PDA

View Full Version : Ibanez RG270



Pee
26 oktober 2002, 18:49
Na een jaar wachten ga ik EINDELIJK een electrische gitaar kopen. Mijn budget is officieel 675 euro (maar kan wel 75 euro meer zijn op het moment van de waarheid). met dat geld moet ik ook nog een versterker kopen. als versterker wordt het hoogst waarsschijnlijk een randall rg75. en de gitaar een ibanez rg270 (niet de dx, is weeer wat duurder :smile: ) Ik wil er progressieve rock mee spelen (vai, satch, petrucci)

Nu mijn vraag was: Is dit een degelijke gitaar. kom gelieve niet af met
- 'spaar beter dooor voor ...' op geld wachten zou veel te lang duren.
- 'deze gitaar is echt kut, als je vergelijkt met een jem of een rg3120 is zeer veel kut.

op harmony central (fora en reviews) las ik dat het eigenlijk een crappy gitaar was. meeste van die gebruikers hadden veel beter gitaren...

Ik ben van plan om later (binnen 2 jaar) een 'echte' gitaar te kopen (jem ofzo).


laat de reacties maar komen!! :grin:

Neals
26 oktober 2002, 19:02
Pee: zelf heb ik em...

op zich niet onaardig, maar iets te modderig in het geluid... xou je eerder een SA160 aanraden.

Pee
26 oktober 2002, 19:09
en hoe is de floyd? die sa160 heeft dan weer geen floyd.
toen ik op die rg270 speelde vond ik een humbucker in de nekpositie wel goed, beter dan een sc in de nekpositie.

Ic3gl0vE
26 oktober 2002, 19:14
hoeveel houd je over als je die randall hebt gekocht? is iets makkelijker voor ons :smile:
reken trouwens ook op 30 euro voor een kabel en ongeveer 25 euro voor een stemapparaat, die dingen zijn belangrijk.

Maar ik zou de RG270 niet kopen, het geluid lijkt nergens op en de tremelo schijnt niet van goede kwaliteit te zijn. Ik zou eerder gaan voor een tweedehands RG uit een betere serie. Of een OLP MM1, dat is het MusicMan Axis model. speelt erg fijn en klinkt beter dan de ibanez vind ik. kost nieuw tussen de 300 en 400 euro

Anders Destium
26 oktober 2002, 19:58
Ja wou ik net zeggen, wil je persé nieuw?
2e hands scheelt vaak enorm, terwijl de gitaar vaak al wel meer of minder is ingespeeld...

Moonchild
26 oktober 2002, 20:18
Ik zou gaan voor een tweedehands RG5xx

Pee
26 oktober 2002, 21:22
veel liever nieuw, behalve als ik een uitzonderlijk aanbod zie.

die randall kost 375 euro en de ibanez ook 375. ik zal waarschijnlijk aan die overige 75 euro graken.

maar die mm olp, hoeveel kost die precies?want als dat 300-375 euro is komt dat ideaal uit. dan heb ik wel geen sc in het midden, maar zo erg is dat misschien niet.

Pee
26 oktober 2002, 21:27
ik zie ook dat ik dan geen floyd rose heb. en meer dan 375 euro kan ik echt niet uitgeven. dit is echt het maximum.

en wat zijn de specifiek problemen van de trem van die rg270? ontstemmen? snaren die snel breken? helpt een tremsetter?

Anders Destium
26 oktober 2002, 21:29
Ik gebruik nooit een single coil in het midden, ik ben meer voor H-H configuraties eigenlijk.....dat speelt ook prettiger imo.
Als ik in het midden een single heb draai ik die altijd naar beneden zodat ik kan spelen zonder er om de zoveel tijd langs te schrapen :smile:

Ibanez
26 oktober 2002, 21:40
Op 2002-10-26 21:27, schreef Pee:
ik zie ook dat ik dan geen floyd rose heb. en meer dan 375 euro kan ik echt niet uitgeven. dit is echt het maximum.

en wat zijn de specifiek problemen van de trem van die rg270? ontstemmen? snaren die snel breken? helpt een tremsetter?
Wat mensen over de rg270 zeggen is meestal overdreven. De elementen zijn dan niet al te goed maar die kan je ook nog verwisselen. Voor het geld is het een heerlijke spelende gitaar, de floyd is prima het enige minpunt eraan is dat de pook snel los gaat zitten. De snaren breken totaal niet snel. De tijd die je erover doet tot je gitaar is gestemd na het snaren verwisselen word door veel mensen ook overdreven. Ik heb het wisselen van een snaar+stemmen in 3/4 minuten gedaan. Nauwelijks meer dan op een gewone gitaar, waar je soms ook eeuwig zit te kloten voordat je die snaar uit de gitaar hebt. Ik zou die gitaar gewoon kopen, lekker dingetje en je gaat later toch een betere kopen dus je kan het er prima mee doen. Misschien kan je de elementen nog een keer verwisselen. Maar in ieder geval suc6 met je keuze!

