PDA

View Full Version : alweer een gedrocht



iwamoto
15 februari 2006, 00:08
men herrinert zich wellicht de stagg met uitlaten
uit deze winkel heb ik na kort advies van bram+ een 2e gitaar gesnapt, het handelt zich hier om een richwoord SG, met een nogal apparte humbucker ;)

http://img316.imageshack.us/img316/6826/14020613522ge.jpg
http://img316.imageshack.us/img316/7263/14020613516sb.jpg

en vandaag op de gitaar hier rechts
http://img96.imageshack.us/img96/5417/28010614019gh.jpg
die sunburst dus, iets leuks gezien, normaal hebben sommige nekken toch in de body een wieltje om je nek bij te stellen? bij die is dat eruit gebroken, lekker afstellen dus

kom dus nooit bij de radiobeurs in tilburg, ze hebben die OLP die ik wil, maar no way koop ik hem bij die prutsers

Bram+
15 februari 2006, 00:13
De vorm klopt dus niet echt van dat ding, op een totaalplaatje is het beter te zien.

grayfink
15 februari 2006, 00:32
Een wieltje in de nek in de body.
Jij bent een echte connaisseur hé, Iwamoto?

iwamoto
15 februari 2006, 00:36
con·nais·seur (de ~ (m.), ~s)
1 [form.] kenner op een bepaald vlak => deskundige

ja sorry, maar als ik dingen niet bij de naam ken, dan verzin je het maar he, ik had het ook een tuss-wheel ofzo kunnen noemen, maar dan weten jullie wss nog minder wat ik bedoel

Baffo
15 februari 2006, 00:52
men herrinert zich wellicht de stagg met uitlaten
uit deze winkel heb ik na kort advies van bram+ een 2e gitaar gesnapt, het handelt zich hier om een richwoord SG, met een nogal apparte humbucker ;)
kom dus nooit bij de radiobeurs in tilburg, ze hebben die OLP die ik wil, maar no way koop ik hem bij die prutsers

Wat is er mis met die humbucker behalve dat ie vrij hoog staat?

iwamoto
15 februari 2006, 01:10
Wat is er mis met die humbucker behalve dat ie vrij hoog staat?
ja dat is het hem juist, dat ding staat gewoon tegen de snaren aan, als dat goed is weet ik het ook niet meer :P maar ik ga morgen even een foto van de body maken :D

DaveItUp
15 februari 2006, 09:24
Wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?

wietse
15 februari 2006, 09:45
ja dat is het hem juist, dat ding staat gewoon tegen de snaren aan, als dat goed is weet ik het ook niet meer :P maar ik ga morgen even een foto van de body maken :D

ja en?
als je van alle slecht afgestelde gitaren foto's gaat maken dan blijf je aan de gang, en die hoeven wij hier beslist niet allemaal te zien.
en die andere gitaar met dat "wieltje" ooit bij je opgekomen dat daar wel eens gewoon een inbus kan zitten?
dat gebeurde vroeger namelijk heel veel, zie je tegenwoordig niet meer zo vaak.
is ook lastig af te stellen moet je of de slagplaat of de hals er afhalen om de boel bij te stellen.

Swan
15 februari 2006, 10:02
daarvoor heeft men dingen als de schroevendraaier en de inbussleutel uitgevonden, hele handige werktuigen waarmee je je humbucker omlaag kan draaien en de trussrod kan aanpassen.

Dick Wolkendeck
15 februari 2006, 10:12
Hij wilde gewoon wat kwijt. Je hoeft niet te reageren. Ik vind verder dat je als beginner niet veilig bent bij winkels die de spullen niet goed afstellen. Wat maken ze je verder dan nog meer wijs? Maar waarschijnlijk ben ik nu of-topic.

Kaboemba
15 februari 2006, 10:32
Wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?

Tja geen idee dat vroeg ik me ook al af bij het stagg topic. Kennelijk hebben sommige mensen het nodig, zou het zijn omdat ze weinig vertrouwen in hun eigen spullen hebben ?

Baffo
15 februari 2006, 11:09
ja dat is het hem juist, dat ding staat gewoon tegen de snaren aan, als dat goed is weet ik het ook niet meer :P maar ik ga morgen even een foto van de body maken :D

T is dus geen aparte humbucker, de afstelling klopt niet, nah kleine moeite zeg...
Dikke kans als je er wat van zegt dat ze dat in orde maken, overdreven om hen meteen tot prutzers te bombarderen.

