PDA

View Full Version : Ok, guys wat info voor deze luie mf..



Uchison
15 februari 2006, 00:27
Ik zou natuurlijk kunnen gaan googlen, maar jullie weten er toch alles van dus dit is makkelijker.
Wat doet een Univibe nou exact? En hoe is dat anders dan een Chorus? Bij de Deja-Vibe zit er een knop om te kiezen tussen Vibrato of Chorus. Kun je het ook als die 'losse' effecten gebruiken? Werkt dat een beetje?

Jerre
15 februari 2006, 00:57
Ik zal je een eindje op weg zetten:

http://www.google.be

Uchison
15 februari 2006, 01:08
Ik zal je een eindje op weg zetten:

http://www.google.be

flauw......

Dirk_Hendrik
15 februari 2006, 09:45
Als je nou slim was geweest had je 1.5 week geleden gewoon even ingeprikt toen je toch in m'n woonkamer stond.

Een Univibe is uiteindelijk een 4 stage phaser (En de chorus benaming komt uit de tijd dat chorus zoals we dat nu kennen nog niet bestond) waarvan de phase stages verschillende filterfrequenties hebben. Dit in tegenstelling tot een "gewone" phaser zoals een phase90 waar de 4 stages allevier hetzelfde filteren. daarnaast zij de stages opgebouwd met transistoren in plaats van opamps. Dat betekent dat het gedrag van een stage minder lineair is wat het geluid ook weer unieker maakt.

De Univibe is van origine een Shin-Ei ontwerp van Fumio Mieda (tegenwoordig hoofd ontwerp bij Korg en ook verantwoordelijk voor de Vox Cooltron meuk die nu op de markt is) en in die vorm bekend als de Shin-Ei ResleyTone of de Jax Vibrachorus (welke te horen is in hendrix Machine Gun). Later is het ding op de Amerikaanse markt gebracht als de Univibe (maar nog steeds door Shin-Ei gebouwd) en uiteindelijk is dat weer een Dunlop handelsmerk geworden.

robert-gitarist
15 februari 2006, 12:03
flauw......

Niks flauws aan..maar D_H heeft je een zeer goeie uitleg gegeven ;) :D
Weet iemand hoe die univibe van Dunlop is?ervaringen?lijkt me wel cool effect :) Heb sounddemo op de site al gehoord maar wil jullie bevindingen wel eens hebben

Lucluc
15 februari 2006, 13:08
D_H, ouwe pedaalhistoricus 8-)

GuitarMaster
15 februari 2006, 19:37
Niks flauws aan..maar D_H heeft je een zeer goeie uitleg gegeven ;) :D
Weet iemand hoe die univibe van Dunlop is?ervaringen?lijkt me wel cool effect :) Heb sounddemo op de site al gehoord maar wil jullie bevindingen wel eens hebben

Leuk pedaaltje, alleen wel vrij duur en vreet een heleboel hoog van je toon af. Als je een echt goede vibe wilt moet je naar een sweetsound mojovibe kijken.

Uchison
15 februari 2006, 23:52
Als je nou slim was geweest had je 1.5 week geleden gewoon even ingeprikt toen je toch in m'n woonkamer stond.

Kan ik hier binnenkort op terugkomen? :-)