PDA

View Full Version : Akoestische Versterker



acoustic.freak
14 februari 2006, 14:12
Hallo allemaal,

Ik speel nu 4 jaar gitaar, en heb een electo akoestische gitaar.
Ik heb hierbij vorig jaar een goedkope amp gekocht voor een elektrische gitaar, maar deze vind ik absoluut niet lekker klinken bij mijn gitaar, wat opzich natuurlijk logisch is.

Nu wil ik een akoestische versterker gaan kopen, maar ik zou niet weten welke versterker degelijk is. Mijn budget gaat tot 500 euro.

Hebben jullie surgesties?

Alvast bedankt,
Rick

SBloke
14 februari 2006, 15:59
Crate CA6110DG Gunnison Acoustic Guitar Amplifier with DFX (60 Watts, 1x10 in.)

http://media.samedaymusic.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,sameday/ca6110dg-2861031621273470f3368ae38708dd2b.jpg

Schijnt $350 te kosten......

Crate heeft een hele lijn met gitaarversterkers bedoeld voor elektro-accoustische gitaren. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt....

Het ultime zijn de merken: AER en Schertler.. Beide hebben zeer goede versterkers, maar daar betaal je dan natuurlijk ook voor.

acoustic.freak
14 februari 2006, 16:15
op feedback.nl zag ik de Laney A1 voor 450 euro, ziet er wel goed uit. Heeft iemand ervaringen met deze versterker of misschien nog alternatieven?

guitartub
15 februari 2006, 08:57
Heb zelf al heel lang een buizenbak van Laney, ben dus wel een beetje een liefhebber van dat merk, ik raad dus iig aan om hem uit te testen, alternatieven zijn: Roland, Fender, Marshall en Crafter. Ook op accoustisch gebied keuze genoeg dus.

Suc6.

gertdm
15 februari 2006, 10:08
Dan is een AER bingo, tweedehands, een goeie optie....60 watt en weegt maar 4,5 kg...

Eko
15 februari 2006, 17:05
Er zijn diverse versterkers op de markt. Roland heeft een leuke, goed klinkende met stereo chorus voor weinig.
Zelf heb ik een Fender acoustasonic Junior in gebruik. Prachtig breed geluid en met aansluiting voor mic. Prima toonregeling en filters. Is overal te koop voor jouw budget.

acoustic.freak
15 februari 2006, 18:48
die Fender acoustasonic Junior ziet er wel strak uit 8-)

maar waar zie jij die voor maximaal 500 euro, k kan m alleen voor 700 euro vinden namelijk :P

Daniël_san
15 februari 2006, 18:51
frietbek 599 (junior) en je kan effe op duitse sites kijken wat ze daar kosten.

acoustic.freak
15 februari 2006, 20:42
ok dankje

wat zijn duitse sites waarop je zou kunnen zoeken, koop namelijk nooit iets via het internet dus zou het ook echt niet weten.

en op feedback.nl staat dat je over die fender acoustasonic junior ook gewoon elektrisch zou kunnen spelen, klinkt dit ook lekker of niet?

Flipkoos
16 februari 2006, 10:05
Lach niet!
Ik gebruik een zeer betaalbare (230 euro ofzo) 60w Bogey AC60R....
Identiek aan de Marshall AS50R (maar tien watt meer) en klinkt heel behoorlijk, geloof het of niet!

Groet, Peter

Eko
16 februari 2006, 16:31
Duitse site =musikproduktiv.de.
Grote zaak. A1 richting Oldenzaal. Immer gerade aus.1e afslag na Ibberbueren ( lagenbeck of zoiets) is eigenlijk industriezone van Ibbenbueren. Van de autobahn af onder aan de afslag naar links ( onder rijksweg door) en rechtuit. Bij rotonde rechtdoor en de weg volgen aan het eind. Als je dan de zaak nog niet hebt gezien mag je eigenlijk geeneens autorijden.

acoustic.freak
17 februari 2006, 11:40
ok bedankt voor de reacties,

maar mij vraag over of dat je ook elektrisch zou kunne spelen over een acoustic amp, wie kan daar wat meer over vertellen?

En Bogey was dat voor een merk daar heb ik echt nog nooit van gehoord, is dat het dochter merk van Mesa Boogie ofzo haha :satisfie:

bron-yr-aur
17 februari 2006, 13:28
mijn gitaar leraar speelt in de oefenruimte electrisch (o.a. Bo-El, Fender) via een AER compact 60 met een POD II voor versterker simulaties/effecten. Klinkt prima, volume is nooit hoog overigens. Hij heeft die AER eigenlijk voor versterking van acoustische gitaar bij optredens.

Flipkoos
17 februari 2006, 13:59
En Bogey was dat voor een merk daar heb ik echt nog nooit van gehoord, is dat het dochter merk van Mesa Boogie ofzo haha :satisfie:

Ze worden ook gemaakt onder de naam MEGA.

60W, Two 8" custom designed speakers + 2" Tweeter, Maple wood front panel, Brown speaker grill cloth, Dark brown Tolex cover, Leather handle.
CH1 : Volume-Bass-Treble, CH2 : Volume-Bass-Treble Alx input-XLR Mic input-Chorus W/ Speed and Depth controls, Reverb, Freq. (Notch Filter), Master Volume-Foot Switch jack Line out jack, Effects loop, XLR out.

http://www.zootmusic.com.au/database/images/thm_product_233.jpg
http://www.laenenmusic.nl/contents/media/l_AC-60-R.jpg

acoustic.freak
21 februari 2006, 19:40
heeft verder iemand nog ideeen?

die van roland is opzich wel strak heb ik vanmiddag op gespeeld.

Wil die van laney nog proberen maar dan moet ik perse naar feedback want kan geen andere winkel vinden die m verkoopt :roll:

HarryPotter
22 februari 2006, 20:57
:) Oooit gehoord van het merk AER? Top of the bill! Zelf heb ik een 50 Wattertje, maar een compressie van je welste. Niet goedkoop, maar ongelooflijk goeie sound. Je hebt ze in allerlei variaties; stereo/chorus 80 W 100W enz. Maar ik ga zelfs het podium op met die 50-er.

HarryPotter
22 februari 2006, 21:08
Ok,

kijk maar even op

http://www.aer-amps.de/Sites/sites_ENG/productpages/compact60.htm



AER

sjaakies
23 februari 2006, 15:27
schertler dat klinkt ook waanzinnig goed beetje hifi achtig

http://www.schertler.com/inglese/loudspeakers.htm

acoustic.freak
23 februari 2006, 16:20
ja zijn wel vette versterkers, maar valt niet echt in me budget hea;)

ik heb gister die laney a1 getest, zit een heel fijn geluid in:)
k vond m clean lekkerder klinken als de roland AC-60
die ga ik waarschijnlijk kopen