PDA

View Full Version : Fender Hot Noiseless Pickups



hansies
14 februari 2006, 19:44
Ik heb me een Fender Hot Noiseless strat pickupset aangeschaft,
maar hoe sluit ik deze nu aan de pots en de switch, daar het bijgeleverde schema hierover zeer onduidelijk is.
De ene pickup is met een geel en zwarte draad uitgerust, en de andere twee met een witte en zwarte draad.
Wie weet hierover meer ?
Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.
Groeten
Hansies

Slowhand41
14 februari 2006, 22:18
De pickup met de gele draad is het brug element, zwarte draden aan massa solderen (op vol. potmeter). De gele en witte draden gaan naar de switch.
Even ervan uitgegaan dat het hier om een Strat gaat, kijk dan even op deze site: http://www.fender.com/support/diagrams/index.php
Daar staan duidelijke wiring diagrams, succes!!

Greetz, Hans

hansies
17 februari 2006, 09:19
Krijg verschillende wiringschema's, wie heeft de goede
ik wil de 2 pickups met elk een zwart en witte draad aansluiten, en de andere met zijn gele en zwarte draad.
Welke pickup en waar geplaats op de strat ???????????????

Slowhand41
17 februari 2006, 14:52
Hé Hansies,

Zoals ik hierboven al schreef is de pickup met de gele draad het brugelement, de andere 2 zijn hetzelfde dus die kunnen in midden en hals positie.
Zwarte draden aan de massa (b.v. achterzijde 1e vol. pot), de rest aan de switch.
Om het nog gemakkelijker te maken kijk je nog even op de site welke in mijn vorige reactie staat, kijk dan bij wiring diagram van de Jeff Beck Signature upgrade daar zitten dezelfde elementen in.............
Zo zou je er wel uit moeten komen denk ik.

Greetz, Hans