DaveItUp
15 februari 2006, 11:14
Ik ken de desbetreffende zaak wel. En nee het is geen muziekzaak voor de gevorderde muzikant, maar voor beginners is er best wel wat leuks te vinden voor een ok prijsje. Ook voor klein grut(snaren, een cheapo pedaaltje) is t ok.

En dat de afstelling van de gitaren in de zaak niet altijd je van het is, ach dat heb ik bij bijvoorbeeld feedback ook wel meegemaakt met een SG standard.

almarvk
15 februari 2006, 11:17
Bij Feedback hangen er veel gitaren die gewoon uit de doos komen en waar niets mee is gedaan. Wel jammer dat je eerst een gitaar moet afstellen als je 'm wilt uitproberen...

bert k
15 februari 2006, 12:41
Als iedere gitaar eerst afgesteld moet worden kont daar dus zomaar een uur arbeidsloon bij, dat is zomaar 50 euro.
En die humbucker draai je met twee schroefjes naar beneden. Not really rocketscience..

taylor
15 februari 2006, 12:50
nee hoor bij sommige zaken is dat gratis zoals bij kees dee maar daar ga meestal weg met een gitaar van 1000+ euro :)

dejohan
15 februari 2006, 13:32
daarvoor heeft men dingen als de schroevendraaier en de inbussleutel uitgevonden, hele handige werktuigen waarmee je je humbucker omlaag kan draaien en de trussrod kan aanpassen.

Je eerste had men de gitaar uitgevonde, dan de humbucker, maar toen die tegen de snaren bleek te zitten zat men met hun handen in hun haar, tot er een genie de schroevendraaier uitvond. :)

Anavrin
15 februari 2006, 14:36
Radiobeurs is sowieso niet zo veel...

Af en toe loop je wel tegen iets leuks aan, maar voor goed advies kun je beter naar Music All In bij het Wilhelminapark (in Tilburg). Vraag alleen dingen aan John, want die andere gast weet echt niks. Eventueel in Oisterwijk zit VD Klundert, dat is wel een hele goede winkel. Nog nooit te klagen gehad.

Noid
15 februari 2006, 22:33
Als iedere gitaar eerst afgesteld moet worden kont daar dus zomaar een uur arbeidsloon bij, dat is zomaar 50 euro.
En die humbucker draai je met twee schroefjes naar beneden. Not really rocketscience..

Dude, dit kan ik even niet meer volgen: In een muziekzaak verkopen ze muziekinstrumenten: het is in hun belang om die krengen goed af te stellen. Daar loopt personeel voor rond en die doen dat op het moment dat ze geen klanten (hoeven te) helpen, of met privedingen bezig zijn. Denk je in: dat arbeidsloon geldt over de werktijd, die medewerkers worden niet betaald per afgestelde gitaar.

M.b.t. deze zaak: ja het is kwalijk, zeker als het een zaak is die zich op beginners richt dat ze niet fatsoenlijk afgestelde instrumenten in hun winkel plaatsen. Even een middagje omdat het druk is kan altijd, maar als dit ding er over een week nog zo staat, dan zijn ze gewoon slecht bezig of hebben ze geen capabel personeel. Dan heb je daar zowel als beginneling als wat daarna komt weinig te zoeken.

ArpeggioKing
15 februari 2006, 23:09
Hij wilde gewoon wat kwijt. Je hoeft niet te reageren. Ik vind verder dat je als beginner niet veilig bent bij winkels die de spullen niet goed afstellen. Wat maken ze je verder dan nog meer wijs? Maar waarschijnlijk ben ik nu of-topic.

hé, gitarist van seraphique? Te gekke muziek! een aantal keer gezien in Hedon. Tof! :cooler:

iwamoto
16 februari 2006, 00:10
Hij wilde gewoon wat kwijt. Je hoeft niet te reageren. Ik vind verder dat je als beginner niet veilig bent bij winkels die de spullen niet goed afstellen. Wat maken ze je verder dan nog meer wijs? Maar waarschijnlijk ben ik nu of-topic.
mijn eerste gitaar is gekocht met de overhalende tekst "de nek is niet krom" that's it, echt waar,
ik was echt nog n beginner, dat ik daar in ben getrapt, het was echt zo van "ja, het zijn goede dingen, die hals trekt niet krom", nee idd, maar de frets zitten half los, 3 tuners zijn bijna lam, slecht afgewerkt multiplex, echtwaar, die music all in begin gitaren deugen niet :D

Luke-wannabe
16 februari 2006, 01:20
Wist niet dat Richwood Sg's maakte..?

iwamoto
16 februari 2006, 01:32
ik ging ffe in op wat verkopers beginnende gitaristen allemaal wel niet wijsmaken (haha, denk opeens aan die vent die mn schoonpa vertelde dat stagg een ondermerk van gibson is :D:D:D)

bram123
16 februari 2006, 01:39
jezus wat een kabouterproblematiek allemaal.

