PDA

View Full Version : Danko Jones - Dance



oliver538
14 februari 2006, 22:16
Hey,

We gaan met onze band "Dance" van Danko Jones spelen, maar ik krijg het niet voor mekaar om de intro / het couplet te spelen. De tab heb ik, da's niet het probleem, maar die gast speelt die tonen op een heel aparte manier.

Degene die het nummer kent snapt waarschijnlijk meteen wat ik bedoel; het is denk ik een combinatie van een paar effecten (detune, flanger, fuzz/distortion), maar op een of andere manier klinkt het bij mij veel minder "vloeiend"...

Lijkt wel of hij de snaren op een heel aparte manier aanslaat. Iemand suggesties / tips?

Thanks!

Oliver

nopster
15 februari 2006, 12:09
Hij speelt gewoon heel vlot, met een nogal heftige aanslag en wrs bend hij hier en daar een heel klein beetje om dat "trekkerige" te krijgen wat jij denk ik bedoelt, of hoe je het ook moet omschrijven. :satisfie:
Haal eens zijn clip af, mss heb je daar iets aan? Je kunt hem op zijn site vinden...
Vorig jaar vond ik hem de beste groep op Werchter. Ik ga binnenkort weer gaan kijken, hij speelt echt heel goed live. Geen super-gitarist, maar hij maakt goeie platen, heeft energie en wat hij doet doet hij goed. :rockon: