line 6 echopark kan in slap 10 ms aan.

DaveItUp
15 februari 2006, 12:58
Hahaha bereid je maar voor op een wall of sound :)

Swan
15 februari 2006, 13:02
ik doe dat vaak in de oefenruimte, gebruik ik mn Ibanez DE7 voor, klinkt super!

Nozemans
15 februari 2006, 13:03
Hahaha bereid je maar voor op een wall of sound :)

hahaha, dat was nou juist de bedoeling ja. Maar niet te gortig natuurlijk he... Speel als enige gitarist in een :rockon:-band en dan moet je nou eenmaal een mokerdikke muur neerzetten he ;)

Nozemans
15 februari 2006, 13:08
ik doe dat vaak in de oefenruimte, gebruik ik mn Ibanez DE7 voor, klinkt super!

Ok, cool! Die DE7, kun je die "kort" genoeg instellen om te voorkomen dat het geluid een lange natte scheet wordt? Alvast bedankt voor de reacties, alle verdere suggesties zijn ook van harte welkom!

Swan
15 februari 2006, 13:11
ik heb ff gekeken volgens mij is t kortste bij de DE-7 30MS...dat is wat mij betreft kort genoeg

DaveItUp
15 februari 2006, 21:39
hahaha, dat was nou juist de bedoeling ja. Maar niet te gortig natuurlijk he... Speel als enige gitarist in een :rockon:-band en dan moet je nou eenmaal een mokerdikke muur neerzetten he ;)

Ja ik ook :) Ik vind t wel fijn om de enige gitarist in een band te zijn. Lekker strak power trio. Wij spelen meer doom/sludge.

Swan
16 februari 2006, 00:44
ah wij ook :) al gaan we meer de khanate / earth richting op...

vester86
16 februari 2006, 00:48
1 versterker met een korte delay (50 ms, 1 x herhalen) geeft ook een moddervet geluid :o

Nozemans
16 februari 2006, 11:00
1 versterker met een korte delay (50 ms, 1 x herhalen) geeft ook een moddervet geluid :o

maar juist die "modder" ben ik een beetje bang voor ;); kan me haast niet voorstellen dat je met 50 ms op 1 versterker nog een goed gedefinieerd, transparant doch zwaar geluid hebt... Gebruik je dit live ook zo?

duckman
16 februari 2006, 11:41
ik vind het mooier om een pitchshifter te gebruiken hiervoor,dan krijg je ook meer breedte maar niet die korte galm of modulatie ( als je bijv. een chorus hiervoor gebruikt).Enkele cents maar...

DaveItUp
16 februari 2006, 11:52
ah wij ook :) al gaan we meer de khanate / earth richting op...

Cool :) Niet zoals de nieuwste Earth neem ik aan? Wel erg goed overigens vind ik.

vester86
16 februari 2006, 13:42
maar juist die "modder" ben ik een beetje bang voor ;); kan me haast niet voorstellen dat je met 50 ms op 1 versterker nog een goed gedefinieerd, transparant doch zwaar geluid hebt... Gebruik je dit live ook zo?
nah, beetje overdreven in mijn enthousiasme, maar die kleine delay helpt wel om mijn dunne sologeluidje om te zetten naar iets volllers, wat in mijn band (progressieve rock) erg lekker klinkt en goed erdoorheen komt

ik zal volgende week met repetitie wel ff opname maken

Nozemans
16 februari 2006, 14:55
nah, beetje overdreven in mijn enthousiasme, maar die kleine delay helpt wel om mijn dunne sologeluidje om te zetten naar iets volllers, wat in mijn band (progressieve rock) erg lekker klinkt en goed erdoorheen komt

ik zal volgende week met repetitie wel ff opname maken

Oh dat geloof ik graag... Alleen gaat het mij zeg maar om mijn continue rythm-sound.

harrie-beton
16 februari 2006, 16:12
hoi,
ik heb een podxt en gebruik twee versterkers. In sommige sounds gebruik ik 30 msec stereo delay. 20 msec is trouwens het minimum van mijn podxt.
Het klinkt leuk maar niet in alle nummers.
http://82.73.162.167/website1/foto_site_bt/hetcafe2006/images/11-2-2006-besides-het-cafe%20008.jpg


zie ook mijn gitaar site met plaatjes
http://www.besidesthat.nl/gitaar

vester86
16 februari 2006, 23:18
gebruik je de voorversterkers van beide versterkers, of slechts van eentje?? als je beide voorversterkers gebruikt, dan zou je ze eigenlijk allebei heel anders in moeten stellen, krijg je ook een heel breed geluid van. beetje het idee dat je met 2 gitaristen speelt zeg maar

DaveItUp
17 februari 2006, 10:54
Exactly. Zo heb ik t ook. Dat in combinatie met een korte delay geeft echt een monstersound.

Nozemans
17 februari 2006, 12:29
Exactly. Zo heb ik t ook. Dat in combinatie met een korte delay geeft echt een monstersound.

in hoeverre gebruik je dan verschillen tussen de twee equalizers? Live gebruik ik een geluid met goed veel mid om flink 'door de mix te snijden', waar ik erg tevreden over ben, en ik zit een beetje te filosoferen welk verschil iets zou toevoegen aan mijn totaalgeluid (tsja, zit op m'n werk dus je moet wat, hehehe...). Concrete suggesties?

guhlenn
17 februari 2006, 17:25
minder gain en mids, zo creëer je wat extra "oomph", maar pas op want het word dan wel steeds makkelijker om je geluid volledig te vern**ken

DaveItUp
17 februari 2006, 17:26
Ik gebruik sowieso veel mid. M'n sunn heeft van nature al een flinke lowend dus bass staat goed open, mid ook wel redelijk en treble stukken minder. Bij m'n sound city doe ik juist de treble meer open mid ook gewoon flink open en bas wat verder dicht. Maar dan wel allebei zo afgesteld dat ze beide stand-alone ook een goede sound hebben aangezien ik ook stukken in nummers met 1 amp speel.