PDA

View Full Version : 5 pickups



brian
13 februari 2006, 22:06
wat is het nut van 5 pickups?zoals bij de cort X-6 deze gitaar is mij aangeraden speel nu al ongeveer 1jaar en speel rock,beetje metal en rustige muziek

FruscianteFan
13 februari 2006, 22:11
ligt eraan wat voor pups het allemaal zijn! En hoe je ze kunt schakelen.

Kaïn
13 februari 2006, 22:12
Ik denk je dat je een HSH configuratie bedoelt. Oftewel een humbucker in de neckpositie een single coil in het midden en een humbucker in de brugpositie.
Het nut hiervan is dat je meer toonmogelijkheden hebt. Je kan ze namelijk op verschillende manieren schakelen. De neck humbucker en single coil of alleen de brughumbucker. Meestal zijn er 5 combinaties mogelijk. Hangt van de gitaar af.
Je ziet die configuratie vaak op superstrats zoals Ibanez omdat het bij uitstek solo gitaren zijn.
Het is je persoonlijke keuze natuurlijk of je 3 elementen wilt. Persoonlijk ben ik er niet kapot van omdat ik altijd tegen de single coil aan knal met mijn plectrum.

Wormaap
13 februari 2006, 22:12
Op die gitaar zitten 2 dubbelspoels (humbucker) pickups en 1 enkelspoels (single coil).
Dat zijn dus geen 5 pickups, maar 'maar' 3 ;)

brian
13 februari 2006, 22:48
ahzo en zou deze gitaar dan geschikt zijn voor wat ik speel?

SBloke
13 februari 2006, 22:48
Het meeste wat ik kon vinden is 4 stuks:

http://images.misupply.com/products/full/Ernie%20Ball/25509.jpg

Maar dit is dus ook HSSH setup .. en niet HSH ofzo wat lijkt op 5 enkelspoels...

Kevin-D
13 februari 2006, 23:03
Het meeste wat ik kon vinden is 5 stuks:

http://images.misupply.com/products/full/Ernie%20Ball/25509.jpg

Maar dit is dus ook HSSH setup .. en niet HSH ofzo wat lijkt op 5 enkelspoels...
Ik tel 4 pickups :P Of ben ik nou ultra scheel.

FruscianteFan
13 februari 2006, 23:07
ik gok op een piëzo als 5e pick up.

Ik zie nu trouwens dat mijn 1e reactie niet zo heel snugger was :P

brian
13 februari 2006, 23:07
de cort x6 is idd met een hsh configuratie maken de humbuckers het geluid dan zwaarder?

Philippe
13 februari 2006, 23:10
Ja, voller..zwaarder..hoe je het ook wil noemen.
Meer geschikt voor jou muzieksoort dan single coils in ieder geval.

MusicManMaestro
13 februari 2006, 23:15
Ik zie nu trouwens dat mijn 1e reactie niet zo heel snugger was :P

Geeft niet hoor , wij weten hier ook wel dat de gemiddelde FruscianteFan niet al te slim is :satisfie:

iwamoto
13 februari 2006, 23:32
Ja, voller..zwaarder..hoe je het ook wil noemen.
Meer geschikt voor jou muzieksoort dan single coils in ieder geval.
en mensen zoals ik die echt alles eruit willen halen, die zetten er een coil tap in, kan je altijd nog omschakelen naar enkel spoels ;)

Luke-wannabe
13 februari 2006, 23:49
Geeft niet hoor , wij weten hier ook wel dat de gemiddelde FruscianteFan niet al te slim is :satisfie:


Oorlog....

FruscianteFan
14 februari 2006, 08:51
Oorlog....ja.. of niet, natuurlijk.

(ik had zo'n reactie wel verwacht, dus ach..)