Phizer
26 oktober 2002, 22:25
ja ik ben het met ibanez eens, het is tenslotte nog een beginnersgitaar

Pee
27 oktober 2002, 09:20
Op 2002-10-26 21:40, schreef Ibanez:


Op 2002-10-26 21:27, schreef Pee:
ik zie ook dat ik dan geen floyd rose heb. en meer dan 375 euro kan ik echt niet uitgeven. dit is echt het maximum.

en wat zijn de specifiek problemen van de trem van die rg270? ontstemmen? snaren die snel breken? helpt een tremsetter?
Wat mensen over de rg270 zeggen is meestal overdreven. De elementen zijn dan niet al te goed maar die kan je ook nog verwisselen. Voor het geld is het een heerlijke spelende gitaar, de floyd is prima het enige minpunt eraan is dat de pook snel los gaat zitten. De snaren breken totaal niet snel. De tijd die je erover doet tot je gitaar is gestemd na het snaren verwisselen word door veel mensen ook overdreven. Ik heb het wisselen van een snaar+stemmen in 3/4 minuten gedaan. Nauwelijks meer dan op een gewone gitaar, waar je soms ook eeuwig zit te kloten voordat je die snaar uit de gitaar hebt. Ik zou die gitaar gewoon kopen, lekker dingetje en je gaat later toch een betere kopen dus je kan het er prima mee doen. Misschien kan je de elementen nog een keer verwisselen. Maar in ieder geval suc6 met je keuze!


jaa, toen ik er op speelde ging die tremoloarm ook vlug los. Is daar niets tegen te doen?

Anders Destium
27 oktober 2002, 09:31
Je krijgt er een paar extra ringetjes bij, zodat hij meer klemt als het goed is...

Ic3gl0vE
27 oktober 2002, 14:17
Op 2002-10-26 21:22, schreef Pee:
maar die mm olp, hoeveel kost die precies?want als dat 300-375 euro is komt dat ideaal uit. dan heb ik wel geen sc in het midden, maar zo erg is dat misschien niet.


hij was in enschede laatst in de aanbieding voor 299,- (aanbieding is niet meer geldig)
bij musikproduktiv is 'ie 375 euro.
ik vind zelf dat 'ie een stuk beter klinkt dan de RG270.

en of je een floyd wilt moet je zelf bepalen.. ik heb een gitaar met floyd en die speelt superfijn en raakt niet ontstemd blabla is allemaal erg leuk maar als je een keer anders wilt stemmen (in Eb of Drop D ofzo) moet je eigenlijk die hele tremelo weer opnieuw afstellen en je bent dan wel ontzettend lang bezig met stemmen (kwartier ofzo)
om die reden heb ik er maar een gitaar zonder tremelo bij genomen...

Pee
27 oktober 2002, 15:07
ik stem nooit drop d of lager. dus dat is geen probleem. welke floyd heb je?

Pegasus
30 oktober 2002, 23:48
Op 2002-10-27 09:20, schreef Pee:


Op 2002-10-26 21:40, schreef Ibanez:


Op 2002-10-26 21:27, schreef Pee:
ik zie ook dat ik dan geen floyd rose heb. en meer dan 375 euro kan ik echt niet uitgeven. dit is echt het maximum.

en wat zijn de specifiek problemen van de trem van die rg270? ontstemmen? snaren die snel breken? helpt een tremsetter?
Wat mensen over de rg270 zeggen is meestal overdreven. De elementen zijn dan niet al te goed maar die kan je ook nog verwisselen. Voor het geld is het een heerlijke spelende gitaar, de floyd is prima het enige minpunt eraan is dat de pook snel los gaat zitten. De snaren breken totaal niet snel. De tijd die je erover doet tot je gitaar is gestemd na het snaren verwisselen word door veel mensen ook overdreven. Ik heb het wisselen van een snaar+stemmen in 3/4 minuten gedaan. Nauwelijks meer dan op een gewone gitaar, waar je soms ook eeuwig zit te kloten voordat je die snaar uit de gitaar hebt. Ik zou die gitaar gewoon kopen, lekker dingetje en je gaat later toch een betere kopen dus je kan het er prima mee doen. Misschien kan je de elementen nog een keer verwisselen. Maar in ieder geval suc6 met je keuze!


jaa, toen ik er op speelde ging die tremoloarm ook vlug los. Is daar niets tegen te doen?



Je kan ook watten (niet al te veel natuurlijk) in het gat (waar de pook in moet) stoppen. Je pook zit er vervolgens een stuk steviger in. Het probleem is misschien niet helemaal verholpen, maar het is lang niet helemaal zo ruk meer als voorheen.

Neals
1 november 2002, 18:50
zelf heb laat ik de pook eraf....
want
A. ik gebruik zelden trems
B. de trem blijft zeer slecht in stemming met die *$(%*#_% pook....

Moonchild
1 november 2002, 18:57
Hmm, ik zou je eigenlijk een tweedhands RG550 aanraden, maar moet je kijken wat er nu linksboven daar in de aanbieding staat.
Die gitaar is bijna even duur als een nieuwe op de prijslijst van de importeur!!!
wat een afzetterij zeg

Ic3gl0vE
1 november 2002, 20:29
Op 2002-10-27 15:07, schreef Pee:
ik stem nooit drop d of lager. dus dat is geen probleem. welke floyd heb je?


Uhm..
JT580LP, zie je op veel jacksons en charvels