PDA

View Full Version : Jow



combo
14 februari 2006, 21:01
Alternate of allemaal downs op 1 snaar = the same ?

Bl44t44p
14 februari 2006, 21:24
Nee. Down EN upstrokes over verschillende snaren (om te 'voorkomen' dat het tremelo picking wordt).

Trocar
14 februari 2006, 21:50
Nee. Down EN upstrokes over verschillende snaren (om te 'voorkomen' dat het tremelo picking wordt).

Ik zou zeggen:

Nee. Down EN upstrokes over verschillende TONEN (om te 'voorkomen' dat het tremolo picking wordt). Ik kan ook alternate picken op 1 snaar. :sssh:

combo
16 februari 2006, 07:31
wat ik bedoelde:

Je speelt 8 keer down of 4 keer down up, in hetzelfde tempo, is er een verschil als je het juist speelt ? Volgens mij niet hoorbaar op 1 snaar ..

Bl44t44p
16 februari 2006, 20:29
Nah, het verschil is echt minimaal, maar als je er op let kun je down en upstrokes ook over één snaar wél onderscheiden...

Gitaro
16 februari 2006, 23:15
Bij Master of Puppets hoor ik altijd meteen of iemand alternate pickt of alles netjes met downstrokes doet. Dus be warned... :o

Jax
18 februari 2006, 11:41
Je hoort het wel hoor. Allemaal downstrokes klinkt gewoon aggresiever dan alternate picking.

combo
18 februari 2006, 23:44
Ik heb het over Creeping Death

Ik speel dat alternate, alsook Master Of Puppets. Ik speel het blindelings, maar als ik alles down moet doen dan hou ik dat geen heel nummer uit. En nu komen er reacties van oefenen op down en wa nog allemaal. Ik ben er van overtuigd dat ik moet verder gaan in alternate, het geeft gewoon meer snelheid op een makkelijkere manier. Powerchords ala Paranoid moeten uiteraard down, maar ik heb het over single noten. Creeping speel ik alternate, maar de B en de E is uiteraard met een down.

Master of puppets en creeping death is hoorbaar, das waar, maar in repititie kan ik verzekeren dat je dat bijna niet kan horen. Master Of Puppets kunnen we trouwens veeeel sneller spelen dan de CD versie, denk met alles down dat da toch lichtjes overdreven moelijk zou worden.

Maar ik ga wel akkoord, er is een miniem verschil dat kenners kunnen horen.

Ik heb trouwens een DVD liggen van hoe je Master Of Puppets moet leren, daar legt die gast alles uit met downstrokes, eens em dan op tempo speelt vertraag ik de DVD, wat zie ik... de klootzak speelt alternate, terwijl em traag allemaal downs speelt...


Kweet niet, maar alternate is part van mijn techniek geworden, even snel downs als James, nie simpel, en ook geen interresse voor. ZOlang ik mijn plan kan trekken met alternates ist ok.

Jax
19 februari 2006, 08:23
Tja, als je graag downs vlekkeloos wil kunnen beheersen dan moet je uren en uren lang gaan oefenen, als het je geen reet uitmaakt of je iets met downs of met altern. pick. speelt, dan heeft het ook geen nut om het te gaan leren, want dan heb je er de motivatie niet voor.

combo
21 februari 2006, 00:43
das waar.

En alst werkt met alternate, why not.

Volgens mij ben je altijd best om het jezelf makkelijk te maken. Teveel concentreren om iets te kunnen spelen klinkt niet alleen geforceerd maar het houd risico's in op een optreden.

Ne maat van mij speelt alles down, nooit alternate, ik kan toch een stukje sneller spelen met alternate vind ik. Em verlaagt niet alleen zijn snaren maar stemt pakken lager om makkelijker te kunnen fretten en gebruikt dunne snaren. Eigenlijk doet em alles tegen een vette toon.