PDA

View Full Version : Pickups



Niakmo
26 oktober 2002, 16:54
Ik heb een goedkoop squirtje met daarin een Bill Lawrence L500XL(Humbucker) inplaats van de standaart single coil. Nou wou ik de middelste pickup verwijderen zodat ik alleen 1 singlecoil en 1 humbucker heb en met de 5-way switch tussen de 3 coils die de gitaar dan heeft schakelen dus dat ik de humbucker ook uitkan zetten voor een singlecoil geluid.
Ik heb al wat geprobeerd maar ik krijg steeds maar 1 vna de 2 coils aan de praat ven de humbucker maar bijde tegelijk niet.
Heeft er iemand mischien schema's hoe dit te maken valt of andere alternatieve schema om met 1 single coil en 1 humbucker te kunnen "schakelen"?

sKa3
26 oktober 2002, 17:32
heey zlatan (even hoi zeggen tegen mede gitarist uit band)...
ik heb geen idee iig :smile:

Niakmo
26 oktober 2002, 17:40
Ik zit al de hele dag te zoeken naar een schema maar kan niks vinden en elke site zegt weer wat anders over welke kleur voor wat staat bij mijn Bill Lwarence ding. Maar ik zoek vrolijk verder.

Anders Destium
26 oktober 2002, 18:01
Kijk eens bij merken, bijv Jackson heeft veel H-s-s schakelpatronen...

Niakmo
26 oktober 2002, 18:05
Die heb ik al veel gevonden met H-S-S maar ik zoek H-S met een 5 way switch om de Humbucker singe en Humbucking te schakelen.

Anders Destium
26 oktober 2002, 18:29
Kijk eens bij Ibanez bij een willekeurige 520 serie...

Gretsch6120
26 oktober 2002, 19:22
Probeer eens het schema van een telecaster plus, die heeft een single coil en een humbucker, die je op jouw manier kunt schakelen. het zal niet precies hetzelfde zijn, maar je kunt er denk ik wel het een en ander van afleiden

sKa3
26 oktober 2002, 19:51
fender schema's staan op http://www.mrgearhead.com/

Niakmo
26 oktober 2002, 19:54
Ik zit nou op mrgearhead rond te kijken alleen er zit niet echt een duidelijk schema bij van een humbucker en singlecoil met 5 way switch. En de Ibanez 520 serie is H-H en niet H-S

Niakmo
27 oktober 2002, 14:51
Ik heb dit( http://www.guitarelectronics.com/diagrams/telemod1.html )
schema gevonden maar hier is de 5 way switch anders dan dat van mij maar dit is ongeveer wat ik wil. Heeft er miscien ook iemand een site waar word beschreven wat al die aan sluitingen allemaal voor staan want dan kan ik mischien zelf een schema maken.