PDA

View Full Version : Rare toon, bij E-snaar



ibbie
14 februari 2006, 19:10
Ik heb nu ongeveer weken mijn Ibanez RG1550 en sinds vandaga is er iets mafs.
Als ik gewoon clean speel en mijn E-snaar vrij hard aan sla, krijg ik een soort van 'lelijk overdrive' toontje, bij de snaren is dit niet het geval, het klinkt een beetje of de versterker opgeblazen is in feite. Ik heb dit ook alleen bij het brugelement, bij de andere elementen hoor ik dit geluid niet. Ik dacht ook al dat als ik met distortion speelde, de distortion anders klonk, een beetje warrig. Wat kan dit zijn? Is mijn brugelement gedeeltelijk kapot ofzo? Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder gehoord.
Ik wist ook niet hoe ik hier naar moest zoeken, dus daarom maar een nieuw topic.
greats, Ibbie

Mauser
14 februari 2006, 19:17
Ik heb zelf ook zoiets gehad, maar bij mij was het alleen bij het brug element en met distortion dat hij een raar 'rinkelend' geluid maakte. Bij mij ging het over toen ik er een nieuw setje snaren heb opgezet. Maar of een rotte snaar nou echt de bron van het probleem was..??

ibbie
14 februari 2006, 19:24
Deze snaren zijn nieuw, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me... Ook ziet die E snaar er gewoon nog goed uit.

Kaïn
14 februari 2006, 19:31
Als het echt plinternieuwe snaren zijn ligt het probleem daar. Als een snaar net op een brug ligt trilt deze in een elips of een achtvorm in plaats van liniar. Als je een hele lage actie hebt kan het dus zijn dat je gekletter hoort als je hard aanslaat. Dit komt vanzelf goed, de snaar moet even z'n draai vinden.
Mits dat natuurlijk het probleem is. Geef het een paar daagjes, goede kans dat het minder wordt.

PS: Het zelfde effect geld voor een hele oude snaar.

Draughluin
14 februari 2006, 19:34
Misschien rust de snaar niet lekker op het brug-zadeltje.. probeer de snaar
een beetje heen en weer te bewegen bij het zadeltje.. misschien dat dit helpt..

Ik heb nl. zo'n soort probleem bij mijn nogal versleten schaller tremelo.

Nickname
14 februari 2006, 21:06
Probeer eens andere snaren.. grote kans dat het probleem dan weg is :)

ibbie
14 februari 2006, 23:15
Ik zal er een nieuwe E snaar op zetten, maar het gekke is alleen dat hij het alleen doet bij de bridge pick up :S