PDA

View Full Version : Cube 30 vs Flextone



woutB
13 februari 2006, 20:27
Ik heb dus nu een cube en wil weer een stapje beter. Is zo'n Flextone dan een goede keus? Buizenbak is geen optie want die heb ik al "H&K edition tube (20watt) gaat veelste hard voor thuis dus daarom modeling.

drap
13 februari 2006, 22:30
Ik heb dus nu een cube en wil weer een stapje beter. Is zo'n Flextone dan een goede keus? Buizenbak is geen optie want die heb ik al "H&K edition tube (20watt) gaat veelste hard voor thuis dus daarom modeling.

Mwah, ik weet eigenlijk niet of zo'n cube wel slechter is als een flextone. Misschien is die Vox modeller wat voor je? Ik weet zo niet meer uit m'n hoofd hoe dat ding heette

Soulcollector
13 februari 2006, 23:22
valvetronix ?

TMKXL
14 februari 2006, 16:11
De Flextone III is een goede versterker hoor. Lekker geluid op lage volumes.
De Vox Valvetronix series schijnen ook goed te zijn.

Toaster
14 februari 2006, 16:56
Nou een flextone lijkt me wel een stapje beter dan een cube hoor..

Ik heb ze wel eens in oefenruimtes bespeeld en het zijn leuke bakken maar het geluid van de HK zal waarschijnlijk altijd wel wat beter klinken.

zeker op lage volumes is zo'n flextone inderdaad een uitkomst

Koekjes zijn lekker
14 februari 2006, 21:37
De flextone is beter. Ik heb nu al lange tijd een Flextone II XL, en hij is naar mijn mening stukken beter dan de Cube. Een vriend van me heeft een Cube, maar t is veel slechter dan mijn Flextone. Soieso is de Cube veel beperkter qua opties, functies e.d., maar hij klinkt ook veel minder.
Ik ben nog steeds niet uitgekeken op mij Flextone, en ik ontdek nog steeds nieuwe geluiden. De fabriekspresets zijn dan wel niet erg mooi, maar je kunt er lekkere geluiden uit halen hoor. Ik zou hem alleen willen ruilen voor een vetta. ;)

drap
14 februari 2006, 21:48
Ik heb zelf ook een Flextone gehad en die was zeker niet slecht. Alleen die hype rondom line6, ik kan dat niet begrijpen. Zoooo goed zijn ze nou ook weer niet, sorry voor de line6 bezitters. Ik heb er nog geen geluid op kunnen ontdekken dat op het echie lijkt. Niet dat ze niet bruikbaar zijn, verre van dat, maar het klinkt gewoon niet naar het echte. En dat ze als een buizenversterker moeten klinken, dacht 't nie. En wat betreft die cubes, dat is eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen het cleankanaal is 1000 keer beter. Ik kan het weten, want ik heb er zelf 1, naast m'n reeds kort geleden aangeschafte buizenversterker. Werkelijk, geen van beide klinkt naar een buizenversterker of op het echte werk. Over die Vox Valvetronix kan ik niks nuttigs zeggen, want daar heb ik nog nooit op gespeeld. Ze schijnen erg goed te zijn

renier
14 februari 2006, 22:50
no offence, maar ik denk dat je- als je zoals je zegt buizen gewend bent- nooit meer content kunt zijn met een transistor amp.

koop gewoon een epi valve junior ofzo. veel leuker.

drap
14 februari 2006, 22:54
De flextone is beter. Ik heb nu al lange tijd een Flextone II XL, en hij is naar mijn mening stukken beter dan de Cube. Een vriend van me heeft een Cube, maar t is veel slechter dan mijn Flextone. Soieso is de Cube veel beperkter qua opties, functies e.d., maar hij klinkt ook veel minder.
Ik ben nog steeds niet uitgekeken op mij Flextone, en ik ontdek nog steeds nieuwe geluiden. De fabriekspresets zijn dan wel niet erg mooi, maar je kunt er lekkere geluiden uit halen hoor. Ik zou hem alleen willen ruilen voor een vetta. ;)

Alleen voor een Vetta? Jammer... ik had 'm met je willen ruilen voor een Mesa recto... jammer... kom ik weer niet van dat ding af... KOM OP EY! WAKE UP!

drap
14 februari 2006, 22:57
no offence, maar ik denk dat je- als je zoals je zegt buizen gewend bent- nooit meer content kunt zijn met een transistor amp.

koop gewoon een epi valve junior ofzo. veel leuker.

Ik ben ze nog niet gewend hoor, ik heb dat ding net 4 dagen :D Maar toen dat ding eenmaal warm begon te worden wist ik wel wat velen bedoelden met dat typische buizengeluid. Hoewel er nog wel wat te sleutelen valt aan m'n versterker

woutB
19 februari 2006, 01:16
Ik heb me dus toch een 2e hands flextone kado gedaan En ik vind het inderdaad een verbetering ten opzichte van de Cube 30. Ik heb er nog niet zo heel erg veel op gespeeld, maar toch al wat leuke/bruikbare sounds gevonden.