PDA

View Full Version : Wat een service ....



zeppo
14 februari 2006, 10:32
Ik heb een maandje geleden een oude Hagstrom Superswede uit 1978 op de kop getikt, mooie gitaar in geweldige conditie.

Jammer genoeg ontbrak de afdekplaat van de tail.
Je kent het wel: heel internet afstruinen, alle vintage-sites bezocht en veel mailtjes gestuurd om een vervanging te regelen.

Helaas is dat niet gelukt.
In het (geweldige) blad Gitarre und Bass een review gelezen van de reissue-modellen (ze waren zo vriendelijk om mij een PDF van de review op te sturen) en daar zag ik een paar foto's. De nieuwe constructie is identiek aan de oude.

Ik mailen met Duitsland (importeur) met de vraag of zij dat misschien wisten. Nou nee, eigenlijk niet dus.

Maar ik wil het toch proberen, en vraag of ik een nieuwe kan bestellen via de muziekzaak bij mij in de buurt. Dat kan helaas niet want ze doen geen zaken daarmee, en verkoop aan particulieren, daar doen ze niet aan ...

Na wat heen en weer mailen, krijg ik het bericht: "Nou, we mogen niet verkopen aan particulieren, maar ik kan natuurlijk wel gratis een vervanging sturen" :-) Enige verzoek is om m terug te sturen als ie niet past.

Gisteren een keurige envelop, met daarin de kap. En hij past!

...pics... (http://www.xs4all.nl/~verhaag/stuff/hagstrom)

Ziet er toch een stuk beter uit!

ijzerbroot1
14 februari 2006, 10:56
Nou, da's een mooi gitaartje hoor! Mazzel dat je zo nog aan dat kapje kon komen. Ik vind het wel een raar gezicht op een Les Paul model maar ik kan me voorstellen dat je 'em zo origineel mogelijk wil hebben.
Veel plezier ermee!

Marc Oblivian
14 februari 2006, 11:55
Coole gitaar en superservice.
Hoe klinkt zo'n Superswede nou (ook in vergelijking met een Gibson)???
Ben er namelijk ook een tijdje naar op zoek geweest, maar heb uiteindelijk een Heritage gekocht (ook omdat deze Hagstroms moeilijk te vinden zijn)

telecastermaster
14 februari 2006, 15:01
't is maar goed dat er zo'n kapje zit over die bevestiging van de snaren :confused:.
Mooie gitaar verder....

zeppo
14 februari 2006, 15:03
Coole gitaar en superservice.
Hoe klinkt zo'n Superswede nou (ook in vergelijking met een Gibson)???
Ben er namelijk ook een tijdje naar op zoek geweest, maar heb uiteindelijk een Heritage gekocht (ook omdat deze Hagstroms moeilijk te vinden zijn)

Ik kan 'm alleen maar vergelijken met mijn The Paul, maar ik heb ze allebei nog niet zolang dat ik al kan zeggen dat deze of de andere beter is voor een specifiek doel. Wel heeft deze SuperSwede een coilsplit (en de originele humbuckers zijn vervangen door DiMarzio Superdistortions) en dan heb je altijd net iets meer klankvariatie tot je beschikking ...
Maar het geluid is in ieder geval supervet. En de ebben toets geeft net wat extra 'kick' aan het geluid

Als ik over een tijdje genoeg vergelijkingsmateriaal heb, zal ik wel een update plaatsen.
De oude Hagstroms zijn inderdaad niet gemakkelijk te vinden, kwestie van mazzel hebben denk ik ...
Ik werd gewoon benaderd door iemand die m wilde verkopen <grijns> omdat ik op MP had geboden op een andere Hag

Kaïn
14 februari 2006, 15:13
Echt supergaaf van die vent! Gefeliciteerd!
Bij het zien van de foto komt alleen 1 vraag bij mij op. Het is noodzakelijk om bij het verwisselen van de snaren elke keer dat kapje eraf te halen, want het lijkt nogal lastig mét het kapje.

vinni
14 februari 2006, 15:27
Ik vind dat echt een hele mooie gitaar.

En weer eens wat anders dan die standaard LP's.

Gefeliciteerd!

