PDA

View Full Version : Mijn zelfbouwprojectje



Archenemy
13 februari 2006, 23:12
Goedenavond :)
Ik heb op marktplaats een strat body gescoord van een squier als het goed is , doet er niet echt toe daarbij heb ik een strathalsje gekocht van een gitaarbouwer uit de buurt dus redelijke kwaliteit,
Heb al het volgende gedaan aan de gitaarbody ,
alle gaten dichtgemaakt aangezien er veel schroeven ingeragd waren door de vorige eigenaar , ook de gaten van de brug dichtgemaakt omdat er een floyd rose tremelo opkomt (ibanez lo trs) .
Morgen wordt de floyd rose uitsparing gefreesd en gaten voor de trem geboord , daarna is het de bedoeling dat de body van top tot teen geschuurd wordt om daarna behandeld te worden met vloeibaar hout om hem zo glad mogelijk te krijgen.
Na de behandeling beginnen met het spuiten , waarschijnlijk wordt het een lekkere lelijke gele kleur om eens wat anders te doen dan de menigte en het past goed bij de zwarte hardware die ik voor de gitaar heb ,
De slagplaat wordt een H H configuratie in de kleur zwart , de pickups worden denk ik dimarzio's een super distortion en een evolution neck pickup dus lekker metal :)
Over de neck: de hals wordt dezelfde kleur gespoten als de gitaar alleen de achterkant niet het fretboard uiteraard.
De huidige nut wordt verwijderd en er wordt een stuk gefreesd waar de nutlock(zwart) geplaatst gaat worden .

al met al een heel gedoe nog om mijn gitaar af te maken maar zoals het er nu uitziet gaat het helemaal goed komen.

foto's volgen morgen/overmorgen

gr Tim

TMKXL
14 februari 2006, 16:22
Doe er geen Lo Trs tremolo op!

Djurre
14 februari 2006, 16:42
waarom niet?

Orpheo
14 februari 2006, 16:44
waarom niet?

pokkebruggen. ontstemmen als een gek.

Archenemy
14 februari 2006, 17:53
pokkebruggen. ontstemmen als een gek.
Valt mee heb er wel ervaring mee ,

Tim

fred dons
14 februari 2006, 18:11
de problemen met de lo trs zitten voornamelijk in de brugposten (de studs) die zijn van te zacht materiaal gemaakt
de trem zelf is geen OFR maar op zich zelf best een leuke trem en met de juiste studs en toplock (ook een zwak punt op de ibbi) blijft hij goed op stemming
je kunt het op oudere ibbies wel goed zien als er een TRS op zit, als de trem zelf te zwak is zal je slijtage plekken zien op de plek waar de brugcontact maakt met de posts. bij de ibbies die ik onder handen heb gehad waren het altijd de posts die beschadigd waren
een voordeel van de TRS btw is dat je hem altijd 1 op 1 kunt vervangen voor ween schaller of een OFR en dit kan bij een Edge niet (posts staan verder naar achteren)

Archenemy
14 februari 2006, 21:09
Mijn idee is gewoon om 3 goede kwaliteits veren in combinatie met 2 backstoppers om zo optimaal de trem te stabiliseren , dit zal ook al een groot deel van de ontstemming tegenhouden

gr Tim

Archenemy
24 februari 2006, 16:00
Na lange tijd zijn hier toch wat foto's :
Zoals je ziet is de floyd rose routing al uitgefreesd en ben ik begonnen met een aantal grondlagen voor de fluoriscerende laag die er daarna overheen komt. het lijkt nu nog nergens op maar dat komt door de zwarte laag die eronder zat en omdat er pas 2 lagen geel op zitten het zwarte eronder dat trekt vanzelf weg na een aantal lagen

have fun :)

http://img240.imageshack.us/img240/9/im0018255qw.jpg (http://imageshack.us)

http://img240.imageshack.us/img240/8638/im0018267mf.jpg (http://imageshack.us)

worst
27 februari 2006, 13:48
wat een kleur!!

kvinnet nie egt mooi eerlijk gezegd

nielsduursma
27 februari 2006, 13:52
opzich heeft het wel wat, die zwarte "vlekken" erin. alleen zou ik het dan met rood/zwart of blauw/zwart hebben gedaan.

marter544
27 februari 2006, 15:44
opzich heeft het wel wat, die zwarte "vlekken" erin. alleen zou ik het dan met rood/zwart of blauw/zwart hebben gedaan.

Lees. Er staat tock dat die vlekken weg trekken :p

dunnoaname
27 februari 2006, 16:16
Zal niet veel meer weg hebben van een standaard strat :)
lijkt me een gaaf gitaartje worden.

Archenemy
27 februari 2006, 20:15
het is ook de bedoeling er een metalbeest van te maken , lekkere scheurgitaar , 2 humbuckers erin floyd rose erop
standaard stratjes zijn te "soft" voor mij :)

Gerrit
27 februari 2006, 21:15
Jammer dat je dat grote gat niet dicht hebt gemaakt en opnieuw de elementen hebt gefreesd.
Element gaten frezen is zoizo niet moeilijk omdat je een fout kan permiteren.
Kan opzich nog steeds, komt toch onder de slagplaat.
Klinkt beter als je dat doet minder hol, en mindersnel rondzingen.

Archenemy
21 maart 2006, 16:32
MENSENNNNNNNN
Ik ben gestopt met het geel spuiten , ging niet zoals ik wilde, ga nu gedeeltes goed geel spuiten en daarna afplakken met schilderstape.
Dan de rest van de body zwart spuiten
evh effect

Foto's komen later

gr Tim

G.G.
21 maart 2006, 17:59
Die stratjes blijven wel een leuke basis om aan te sleutelen.

Ben er op het moment ook mee bezig. Had nog wat los spul slingeren. Ff een gat voor een floyd gefreesd, netjes weer zwart gelakt. Vandaag een slagplaat met de juiste gaten gehaald en morgen alles lekker solderen. Seymour Duncan Jeff Beck bij de floyd en een Hele oude Dimarzio met heel veel output op de hals. In het midden zit een elementje uit een imitatie fendertje met een zeer hoge output (dacht een Hohner).

http://img219.imageshack.us/img219/2383/image000639bw.jpg

Ik blijf je projectje volgen, klinkt goed allemaal.

Archenemy
23 maart 2006, 10:30
Heb vandaag mijn elementen besteld ,
het worden 2 Seymour duncans TB4 en TB59 Dus gewoon de perfecte metal combinatie maar ook voor een goed clean geluid

ga volgende week verder met het spuiten van de body ,

gr Tim
{update} de elementen waren al verkocht voor ik nog een mailtje had gestuurd , waren van marktplaats namelijk

Ga weer verder opzoek