PDA

View Full Version : ESP/Jackson met actieve Pickups



COB
26 oktober 2002, 16:35
Heej! Ik ben de laatste tijd nogal gecharmeerd geraakt van die actieve elementen (emg-81) en nou vroeg ik me af wat voor gitaren je zoal hebt waar die dingen standaard inzitten. Je hebt in ieder geval die Kirk Hammet-signature-gitaren van ESP maar die zijn me een beetje te prijzig :smile: Nou zag ik laatst op internet de M-1000 van LTD met original Floyd Rose EN Emg-81 PU's. Weten jullie wat meer over zulke gitaren? Van Jackson(/charvel) heb je ook (metal)-modellen met actieve elementen (van jackson zelf?) misschien dat jullie me daar ook nog wat meer over kunnen vertellen? En misschien dat jullie aanraders hebben op het gebied van Metalgitaren met actieve elementen? Alle tips zijn welkom natuurlijk; alvast bedankt.

signsofzodiac
26 oktober 2002, 16:58
M-1000 is een te gekke plank! En het is zowaar een neck-thru body, wat zelfs de Kirk Hammett niet heeft. Neck-thru i.c.m. EMG = waarschijnlijk ongelovelijke sustain, en als je van de EMG-sound houdt.... Lijkt me voor die suggested retial prijs van 1300 dollar inclusief koffer (!!!) absoluut een goeie keus. Inlays lijken echt abalone te zijn, da's ook een plus. Ziet er gewoon chique uit, en klinkt waarschijnlijk op en top metal. Goeie tremolo, enz... Als je er een ziet post het hier ff en wat ie kost!

Anders Destium
26 oktober 2002, 17:36
Er zijn idd Jacksons met actieve pu's, maar zeg maar onmogelijk in Nederland te vinden helaas.
Seymour Duncan heeft ook erg shreddable active pups trouwens, maar die moet je er wel speciaal in laten zetten. Bij ESP en Jackson hebben ze nauwe banden met ESP, terwijl bijv Ibanez een band heeft met Di-marzio

Ic3gl0vE
26 oktober 2002, 19:20
Op 2002-10-26 17:36, schreef Anders Destium:
Bij ESP en Jackson hebben ze nauwe banden met ESP,

hij bedoelt 'met EMG'neem ik aan :smile:

maar aangezien jouw naam COB is, neem ik aan dat je van children of bodom houdt...
koop een jackson randy rhoads met floyd en laat daar een EMG-81 bij de brug zetten. dan kom je wel een heel end bij de gitaar van Alexi Laiho in de buurt denk ik zo.
Ale heeft trouwens een dinky met Seymour Duncan TB4 en SH2 erin, dacht ik

Anders Destium
26 oktober 2002, 20:02
Had, zijn gitaren waren toch gejat twee maanden terug...

Anyway, ik bedoelde idd EMG (al die bloody afkortingen :smile: )

Moonchild
26 oktober 2002, 20:11
Jammer dat die M-1000 geen bound body heeft, die Abalone binding op de hals en headstok is iig retestrak

Moonchild
26 oktober 2002, 20:14
Whoa, die andere 2 LTD deluxe's vind ik eerlijk gezegd gaver, volle bindings en Passieve SD's op die H-1000.

Maja dan heb je weer geen neck through, tough choice :grin:

Rubenios
26 oktober 2002, 20:30
Geweldig nog een COB fan :smile: hehe Maar goed, probeer vooral emg'81 uit voor de cob stijl inderdaad :smile:

greetz, COB Rubenios

Iemand nog naar sinergy 15 november?

Ic3gl0vE
27 oktober 2002, 02:51
ja jij :smile:

COB
27 oktober 2002, 13:59
Op 2002-10-26 20:11, schreef Moonchild:
Jammer dat die M-1000 geen bound body heeft, die Abalone binding op de hals en headstok is iig retestrak


Hehe, ik zal wel als een leek overkomen; maar wtf is een bound body en een Abalone binding? :grin:

Ikzelf vond de M-1000 het mooiste van de LTD-deluxe serie :smile: Ik heb 'm ingevuld op m'n verlanglijstje hier op gitaarnet.nl dus als ik wat hoor laat ik t weten.

Ic3gl0vE
27 oktober 2002, 14:10
dan zit er zon randje om de body... zie je nog wel vrij vaak op gibson les pauls..

A-ToXiC
27 oktober 2002, 17:06
Op 2002-10-26 20:30, schreef Rubenios:


Iemand nog naar sinergy 15 november?



Wel als ik geld en vervoer heb, maar heb ik denk ik niet :sad:
Ik wil daar echt heeeel graag heen