PDA

View Full Version : Gt-6



BertH
13 februari 2006, 10:58
Ik heb een poos geleden een GT-6 gekocht. Nu ben ik na een tijdje klooien toch wat teleurgesteld over de overall sound. Je blijft de digitale modelling horen heb ik het idee. En de karakeristieken van mijn 70's USA strat en Bandmaster buizenbak lijken te verdwijnen in een algemene sound alsof het niet meer uitmaakt welke gitaar of amp je gebruikt. Doe ik iets fout of kan ik beter de boel weer verkopen en gaan voor ouderwetse analoge effecten? Met name OD/dist heb ik het dan over.

idno
13 februari 2006, 11:04
als je veel modulatie met verschillende instellingen gebruikt kan je de gt beter houden denk ik. koop er dan een goed od/ds pedaal bij en sluit die aan in de loop. zo wil ik het ook gaan doen denk ik met mn gt3.

ateng
13 februari 2006, 12:26
Heb je je GT6 in de loop hangen of rechtstreeks in je versterker. En waarom gebruik je de modellingen als je een goeie buizenversterker hebt.
Ik denk dat het aan je afstelling ligt. Je moet eerst beginnen met je basissound en dat is je versterker en niet je GT6. Begin dan te tweaken met je GT6. De klasieke overdrive/distortion pedalen van Boss zitten ook in de GT6 en die zijn ook analoog. Sluit in dit geval je GT6 dan ook rechtstreeks in je versterker en niet in je loop.

Kaboemba
13 februari 2006, 12:32
Ik heb ook lang gedacht dat ik met modeling shit een heel goed geluid kan krijgen.

Heb alles gehad van korg 1500g tot boss gt3 en pod xt live.

Geloof me het valt allemaal in het niet bij 19 inch spul (rocktron, tc), zoveel mooier, opener, echter geluid.
Heb het in combintatie gehad met een 19 inch transistor eind trap en nu met een buizen combo, en beiden gewoon zoveel mooier dan modeling.

Okee eerlijk is eerlijk ze bieden misschien wat minder mogelijkheden, maar zeg is eerlijk hoeveel basis geluiden gebruik je.

fullorder
13 februari 2006, 12:38
Amp-modeling uitschakelen inderdaad, zonde van je Bandmaster! En begin je maar te orienteren op de pedalenmarkt. Voor zowel OD, modulatie als delay zijn er veel alternatieven voor de effecten van een GT6 (of podxt of tonelab) die een stuk beter klinken. Probleem is wel dat dit een duurdere hobby is (pedalen kopen, mooi pedalenplank maken, voeding, patchkabeltjes, etc...) dan zo'n alles in 1 oplossing. Ik zou het dus niet in 1 keer doen, maar gelijdelijk je setup opwaarderen.

vester86
13 februari 2006, 12:41
de gt6 is in vergelijking met een gt8 best een tonesucker, en houdt idd niet echt je originele sound en karakter overeind.... ik zou eens gaat testen met de GT8