PDA

View Full Version : kopen in de V.S.



gerre
13 februari 2006, 12:06
Hoi allemaal

Ik zou een gitaar willen kopen in de V.S. maar weet niet goed waar op te letten ivm extra-kosten die erbij worden geteld als je een instrument wil invoeren. Dat je betaald voor de verzending is normaal maar komen er nog extra kosten bij ??? (en wordt het weer belachelijk duur).
Alvast bedankt

Les Paul
13 februari 2006, 12:53
3.7% invoerrechten en 19% BTW. Dat alles over prijs van de gitaar + verzendkosten. Verder moet je rekening houden met de koers van de dollar.

Vonk
13 februari 2006, 19:05
En wanneer gaan die belastingen in? Ik heb laatst een stel Stylus picks gekocht in de VS en toen moest ik niets extra's betalen.
En aan wie moet je die extra belasting dan betalen, aan de postbode die de gitaar aflevert?

hoofd
13 februari 2006, 19:10
Doe 's een search, dit is al heel vaak langs gekomen. Als ik het goed begrijp krijg je een zooi weken nadat je je gitaar in huis hebt nog een dikke acceptgiro van de belastingdienst. Maar doe een zoektocht, het is meerdere malen uitvoerig besproken, inclusief mogelijke manieren om de belasting te omzeilen (die toch niet werken).

Luca P
13 februari 2006, 20:52
Ik ging met mijn gitaar als laatste door de douane. Eerst nog even naar de plee. En toen stond er niemand. Ik kon dus gewoon doorlopen zonder aangehouden te worden.
Dit was dan wel meer dan 10 jaar geleden. Nu kan je zo'n aktie wel vergeten denk ik.

hoofd
13 februari 2006, 21:18
Er zijn geen wc's meer?

Les Paul
13 februari 2006, 21:33
En wanneer gaan die belastingen in? Ik heb laatst een stel Stylus picks gekocht in de VS en toen moest ik niets extra's betalen.
En aan wie moet je die extra belasting dan betalen, aan de postbode die de gitaar aflevert?

Bij UPS betaal je direct bij aflevering. Fedex stuurt later een rekening en rekent ook nog eens een euro of 7 extra voor het voorschieten (waar ik nooit om gevraagd heb :sneaky: )

tuonra
24 februari 2006, 04:46
heb wat ervaring met het kopen en verzenden van motoronderdelen van de US naar NL en kan wellicht wat tips geven..
w.b. btw en invoerrechten is het handig om te weten dat goederen die als "gift" op het douaneformulier zijn aangekruisd en waarvan ook een waarde is opgegeven van zoiets van max. $45 onbelast zijn.. d.w.z. geen extra kosten.. nix bijbetalen..! 8-)
met de voordelige dollarkoers kun je dan dus aardig je voordeel ermee doen..
tenminste.. als je effe werk maakt van het uitzoeken van de verzendkosten(shipping)

vergeet ajb zo snel mogelijk bedrijven als fedex, DHL en UPS.. deze zijn veel duurder dan de "gewone" USPS (united states parcel service -> http://pe.usps.gov/text/imm/immicl/immiclnr_004.html)
de "airmail" is al redelijk betaalbaar en als je verder toch niet erg veel haast hebt om je nieuwe meuk binnen te krijgen kun je kiezen voor de goedkopere "economy" service waarmee e.e.a. met de boot mee gaat ipv met het vliegtuig.. bedenk wel dat het soms wel anderhalve maand duren voordat het er is..

enige nadeel van dit verhaal is dat je de verkoper zover moet weten te krijgen dat'ie dit allemaal voor je wil doen.. de shipping met USPS lukt meestal wel maar met het "liegen" op de verzendformulieren zijn ze soms niet zo happig.. met particulieren lukt het meestal wel (vriendelijk vragen enz) maar met bedrijven helaas zelden.. maar iig de moeite waard om te proberen.. kan je nl. een hoop geld besparen..

goed.. hoop dat iemand wat aan dit verhaal heeft.. stuur anders mailtje als er evt. vragen zijn want ik zit niet zo vaak op dit forum.. (PM heeft dus geen zin)
dit is danook pas m'n 2e postje hierzo.. :sssh:

Quink
24 februari 2006, 12:33
enige nadeel van dit verhaal is dat je de verkoper zover moet weten te krijgen dat'ie dit allemaal voor je wil doen.. de shipping met USPS lukt meestal wel maar met het "liegen" op de verzendformulieren zijn ze soms niet zo happig.. met particulieren lukt het meestal wel (vriendelijk vragen enz) maar met bedrijven helaas zelden.. maar iig de moeite waard om te proberen.. kan je nl. een hoop geld besparen..

