PDA

View Full Version : MXR 6-band eq VS 10-band eq



andoni
13 februari 2006, 16:44
Simpele vraag: is de 10-band eq zijn meerprijs waard of is het overkill? Ik wil hem gebruiken om wat meer variaties te krijgen in mijn high gain sound van mijn Marshall DSL100.

Vonk
13 februari 2006, 18:12
Maar dat is even interessant, ik zit ook een beetje te twijfelen tussen de normale 10band en de KFK 10band. Die laatste kan 2 versterkers tegelijk aansturen, moeten dat dan 2 dezelfde amps zijn om een beetje mooi te blijven klinken?

KFK features

Dual outputs for stereo applications
Dan moet je dus 2 versterkers aansluiten of niet?

Thom TK
13 februari 2006, 18:14
Ik heb zelf een 7 bands equalizer, en ik vind niet dat het overkill is als er een paar bandjes bij zouden zijn.
Vind ik.
Het is meer in hoeverre jij het geluid wilt "shapen".

Thom TK
13 februari 2006, 18:15
Maar dat is even interessant, ik zit ook een beetje te twijfelen tussen de normale 10band en de KFK 10band. Die laatste kan 2 versterkers tegelijk aansturen, moeten dat dan 2 dezelfde amps zijn om een beetje mooi te blijven klinken?

KFK features

Dual outputs for stereo applications
Dan moet je dus 2 versterkers aansluiten of niet?

Moet niet, kan.

Phyrexian
13 februari 2006, 18:30
Ik heb voor de 10-bands gestemd omdat de 6-bands geen volume-slider heeft... :(

Jeanken
13 februari 2006, 18:50
Kheb de 10 bands en is wel leuk, kheb geen 6 band gehad, maar als je de stap naar een eq zet om je sound te shapen buiten je versterker (lijkt me toch wat je wil doen) is het toch voor de veelzijdigheid dat je wil gaan..
De 10 bands heeft volume en gain sliders, erg handig ook.

vinni
13 februari 2006, 19:20
Heb de 6-bands....prima ding.

Ik heb geen 10-bands nodig.
Een volume slider?...met 6 banden met ieder 18Db boost/cut?

Laat maar......

Vinni

FruscianteFan
13 februari 2006, 21:09
Ik vind het anders wel een stuk makkelijker om de volume-slide te gebruiken, dan om alle frequenties apart te verschuiven.

Braindead
15 februari 2006, 18:46
Toen ik een equalizer zocht twijfelde ik ook tussen de normale 10 band en de KFK. De KFK is het toen geworden en vreemd genoeg heb ik die dubbele output nog nooit gebruikt. Maar als je liever een tribal op je pedaal hebt dan moet je voor de KFK gaan. De inhoud is exact hetzelfde......

robert-gitarist
15 februari 2006, 18:56
Och die tribal kan ik er zelf wel op maken :D
Maare die Kerry King is toch 2 tientjes duurder ofzo?Betaal je dan echt alleen maar voor die tribal die er extra opzit? en die extra output?

Vonk
16 februari 2006, 12:42
Bij Musicproductiv is de 6bands 79 euro
de 10bands 133 euro
de KFK 152 euro

das inderdaad wel een verschil van 20 euro.

En het enige verschil is het uiterlijk en 2 amps tegelijk aansturen.

...


...


maar die KFK is natuurlijk wel stoerder...:rockon:

Braindead
18 februari 2006, 17:48
Och die tribal kan ik er zelf wel op maken :D
Maare die Kerry King is toch 2 tientjes duurder ofzo?Betaal je dan echt alleen maar voor die tribal die er extra opzit? en die extra output?

Ja, daar betaal je voor ja... Haha als je daar voor kiest tenminste.
Voor mij was het toch net ff een tikje leuker om een KFK (Kerry Fucking King ? )te hebben dan een saaie gewone 10 bands eq.

Die ledjes op de eq (hebben ze ook allebei) zijn wel errug vet trouwens..... :-)

Vonk
18 februari 2006, 19:40
Ik denk inderdaad ook dat het Kerry Fucking King zal zijn, niet Kerry Fairy King in ieder geval :rockon: