PDA

View Full Version : Jackson, LTD/ESP of iets anders



RedBuell
14 februari 2006, 19:22
Vandaag ff langs een muziekzaak in A'dam op de rozengracht geweest om eens te kijken naar enkele Jackson's. Ik gas eigenlijk op een LTD EC of Viper met EMG's maar ik speelde een tijd geleden op een Kelly van een vriend van mij en vond die hals toch wel heel lekker spelen.

Zodoende dus ff langs D.... wat bleek ze hadden een zooi gitaren in de aanbieding tot 50% korting. Naar mijn idee zijn de gitaren daar gewoon al duurder dan elders dus tot 50% zal in de praktijk niet helemaal 50% zijn. Hij had zelfs en Gibson LP studio in de "aanbieding" voor €999......

Ik zoek dus een gitaar met VASTE brug voor naast mijn Ibanez RG 770, die (nog steeds) uitelkaar ligt, het spuiten was de eerste keer mislukt en heb weinig zin en tijd om verder te gaan. Ik zoek dus een gitaar zodat ik weer eens kan spelen en die RG even rust gun. Ik zit nu een beetje te twijfelen wat ik zal doen.

Ik heb opzich wel oog op een LTD EC/Viper maar vind bijvoorbeeld die hals van die Kelly van mijn maat wel heel lekker spelen, qua prijs wil ik ongeveer tot de 700 euri max gaan.

Bij D.... hadden ze enkele flying V's en en een Randy Roads (behoorlijk oude voorraad) voor "zachte" prijsjes, die V 299 of 399 en die RR 399, beide Japanse Jacksons. Op zich hou ik niet van V's maar 299 is geen geld voor een gitaar met zo'n (voor mij) lekkere hals.

Waar kan ik in de buurt van A'dam eens wat Jacksons bekijken en uitproberen en welke Jacksons zijn een beetje de moeite en het geld waard? Iemand al eens een vergelijking gemaakt met de LTD's?

Veel vragen, ik weet het, maar de zoekfunktie levert niet helemaal op wat ik precies wil weten.

robert-gitarist
14 februari 2006, 20:13
Waarom neem je dan niet een Jackson met EMG's erin? klinkt goed hoor(ik kan het weten :D oh en ik heb beide,Jackson en LTD en allebei met EMG's :D ;) )
Gaat immers toch om hoe die speelt?

Kevin-D
14 februari 2006, 20:20
Hoe ie speelt is belangrijkst... Je kan altijd nog wat EMG's in je Jackson kwakken inderdaad.

(*even tussendoor, iemand enig idee wanener die nieuwe PRO jacksons in de winkel komen??????)

RedBuell
14 februari 2006, 20:45
Maar welke Jacksons zijn een beetje de moeite waard?

robert-gitarist
14 februari 2006, 20:50
Tsja dat moet je zelf uit zoeken.wat je zelf fijn vind en goed vind.In elkgeval is de JS serie je af teraden...dat zijn namelijk de goedkoopste jacksons en die zijn niet echt super...Maar een Dinky en DXMG kan ik je wel aanraden ;) en uiteraad een Soloist

Kevin-D
14 februari 2006, 20:53
Alle Jacksons uit de PRO en MG (beiden japans) serie of USA, zijn de moeite vaak heel erg waard. De JS en X modellen zijn de 'mindere' modellen.

RedBuell
14 februari 2006, 22:01
Waarom neem je dan niet een Jackson met EMG's erin? klinkt goed hoor(ik kan het weten :D oh en ik heb beide,Jackson en LTD en allebei met EMG's :D ;) )
Gaat immers toch om hoe die speelt?


Welke vind je het lekkerst spelen?

robert-gitarist
14 februari 2006, 22:09
De LTD.
Ik vind die hals super lekker..niet te dun en niet te dik..en niet plat.NIet zo plat als een RG ofzo ;)
Ik heb toen gewoon de goedkoopste Viper gekocht(Viper 50 Black) voor 299 euro.2de hands setje(was trouwens wel een nieuw setje :D ;) ) gekocht van EMG,Zakk Wylde setje.Dus alle elektronica uit de LTD gehaald en alle actieve elektronica erin.En dat ding scheur nu man!tering...echt gaaf...Heerlijk.En onwijs bruut.Laatst zwarte tuners gekocht van Sperzel(locking :D ) en die erop gezet.En al met al heb ik nu echt een super goed gitaartje.En ik wil er absoluut niet van af.

StereoX
15 februari 2006, 11:18
weet iemand toevallig waar ze de ltd viper 400 hier in nederland hebben hangen? die wil ik toch wel een keer aan de tand voelen...

Terence
15 februari 2006, 11:20
Heb er laatst nog een zien hangen bij de American Guitarstore in Enschede.

RedBuell
15 februari 2006, 11:21
weet iemand toevallig waar ze de ltd viper 400 hier in nederland hebben hangen? die wil ik toch wel een keer aan de tand voelen...


Dirk witte, Vijzelstraat Amsterdam heeft ook LTD gitaren.

almarvk
15 februari 2006, 11:33
weet iemand toevallig waar ze de ltd viper 400 hier in nederland hebben hangen? die wil ik toch wel een keer aan de tand voelen...

Gewoon ff googlen, dan vindt je al snel websites met info van waar je ze kan kopen. Daarnaast heeft Dano een website gemaakt met links naar muziekzaken bij je in de buurt. Link staat in een topic onder algemeen.

StereoX
15 februari 2006, 11:40
google had ik al geprobeerd maar leverde alleen buitenlandse sites op. en winkels in de buurt hebben hem niet

robert-gitarist
15 februari 2006, 12:01
American Guitar Store in Enschede heeft ze inderdaad...en Dirk Witte..veder dacht ik at er geen dealers meer waren..of kijk op de site van ESP zelf onder dealers..niet zo moeilijk toch? ;)

StereoX
15 februari 2006, 12:35
wel als de site van esp geen dealers in nederland kent.......

robert-gitarist
15 februari 2006, 12:40
Hmm vaag :S
Ik had via de site van ESP wel dealer gevonden...in elkgeval de imptorteur.