Overigens is Guitarre & Basse inderdaad een klasse blad.
Daar heb je tenminste wat aan....
Daar kunnen die nederlandse bladen nog een puntje aan zuigen.

Vinni

zeppo
14 februari 2006, 15:29
Echt supergaaf van die vent! Gefeliciteerd!
Bij het zien van de foto komt alleen 1 vraag bij mij op. Het is noodzakelijk om bij het verwisselen van de snaren elke keer dat kapje eraf te halen, want het lijkt nogal lastig mét het kapje.

Ik was inderdaad ook erg verrast door deze reactie.

Nee, er is ook een 'achterom' Je hoeft de kap dus niet te verwijderen.
Apart is trouwens wel dat elke snaar op in een aparte, op de biody geschroefde houder zit.

zeppo
14 februari 2006, 15:31
Overigens is Guitarre & Basse inderdaad een klasse blad.
Daar heb je tenminste wat aan....
Daar kunnen die nederlandse bladen nog een puntje aan zuigen.


Vorige maand een abo genomen: 52 Euro voor 12 nummers! Erg cheap vinnik, zeker als je het vergelijkt met de NL bladen. Maar ja, de Duitse markt is natuurlijk wel een stukje groter.
Heb maar een premie-abo genomen: 55 Euro extra en dan ook nog een goede AKG koptelefoon erbij.

SBloke
14 februari 2006, 15:57
Vorige maand een abo genomen: 52 Euro voor 12 nummers! Erg cheap vinnik, zeker als je het vergelijkt met de NL bladen. Maar ja, de Duitse markt is natuurlijk wel een stukje groter.
Heb maar een premie-abo genomen: 55 Euro extra en dan ook nog een goede AKG koptelefoon erbij.


Als je geen moeite hebt met Duits lezen is dat natuurlijk erg handig (en geodkoop)

..ik ben persoonlijk aangewezen op de Nederlandse en Engelse literatuur....

Mooie constructie trouwens, zo'n kapje erover!

zeppo
14 februari 2006, 23:09
Och,

Duits lezen is eigenlijk zo erg nog niet. Je moet er in het begin misschien even je best voor doen, maar dan gaat het eigenlijk vanzelf.
De kwaliteit die ik ervoor terugkrijg vind ik de extra moeite meer dan waard. Voor hetzelfde bedrag als een Gitarist of GitaarPlus heb je een blad met 3 keer zoveel inhoud. (ok, ook drie keer zoveel reclame :-)

Raytheman
15 februari 2006, 07:02
Mooie gitaar. Staat precies zo'n zelfde te koop in Zweden voor -schrik niet- 1700 euro...
http://www.vintage-guitars.se/00_stocklist.htm#SE

zeppo
15 februari 2006, 09:19
Die is inderdaad ook erg mooi. En ik zie op die foto's dat het kapje daar ook al kleiner is dan de perspex base daaronder. Toch knap dat de reissue zo goed nagemaakt is. Ze kwamen trouwens ook erg goed uit de test in G&B

De SuperSwede daar heeft nog wel de originele pups. Ik hoop dat ik daar nog ooit aan kan komen, maar erg veel hoop heb ik daar niet op.

Misschien nog wel een keer de pups vervangen door goede elementen met een kapje, zodat in ieder geval de looks origineel zijn

Die winkel was me sowieso al opgevallen, maar ik vind ze best prijzig. Toch wordt er voldoende verkocht.

wietse
15 februari 2006, 09:51
erg mooi dat maakt het weer af.
je hebt mazzel dat ze weer begonnen zijn met hagstroms te bouwen en dan ook nog net dat model, ik heb zat gitaren als ik daar iets van mis dan heb ik echt een probleem, het originele is gewoon niet aan te komen.

frekie
15 februari 2006, 12:06
Waaahhh een Superswede vind ik 1 vd mooiste vintage gitaren, origineel idd niet meer aan te komen. Leuk dat ze weer gebouwd worden, in China zeker:speed:
Jammer van die Dimarzio's, de originele pups vinden zal moeilijk worden. Misschien een mooi setje SDs met chromen kapjes oid. Veel plezier ermee.