PDA

View Full Version : koch kv50 yesssssssssssss



rupke
13 februari 2006, 13:31
Wel Helleuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu,

Ik ben sinds 2 dagen de trotse bezitter van een koch 2he 19" KV50. Dat ding rockt man. superstrak "straight in your face clean", mooie zachte crunch tot mooie overdrive en vette lead (geen metal maar meer (hard)rock). nu nog een flightcase van 4he om hem samen in te bouwen met mijn g-major en draadloos systeem en gas er opppppppppppppp.

ik ben benieuwd of deze me net zo goed gaat bevallen als de koch twintone.

Greetz Rupke

Toaster
13 februari 2006, 15:05
he rupke gefeli!!!!

Verschilt het geluid veel met de twintone???

almarvk
13 februari 2006, 16:19
Feli ermee!

Ben je nu helemaal van de Conquest afgestapt?

Mr.Bluesbreaker
13 februari 2006, 16:38
Gefeliciteerd! Dat klinkt als een gave breed inzetbare map.
Ik ken deze oudere modellen niet, is dit nou een 19` voor-en eindversterker?
In zoŽn geval wel mooi als je inderdaad veel met 19Ž werkt, zal wel het een en ander gaan wegen dan je rack.

Shifty
13 februari 2006, 17:01
Hey Rupke,

gefeliciteerd man, lijkt me wel een vette amp :)

Nu nog een Ibanez SZ520 d'rbij ;)

Groet! Shifty

Ritch
13 februari 2006, 18:47
Nu nog een Ibanez SZ520 d'rbij ;)

Groet! Shifty

hmm, ja 8-)
Gefeliciteerd, wat heb je met de Twintone gedaan?

Kaboemba
14 februari 2006, 08:47
Gefeliciteerd ik heb de satelite (oftewel alleen een 19 inch versterker eindtrap) ervan gehad en die klonk al heel goed en daar kon je nog niet eens iets aan regelen.

rupke
14 februari 2006, 19:44
helaaaaaaa holaaaaaaaaaa

bedankt voor al jullie reacties.

Het geluid vershilt behoorlij van de twintone. Op het eerste gezicht is het clean veel directer van de kv50. doordat de kcv 50 3 kanalen heeft is ie ook in direct live gebruik wat veelzijdiger. het overstuurd kanaal is dnek ik iets minder vet maar dat moet ik nog goed en op volume uitproberen.

De conquest is zeker niet van de baan. die gebruik ik in combinatie met mijn boss me50 bij Indigo daar klinkt die setuip gewoon het vetste. het cleane kanaal blijft toch een super kanala hor van de conquest. als de conquest zelf een vet scheurkanala hebben (ipv nu vette crunc tot net iets meer) dan zou ik de conquest in combinatie gebruiken met de g-major.

bij Backspin speel ik over de koch omdat die daar in de setup het lekkerste klinkt en omdat ik daar met meer effecten speel is de g-major erg makkelijk in gebruik omdat je alle dnek bare effecten kunt schakelen van clean naar overstuurd, amda tik dan ook tegelijk de twintone aanstuur.

ik heb de koch kv50 nog niet bij backspin uitgeprobeerd dat wordt volgende week dinsdag.

eerst even conentreren op komende donderdag dan staat Indigo in de mezz in breda in het voorprogramma van Plaeto.

zo nu nog even spelen op de kv50

latursssssssssssssssssss Rupke

almarvk
14 februari 2006, 20:00
Clean is ckers nog steeds waar ik me het meest over verbaas bij mijn Conquest. Dat klinkt gewoon zo geweldig lekker. Moet alleen nog de boel een beetje instellen met m'n pedaaltjes met het gehele distortion gebeuren.

Maar begrijp ik het nu goed. Je hebt 3 verschillende setups dmv 3 verschillende amps??

rupke
14 februari 2006, 20:55
hallo dannnnnnnnn

even de kv50 op redelijk laag volume geprobeerd en dit zijn mijn bevindingen. Clean is niets verbloemend dat wel zeggen op de twintone dan hoor je meer belletjes en zingt het wat meer en de kv 50 is recht toe recht aan je hoort echt alles. en het klinkt lekker warm en door de bright schakelaar kun je er all ekanten mee op. ik krijg veel vershillende geluiden uit mijn gibbie.

crunch blijf ik geweldig vinden klinken ik ven het geluid van de gitarist bij het het nummer girl geweldig mooi (hij speelt volgens mij dan wel met ene telecaster) en met mijn gibbie kom ik waanzinnig dicht in de buurt. op iets hoger volume en de gain op het crunch kanaal helemaal open krijg ik een redleijke oversturing ik ben benieuwd wat dat gaat doen op hoog volume

het lead kanaal is erg lastig instellen. en ik heb het idee dat dit kanaal echt om te soleren is. maar na een tijdje kreeg ik een vette overdrive uit dorr weinig bas en veel hoog en mid. dit kanaal klint erg donker al sje hem neurtraal insteld, maar de bright en mid switch kun je veel mee doen. mijn Gibbie heeft low output elementen en toen ik er een gitaar met high output elemetnen op probeerde begon het meer te zingen. maar het is een questie vna goed afstellen en hoe langer ik er op speel hoe beter het geluid wordt.

ik dnek dat ik wel de eindbuizen moet vervangen want die zitten er al 6 jaar in. Kan iemand mij vertellen wat oudere eindbuizen met je geluid doen in het algemeen.

maar almarvk ik heb inderdaad nu drie setups. of in ieder geval nu twe tops (koch en conquest) en een 19"pre amop en aeindtrap (koch kv50) en een combo conquest allemaal buizen en een 4 x 12 en 2 x 12 cabinet van conquest. Ik ben een pietje precies qua geluid en zoek naa rhet ultieme wie niet eigenlijk daarom wissel ik ook heel vaak en kopp ik wat en verkoop ik wat. Heel vaak grijp ik terug naar de conquest met een overdrive pedaaltje ervoor. Markvk probeer een hot drive en boost mkII, dat klint erg vet.

NOu ik ga even wat relaxen.


voorlopig zla ik aan de slag gaan met de vk50. en de g-major en skijken hoe dat klinkt bij backspin kan best zijn dat de sound van de koch twintone daar beter is.

de conquest blijf tnummer 1 bij indigo.

laturssssssssssssssssssssssssss Rupke

rupke
15 februari 2006, 13:18
Zoooooo

Zojuist de KV50 naar mijn vaste winkel gebracht om hun buizneversterker tech de KV50 na te laten kijken. Hij wordt van binnen helemaal schoon gemaakt, potmeters kraakvrij gemaakt en hij kijkt of de buizen aan vervanging toe zijn.

Ik ben benieuwd

Greetz Rupke

almarvk
15 februari 2006, 14:13
Heb je trouwens nog soundclips van je Conquest met je Carl Martin ervoor?

rupke
15 februari 2006, 14:20
Almarvk,

die heb ik niet wel met mijn boss me50 er voor. Dan moet je even wat nummers downloaden van www.rockbandindigo.nl

Greetz Rupke

rupke
15 februari 2006, 14:24
oh ja bij cochise van audioslave ben ik de enige gitarist bij de andere nummer speel ik slag en de loopjes en solo's zijn van de andere gitarist.

latursssssssssss Rupke

almarvk
15 februari 2006, 14:28
Ok, tof! ik zal er ff naar luisteren!