PDA

View Full Version : advies ivm pedaal in extra loop



catalyst
13 februari 2006, 20:57
Ik wil een een distortion pedaal in een midi-schakelbare loop zetten tussen mijn gitaar en amp. (Dus niet in de effect-loop) Normaal gebruik ik de amp voor vervorming en de rest aan effects blijft eigenlijk beperkt tot wat meer of minder delay via VF1 Boss rackje. Dit effect mix ik dan met mijn directe geluid. Nu mijn vraagje:
Ik schakel mijn amp en rack effect reeds met een midipedaal en vroeg me af of iemand een tip heeft om nu juist een los pedaal óók te kunnen in-schakelen op zo'n manier dat ik 'm in mijn rack kan laten staan en
'm mee kan programmeren.
Ik ben ook benieuwd hoe eea aan te sluiten: signaal gitaar gaat in nieuwe situatie dan in een looper waarna er een kabel vanuit looper mijn amp in gaat - toch? -
Bedankt voor evt tips!

morris
13 februari 2006, 21:17
De axess GRX4 is een ideale oplossing hiervoor. 4 loops, midi programmeerbaar en goede buffer.
Ze willen nog wel eens 2e hands opduiken hier en daar.

Morris

catalyst
13 februari 2006, 21:53
Ok - dank voor je tip!
Zal internet 's afspeuren !

catalyst
17 februari 2006, 15:09
Zijn er naast de Axess GRX4 nog alternatieven die jullie aan kunnen raden?
Minimale eis: 2 loops midi schakelbaar. En... bij de gitaarboer op de hoek?

Rectifier
17 februari 2006, 15:35
dat ligt er ook aan welke gitaarboer er bij jou op de hoek woont ;)

maar de meesten die hebben dit spul niet of i.d.

Rocktron had een oude midi-looper, Kitty Hawk ook.
Maar die kom je ook al niet vaak tegen.

srv-man
17 februari 2006, 21:00
Zijn er naast de Axess GRX4 nog alternatieven die jullie aan kunnen raden?
Minimale eis: 2 loops midi schakelbaar. En... bij de gitaarboer op de hoek?

De gitaarboer op de hoek heeft meestal nog nooit van dit soort spullen gehoord, is mijn ervaring.
Axess kun je eenvoudig direct bij de fabrikant bestellen, hij is zeer klantvriendelijk en wil je graag van advies voorzien. Bovendien is de kwaliteit van zijn spullen super en datzelfde geldt voor de prijskwaliteitsverhouding.

Er zijn zat andere loopers te vinden:
http://www.tubefreak.com/switchers.htm

Wil je iets algemeen verkrijgbaars en goedkoop, dan is Nobels misschien een optie? Weliswaar geen 2 loops, maar dan koop je er toch gewoon 2?
http://www.nobels.de/de/index.htm

Voor de Rocktron patchmate wordt meestal meer gevraagd dan een Axess GRX4 en hij klinkt minder (bovendien overkill voor 2 pedalen).
De Exef en Rols-RFX RP93 zijn tonesuckers, net als dat kreng van Kitty Hawk.

Gewoon een GRX4 bestellen dus....

catalyst
18 februari 2006, 00:03
Kwam ook nog van lehle een schakelaar tegen via vd Haar.
bedankt voor de div. reacties!

Rectifier
18 februari 2006, 00:55
http://www.lehle.com/products/D_Loop/index.php?country=nl&lang=nl

Deze bedoel je?

Ziet er nog niet zo heel gek uit eigenlijk.

catalyst
18 februari 2006, 14:33
Voordeel van dit kastje lijkt me naast de buffer óok nog de extra optie eea met de voet te schakelen! Met je voet in je rack!! ;-) A raison van Euro 204.00.
Overigens nog een smak geld voor een schakelaar....

morris
18 februari 2006, 15:11
Voordeel van dit kastje lijkt me naast de buffer óok nog de extra optie eea met de voet te schakelen! Met je voet in je rack!! ;-) A raison van Euro 204.00.
Overigens nog een smak geld voor een schakelaar....

:o
Het zal wel aan mij liggen, maar vind je een extra kastje naast je huidige midipedaal met extra signaalkabels naar je rack handiger dan een GRX4???

catalyst
18 februari 2006, 15:28
Nee, ik zou 'm in m'n rek leggen - vandaar m'n opm. "met m'n voet in m'n rack" - Nut van die voetschakelaars is dus nihil maar er zit tevens een buffer in die Lehle die in de nieuwe versie van de GRX4 niet zit én prijs is daarmee niet verkeerd...

morris
18 februari 2006, 15:32
Nee, ik zou 'm in m'n rek leggen - vandaar m'n opm. "met m'n voet in m'n rek" - Nut van die voetschakelaars is dus nihil maar er zit tevens een buffer in die Lehled die in de nieuwe versie van de GRX4 niet zit én prijs is daarmee niet verkeerd...

Ok, tis jou feestje!

Morris

ps. de GRX4 heeft een buffercircuit waar de Lehle nog niet eens aan mag ruiken. En de prijs is 225 US dollar.

catalyst
18 februari 2006, 15:36
Ja, als ik de "oude"versie 2e hands kan kopen incl. buffer is ie verkocht.
De nieuwe versie mist een buffer - wellicht ook geen drama want ik gebruik geen kilometers snoer...

morris
18 februari 2006, 15:39
Ja, als ik de "oude"versie 2e hands kan kopen incl. buffer is ie verkocht.
De nieuwe versie mist een buffer - wellicht ook geen drama want ik gebruik geen kilometers snoer...

Hoe kom je daar toch bij? De nieuwe GRX heeft zelfs een verbeterde buffer.
En twee keer zoveel loops als de Lehle en klinkt ook beter. Maakt verder ook niet uit, want zo te horen heb je je keuze al gemaakt.

Morris

catalyst
18 februari 2006, 19:35
Hey Morris; ik check de axess site nog maar 's.

Misschien heb ik het wel mis wat betreft die buffer - Er staat nu een "Rottenstaeter und krót" midi schakelaar te koop op deze site - Every one's getting Axess?!
Bedankt voor je tips.

vinni
23 februari 2006, 22:31
Die nieuwe GRX-4 heeft inderdaad een verbeterde buffer.
Is nu gelijk aan de BS-2 buffer.

Vinni

(enne....blauwe (s)ledjes....WWWAAAANNNNZZZINNIGG!)

paulusdeBKB
27 februari 2006, 18:33
Nu ben ik toch ook erg geïnteresseerd geraakt:
ik heb namelijk een hele zooi pre-amps liggen:
- MESA/BOOGIE V-Twin pedaal
- Koch Pedaltone (de oude versie. Hij is volgens mij niet helemaal in orde, die moet ik even laten nakijken).
- Yamaha DG-Stomp modeling preamp (de pedaalversie)
- Rocktron Voodu Valve

En mijn hoofdversterker is een Fender HotRod Deville 4x10. Live speel ik met de V-Twin als veredelde scheurbak, de Koch blijft thuis en van de DG-Stomp gebruik ik alleen de effecten omdat die voorversterker niet mooi mengt met de HotRod. Bovendien wordt het ook nogal druk voor mijn voeten...

Kan ik nou met zo'n Axess al deze zaken in een loop hangen en die via MIDI in-en uitschakelen? Antwoorden zijn welkom, ik ga er zometeen een nieuw topic over openen met een uitgebreidere beschrijving van mijn spullen en de manier waarop ik ze wil aansluiten.