Bram+
16 februari 2006, 11:26
Wist niet dat Richwood Sg's maakte..?
Hebben ze dus wel gedaan, want dit is er eentje.

iwamoto
19 februari 2006, 23:29
hey, ffe wat overall shots gemaakt, is dit wat bram+ bedoelde?
http://img108.imageshack.us/img108/1065/18020615155qj.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/2435/18020615160ef.jpg

het is gewoon een gedrocht!!

grayfink
20 februari 2006, 00:04
Nou klik ik dit gedoe net weer aan, omdat dit topic bovenaan staat. Maar waar gaat het in godsnaam over? Dit is net zo interessant als een discussie op het legolandforum over het kleurverschil in de legopolitiehelikopter die in warenhuis Warringa in Appingedam te koop staat. En nu verspil ik ook nog 5 minuten aan het typen van een reactie, en morgen weer kijken natuurlijk of er nog meer op gereageerd heeft. AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHH:sneaky :

iwamoto
20 februari 2006, 00:09
Nou klik ik dit gedoe net weer aan, omdat dit topic bovenaan staat. Maar waar gaat het in godsnaam over? Dit is net zo interessant als een discussie op het legolandforum over het kleurverschil in de legopolitiehelikopter die in warenhuis Warringa in Appingedam te koop staat. En nu verspil ik ook nog 5 minuten aan het typen van een reactie, en morgen weer kijken natuurlijk of er nog meer op gereageerd heeft. AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHH:sneaky :
nou, die in warringa heeft een lichte productfout, het orginele model, deze dus:
http://unite.com.au/~u11235a/lego/rotor/copter.jpg
is zoals je ziet semi blauw, maar die in warringa is dus lichter blauw, en toch voor dezelfde prijs, ik zal anders volgende keer wel ffe met mn phone shotjes maken :D:D:D

grayfink
20 februari 2006, 00:43
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggg gggghhhhhhhh

koennie
20 februari 2006, 01:02
relax kerel, wat dacht je dan? dat een internet forum altijd boeiend, zinvol en goed is? t internet zit immers voor 90% vol met afval. en als je t allemaal niet relaxed vindt, jammer voor je :d ik vind t wel allemaal grappig, al die gotaren die je niet moet kopen volgens iedereen enzo. leuk jo :)

Kaboemba
20 februari 2006, 08:48
hey, ffe wat overall shots gemaakt, is dit wat bram+ bedoelde?
http://img108.imageshack.us/img108/1065/18020615155qj.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/2435/18020615160ef.jpg

het is gewoon een gedrocht!!

Ik zou zeggen koop hem, hij past bij je.
Ga je nu echt elke gitaar waar wat op aan te merken is met je telefoontje opnemen en hier posten ?

Trouwens voor iemand die nog niet eens weet hoe je moet schuren heb je wel heel wat over andere gitaren te vertellen :o

Orpheo
20 februari 2006, 09:17
Ik zou zeggen koop hem, hij past bij je.
Ga je nu echt elke gitaar waar wat op aan te merken is met je telefoontje opnemen en hier posten ?

lijkt t wel op. de afgelopen weken hebben we meer van dit soort topics gehad, dan in heel 2005 bij elkaar denk ik.

almarvk
20 februari 2006, 09:50
Heeft Robert van den Broek die foto gemaakt? Ik zie toch echt een geest in de foto!

Hier kan je geld mee verdienen, ik zeg het je!

Bram+
20 februari 2006, 13:18
Heeft Robert van den Broek die foto gemaakt? Ik zie toch echt een geest in de foto!

Hier kan je geld mee verdienen, ik zeg het je!
Hmm er staat wel een rode gitaar met vlammen in die winkel, misschien is het die behekste gitaar waar eerder over gesproken is op dit forum :o