PDA

View Full Version : Auwauw



Limor
13 februari 2006, 14:37
hallo, ik speel nu ruim twee jaar gitaar, en een jaar in een bandje. De andere gitarist in mijn band speelt 15 jaar. Voor mij dus niet altijd gemakkelijk. Maar goed, slaggitaar, funkyslagjes, riffs etc. dat gaat prima. Maar soleren, dat sucks. Ik zit niet helemaal lekker in mijn hoofd merk ik, zeker bij een optreden, en improviseren? dacht het nie.
Op les nu bezig met solotechnieken, oa. benden. Ik oefen mijn hele vingertopjes kapot, en toch klinkt het nog van geen kanten....op het moment dat ik mijn vinger na een bend loslaat gaat de open snaar doorklinken. ik weet dat je moet dempen, maar hoe? Met je pols, met je vingers, linker, rechterhand?
Ik snap dat ik veel moet oefenen, maar misschien heeft iemand een goede tip :-)

hoofd
13 februari 2006, 17:37
Je kan wel de technieken leren, maar als je 't gevoel niet hebt blijft het voor geen meter klinken. Ik heb ook een tijd les gehad, maar toen ik er een tijdje mee stopte en gewoon voor mezelf een eind in de rondte ging pielen merkte ik dat ik beter met het instrument kan omgaan hoewel ik er technisch erg op achteruit ben gegaan....ik heb er meer gevoel voor gekregen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je moet stoppen met les, hoewel 't soms wel een voordeel kan zijn, maar eerder dat je meer een slag in de rondte moet pielen...oefeningen werken maar tot een bepaalde hoogte.

taylor
14 februari 2006, 11:01
ik weet niet van wie je les hebt maar na het benden van een snaar is het niet de bedoeling dat je hem los laat schieten dan krijg je idd heel hard een losse snaar er doorheen je moet gewoon na beneden laten benden kun je laten horen of juist niet

voor de rest is het gewoon blijve oefenen..

richard72
14 februari 2006, 12:35
Limor,

Twee jaar is nog helemaal niet zo lang. Niet raar dat je dat nog allemaal niet vloeiend kunt. Ga je niet meten met iemand die vijftien jaar speelt (ik ga er van uit dat hij wel goed kan spelen, ik ken mensen die meer dan vijftien jaar gitaar spelen en het nog steeds niet in de vingers hebben :o )

Goed benden is best moeilijk en vergt veel oefening. Gewoon rustig beginnen, niet meteen de moeilijkste dingen proberen, dat komt wel. Veel kijken (en luisteren) naar andere gitaristen kun je ook veel van leren. Meespelen met CD's werkt ook goed. En vooral blijven vragen.....

Groeten,

- Richard -