PDA

View Full Version : Area 51 vintage Italian Kit



strat58
14 februari 2006, 16:19
Hoi vandaag binnen gekregen mijn wah wah kit, gelijk ingebouwd in mijn oude Vox wah. Whoaa wat een verschil geen blikkerige sound meer maar een volle vette wah wah zo moet Voodoo Chile klinken dat is de sound. Omdat ik veel met Fuzz Face pedalen aan het spelen ben gelijk heb ik er ook TB en buffer amp bij genomen. Gerard is zo vriendelijk geweest om de buffer er voor mij tussen te zetten kijk dat noem ik service. Nu kan ik zonder moeite met mijn volume knop werken en heeft de wah wah totaal geen invloed op het cleane geluid. Waar kan je dat bestellen vraag je ? Gvees die heeft het op voorraad :)
Ik speel al 30 jaar met wah pedalen en dit is voor mij de beste die ik tot nu toe heb gehad. Heb Morley's gehad, oude Mister Cry Baby's, oude Vox, Jen pedalen noem maar op maar deze heeft de mojo deze heeft de echte sound van Robin Trower, Jimmy Hendrix, Jimmy Page en SRV , de echte sound uit de 60thies. Mijn TS9 (omgebouwd tot TS808 ) reageerd er ook prima op en en ik ben echt benieuwd hoe dat live gaat klinken.
Peace Strat58

Mitch
14 februari 2006, 19:35
Die wil ik inderdaad nog wel een keer horen, heb er al meer goede berichten over gehoord. Toch maar eens afspreken dan....

fullorder
14 februari 2006, 21:44
klinkt goed,
zit de laatste tijd ook al te dubben over die kit van area51 om mijn crybaby om te bouwen. zo slecht klinkt de crybaby niet, maar toch....;)

wat kost die kit eigenlijk? en de buffer enzo? op gvees.com staan geen prijzen namelijk :(

strat58
14 februari 2006, 22:43
Hoi Fullorder ik heb betaald 156,25 euri inclusief rembours kosten.
De wah kit alleen kost 119 euri en de buffer kost los 29 eur
Heb gekozen voor een drop-in versie die zit zo in je pedaal. je kunt ze ook kopen die je zelf in elkaar moet zetten, maar dit vond ik wel zo handig
Zoals ik al heb gezegd het klinkt fantatisch. Nu kan ik ook mijn silicon Fuzz Face pedalen gaan uit proberen op de buhne :)
Heb drie Fuzz Face pedalen 2 (o.a 1 Crest Audio Blauw) met silicon (BC109) en 1 met NKT275 germanium transistoren. Ik kon die pedalen maar niet gebruiken maar nu wel en ga a.s. zondag op de jam het eens even testen. ;)
Het valt op dat ik nu ook echt van laag (bas) naar midlaag naar hoog en dat klinkt heel vocal, Voodoo Chile zit er precies in en met de Fuzz is het precies dat geluid.
Peace Strat58

ewout
15 februari 2006, 08:41
Ik speel nu een paar maanden over een area51 wah - wat eerst een dunlop JH wah was. Nu heb ik niet zoveel wahs gehoord, maar iedere keer als ik deze intrap wordt ik erg blij!! Die op de gvees site staat is de mijne, met buffer en pots aan de buitenkant. Die buffer zorgt ervoor dat de fulltone 69 die er direct achter staat super klinkt als ze beide aanstaan. Zonder buffer gaat die fuzz echt vreemd piepen in bepaalde standen, dus zo'n buffer is zeker handig als je met een fuzz speelt. De andere knoppen aan de buitenkant zijn ook handig, je kunt hem zo smooth afstellen dat ie gaat werken als een tooncontrol tot en met de aggressieve geluiden met een klein 'knikje' in het midden van de JH wah - maar dan veel voller en ronder in het hoog. Mijn versterker en gitaar hebben al veel hoog van zichzelf (strat, koch classictone) dus vandaar dat het hoog van de wah erg cruciaal is. Als het ook maar een beetje schel klinkt dan krijgt iedereen hoofdpijn. Deze wah heeft absoluut niet dat schelle pijnlijke hoog - ik kan hem zelfs door de range selector helemaal terug te zetten mijn versterker compleet oversturen met teveel bass. Denk aan het geluid van een misthoorn, haha...

En ja, de service is geweldig. Ik heb alles laten inbouwen en je kunt zien hoe netjes dat is gedaan.

strat58
16 februari 2006, 13:19
Yep dat is het geluid speel er nu al een paar dagen mee en heb zelfs de politie sirene die je wel eens hoord uit 60 en 70 thies films nagedaan.
Vooral met de Fuzz Face is het een onverslaanbaar team. Trouwens nu klinkt mijn proctavia ook een stuk beter, die TB is geweldig de TS9 klinkt ook al veel beter. Die wah's zijn echte tonesuckers maar dat hadden mij enkele mensen al verteld. IK kan dus iedereen aanraden om zijn wah TB te maken. :)
Peace Strat58