PDA

View Full Version : floyd rose & cort X6



brian
14 februari 2006, 20:11
wat vinden jullie van deze gitaar en waarom dient de floyd rose specifiek?Scale
25 1/2"
Joint
Bolt-on
Neck
Hard rock maple
Body
Basswood
Nut
Locking nut (Black)
Fretboard
Rosewood
Pickup
neck-Mightymite humbucker
Middle-Mightymite single-coil
bridge- Mightymite humbucker
Headmachine
Diecasting (Chrome)
Bridge
Floyd Rose Lic.SL tremolo (Chorme)
Endpin
Traditional
Knob
PB type (Chrome)
Fret
Jumbo style (2.9mm x 1.3mm)
No.Fret
24
Fretboard width
1F:21F=43mm:56mm
Fretboard radius
15 3/4"
Neck depth
1F:12F=19mm:21mm
Position mark
White dot
Electronics
1vol-1ton-5way s/w
Available color
CBS
List Price
MSRP $359 USD

brian
14 februari 2006, 20:13
http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/X6.JPG

Kaïn
14 februari 2006, 21:03
Mooi stukkie hout.
Meestal ben ik niet te belabberd om vragen te beantwoorden, maar de functie van een Floyd rose.....dat gaat wel heel ver. *mompelt iets over google en een zoekfunctie*
Maargoed het is valentijn, ik ga niet zeuren.
De functie van een floyd rose is dat het je in staat stelt je toon te vervormen. Door deze naar beneden te duwen verlaag je de snaarspanning en duikt je noot naar beneden. Omgekeerd kan ook, je kan de brug omhoog buigen en de noot verhogen.
Een floyd rose is een zogenaamde "zwevende" brug wat inhoud dat er een evenwicht heerst tussen de veren die de brug naar beneden trekken en de snaar spanning die hem omhoog willen buigen.
Het voordeel van dit systeem is dat de snaar op twee plekken vastgeschroeft wordt. Bij de topkam en bij de brug. Dit heeft als gevolg (mits goed afgesteld) dat het geheel zeer stemvast is.
Het nadeel is dat vanwege het evenwicht wat moet heersen tussen de veren en snaarspanning dat van stemming wisselen erg complex en tijdrovend is.

Astublieft. :hippie:

iwamoto
14 februari 2006, 22:59
zoals kaïn al zegt, het is tijdrovend, maar man o man, wat een heerlijk systeem, zo hoef ik mijn gitaar maar eens in de 2 maanden te stemmen, ongelofelijk he? ik ben al zowat vergeten hoe het moet :D

Orpheo
14 februari 2006, 23:10
dat werkt inderdaad met floyds, edges en kahlers. maar met die goedkoperen is dat niet zo hoor, van een keer stemmen en het zit. helemaal als je veel aan je pook zwengelt. t staal van de messen is zachter van de goedkoperen dan van de duurderen (kahler tel ik even niet mee...die werkt met assen en lagers ipv een mes en een echt draaipunt), en daarom slijten die krengen sneller dan de goeie duurdere varianten.

jules
15 februari 2006, 11:24
ik heb een x-11 ben er erg tevreden mee, goede floyd en heerlijk geluid.

Kevin-D
15 februari 2006, 16:18
X-11 is ook de duurste uit de serie: andere floyd, andere p'ups.

brian
15 februari 2006, 18:55
ik denk dat de x-custom de duurste is

Kevin-D
15 februari 2006, 21:55
Ohjah dat was het! De X-Custom! Mijn fout!