PDA

View Full Version : Vid van hoe je speakers in Fase zet



Mienmachine
14 februari 2006, 19:45
Dacht dat iemand (PeeVee) hierna opzoek was:

http://kendrick-amplifiers.com/video/default.php?vid=1

Mien.

Joey Handsome
14 februari 2006, 19:48
sodemieters, hoeveel heeft die kerel gerookt? :hippie:

Shoarm
14 februari 2006, 19:50
Uberhaubt, hoe stoned wassie op dat moment? :D

Mr.Jay
14 februari 2006, 20:58
Uberhaubt, hoe stoned wassie op dat moment? :D

en dan biaspot instellen met een metaal schroevedraaiertje en de krokodillenklemmen erop zetten met de AMP aan ( wel op standby maar evengoed levensgevaarlijk ) !!!
Doe dit a.u.b. niet na jongens

JaY

Negative K3 fan
14 februari 2006, 22:01
ahaha echt geweldig die kerel :D

jacky
14 februari 2006, 23:38
Vet .......... thats the word

Negative K3 fan
15 februari 2006, 15:41
trouwens, als ik het goed begrijp past hij hier de 'output transformer shunt method' toe om te biassen, dat is ook niet de meest DIY vriendelijke oplossing toch?

nicoverduin
15 februari 2006, 18:57
Ach waarom niet. Altijd nauwkeuriger als de kathodeweerstand methode. Nu nog de AK spanning meten en je weet het gedissipeerd vermogen. En zijn opmerkingen over het output vermogen te meten door dat ding voluit te zetten....me buren zien me aankomen.......Ik houd het dan toch voorlopig op de signaalgenerator en meters en scopes.....:D :D :D :D

birt
15 februari 2006, 19:22
trouwens, als ik het goed begrijp past hij hier de 'output transformer shunt method' toe om te biassen, dat is ook niet de meest DIY vriendelijke oplossing toch?
lijkt me toch niet zo heel moeilijk?

maar hij zet de amp eigenlijk uit standby zonder speaker eraan?? of vergis ik me?

nicoverduin
15 februari 2006, 19:26
is toch niet erg. Staat toch een signaal op. Biassen is alleen maar een DC vraagstuk. Geen AC want dan gaat de impedantie een rol spelen.

Negative K3 fan
15 februari 2006, 23:01
is toch niet erg. Staat toch Géén signaal op. Biassen is alleen maar een DC vraagstuk. Geen AC want dan gaat de impedantie een rol spelen.


hehe, what he said

nicoverduin
16 februari 2006, 22:18
kan wel heb niet echt geluistert.....lekker belangrijk...

H.Manback
16 februari 2006, 22:28
Hmm? Je bedoelde toch gewoon geen signaal nico? Er stond "er staat toch een signaal op"

Die gast is trouwens wel vaag zeg, zal vast wel een paar keer de 800V spanning beet hebben gehad :D

Dat ie zo nonchalant staat te werken aan het ding, tsja... Dat ie het zo op video zet vind ik wel erg onverantwoordelijk. Hij haalt leuk de B+ er af met de standby switch, vervolgens clipt ie die zwarte alligator clip met z'n blote hand vlak naast de netspanning die van de zekering af komt... Lekker handig hoor...

nicoverduin
16 februari 2006, 22:33
opes is inderdaad GEEN. Ben met je eens dat het geen handig voorbeeld is. Dat ie een paar keer een jetser heeft gehad, twijfel ik niet aan. Maar hij is daarin niet de enigste:D :D :D :D Ook in huize Verduin is de hele vocabulaire wel eens langs geweest.....Maar je gaat vanzelf beter opletten....

Maar ja wij hadden vroeger in Australie nog een wasmachine die alleen uit kon door de stekker eruit te trekken......Een ook daar heb ik er wel eens een opgelopen.....Werkt goed....zeepwater en 240V....Als je daar nu aan terugdenkt....

Negative K3 fan
16 februari 2006, 22:36
mja ik geloof dat we allemaal wel eens een flinke klap hebben gehad (al zijn ze bij mij in mn hele leven nog op een hand te tellen), dus blijkbaar is het toch ook weer neit zó dodelijk :D

H.Manback
16 februari 2006, 22:37
Nou, ik heb gelukkig nog geen klap gehad (afkloppen!) maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...

Had laatst nog een leuke grap, wou even de C spanning (was 350V ongeveer) meten. Pang! Had ik m verdomme in plaats van in de V ingang in de 10A van m'n multimeter :o.

Gelukkig niet zelf gezapt, maar de schrik is evengoed groot...

nicoverduin
17 februari 2006, 05:26
mja ik geloof dat we allemaal wel eens een flinke klap hebben gehad (al zijn ze bij mij in mn hele leven nog op een hand te tellen), dus blijkbaar is het toch ook weer neit zó dodelijk :DVerkeerd en dom uitgangspunt.

Mr.Jay
17 februari 2006, 07:36
Verkeerd en dom uitgangspunt.

Hij zal wel een AC-klap hebben gehad, kan minder kwaad dan 'n DC.

JaY

nicoverduin
17 februari 2006, 10:40
Dan nog. Zo'n conclusie is gewoon dom en ondoordacht.

PeeVee
22 februari 2006, 18:12
mja ik geloof dat we allemaal wel eens een flinke klap hebben gehad (al zijn ze bij mij in mn hele leven nog op een hand te tellen), dus blijkbaar is het toch ook weer niet zó dodelijk
"Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst" is hier niet helemaal van toepassing geloof ik.

Een tikje 220VAC uit het net dat heeft iedereen wel eens gehad ja. Aan mij ooit de twijfelachtige om met m'n stomme kop 300 VDC te grijpen. Na zo'n ervaring lik je liever vrijwillig aan het stopcontact, geloof me maar. Ik leef nog wel trouwens. Er zijn er ook vast genoeg die niet meer leven, maar die hoor je niet in de forum ;-)

Negative K3 fan
22 februari 2006, 18:49
Verkeerd en dom uitgangspunt.

ja halloooo misschien zijn jouw kinderen in mijn leeftijdscategorie niet zo bijzonder snugger als ik, maar volgens mij stond daar een grote groene smiley

nicoverduin
22 februari 2006, 19:06
ja halloooo misschien zijn jouw kinderen in mijn leeftijdscategorie niet zo bijzonder snugger als ik, maar volgens mij stond daar een grote groene smileyIk weet niet wat mijn kinderen hier mee te maken (genuanceerd zijn is kennelijk niet je sterkste punt) hebben maar de een is zelfstandig ondernemer en de ander studeert in Florida. Maar die twee blijven van stroom af. Bellen gewoon die ouwe.

Negative K3 fan
22 februari 2006, 19:17
als je niet begrijpt wat kinderen hiermee te maken hebben dan nuanceer ik blijkbaar te veel...

JoostBaksteen
22 februari 2006, 20:04
ja halloooo misschien zijn jouw kinderen in mijn leeftijdscategorie niet zo bijzonder snugger als ik, maar volgens mij stond daar een grote groene smiley

Maar die groene smiley maakt het alleen maar erger :X :D