Nee, is niet het enige nadeel. Als je een gitaar van $1000 laat versturen, en er staat $45 aan waarde op het verzendbewijs mag je drie keer raden wat er gebeurt als die gitaar kwijt of beschadigd raakt onderweg.
Daarnaast, weet niet hoe groot de onderdelen zijn die je verstuurt. maar een gitaar heeft toch een redelijke omvang. Lijkt me dat dit wel enig wantrouwen opwekt bij de douane, en ze dus e.e.a gaan controleren.

waayer
24 februari 2006, 17:50
Nee, is niet het enige nadeel. Als je een gitaar van $1000 laat versturen, en er staat $45 aan waarde op het verzendbewijs mag je drie keer raden wat er gebeurt als die gitaar kwijt of beschadigd raakt onderweg.
Daarnaast, weet niet hoe groot de onderdelen zijn die je verstuurt. maar een gitaar heeft toch een redelijke omvang. Lijkt me dat dit wel enig wantrouwen opwekt bij de douane, en ze dus e.e.a gaan controleren.


Dan ben je inderdaad flink de klos om het maar zo uit te drukken.

Anders Destium
24 februari 2006, 23:36
Ik heb bij mijn gitaren die ik vanuit de VS heb geimporteerd gewoon belasting betaald, dat kost wat maar het scheelt vooral een boel stress. Het was 22% + nog iets extra dankzij de vrienden van de bezorging.

Davidian
27 februari 2006, 10:00
Is het eigelijk wel de moeite waard?

Een jackson rr3 kost hier 560 euro en en in de vs 550 $

Les Paul
27 februari 2006, 10:14
Is het eigelijk wel de moeite waard?

Een jackson rr3 kost hier 560 euro en en in de vs 550 $

Het is zeker niet altijd de moeite waard. De dollar is weer redelijk gestegen en dan kan het voor heel wat spullen zelfs duurder worden.

crazylay
27 februari 2006, 12:56
ik zie dat je een gitaar wil laten shippen.
ik zelf heb daar ervaring mee.

ik heb ooit 2 gitaren laten vervoeren alle 2 in een stevige koffer.
maar kwamen wel alle 2 in 2 stukken aan.

ze kunnen met je gitaren gaan gooien, ze zijn niet voorzichtig.
dus hou er rekening mee!!


oja en voor shipp ben je zo'n 40-50 euro kwijt.

terrasbeest
1 maart 2006, 10:49
ze zijn er ginds blijkbaar ook mee begaan ......
The Gear Page > The Gear Page Lounge > The Sound Hound Lounge
I am never selling internationally

Dick Wolkendeck
1 maart 2006, 11:35
Ik vond jouw reactie wel grappig. (edit: die van terrasbeest op dat forum).

terrasbeest
1 maart 2006, 13:00
Ik vond jouw reactie wel grappig. (edit: die van terrasbeest op dat forum).

Bedankt,
Het is op dat forum niet toegelaten om over politiek en godsdienst te posten.
Moet je z' op een andere manier een veeg uit de pan kunnen geven.
Maar toegeven : zonder America zou de 20ste eeuw niet zo leuk zijn geweest,+ ook al gemerkt dat je niet echt boos op hen kunt zijn......
( Haat de 21ste eeuw Nu al...)

terrasbeest
2 maart 2006, 14:54
ze zijn er ginds blijkbaar ook mee begaan ......
The Gear Page > The Gear Page Lounge > The Sound Hound Lounge
I am never selling internationally

Voor diegenen die echt zinnens zijn hun gitaartje in de US te bestellen :
Dit forum in de US is echt goed op gang aan het komen : echt een aanrader.
Kijken!