PDA

View Full Version : Marshall Valvestate 8080 of AVT 50?



_Slash_
13 februari 2006, 10:20
Hey mensen ik heb een vraagje:

Ik wil binnenkort een nieuwe versterker kopen voor op het podium.
Ik zit te twijfelen tussen een 2e hands Marshall Valvestate 8080 of een nieuwe Marshall AVT 50.

De prijs van een nieuwe AVT 50 is 500 euro en een 2e hands Valvestate kost meestal tussen de 200 en 300+
Ik wil niet hoger dan die 500 euries.

Mijn stijl is Rock/Hardrock (denk aan Guns N' Roses, Extreme, Joe Satriani, Steve Vai, Velvet Revolver) en ik gebruik enkele Boss pedaaltjes voor effecten etc.

Moet ik een nieuwe AVT 50 nemen of een 2e hands Valvestate 8080?
Graag jullie advies

StereoX
13 februari 2006, 10:35
2e hands marshall jcm 800 combo. als je toch max 500 euro wil uitgeven ga dan gelijk voor het echte werk

Dude
13 februari 2006, 10:48
die valvestate 8080 is een beetje het oefenruimte beest voordat de peavey bandit serie uitkwam.

Dingen gaan hard, klinken zeker niet slecht en dingen gaan hard.. of zei ik dat al.



Ik zou ook voor een jcm800 / jcm900 gaan, op marktplaats staan nu rond de 500 euro een paar mooie bakkies te koop !

Maar die nieuwe valvestate zou ik links laten liggen

Predator
14 februari 2006, 09:37
Voor weinig meer (rond de €325) heb je een Marshall 8240s. Dit is de 8080 met 2 speakers, stereo chorus en reverb op dat ding en een VEEL vetter geluid. Buizen pre-amp.

Check it out!

Dude
14 februari 2006, 10:01
die is 2x 40 watt toch ?

almarvk
14 februari 2006, 10:21
Pak een JCM combo. Meer kwaliteit en geluid voor je geld...

pol
14 februari 2006, 10:31
Ik heb die 8080 gehad, als eerste amp.
echt hard ging dat ding niet, klonk wel ok, maar nogal schel.
ik had er toch behoorlijk veel moeite mee om boven een drum uit te komen, een 50 watt buizenmarshall blaast dat ding zo weg.

ieme
14 februari 2006, 10:59
Ik heb die 8080 gehad, als eerste amp.
echt hard ging dat ding niet, klonk wel ok, maar nogal schel.
ik had er toch behoorlijk veel moeite mee om boven een drum uit te komen, een 50 watt buizenmarshall blaast dat ding zo weg.

Het was ook mijn eerste amp, die was hard zat hoor! dat schelle ligt vaak aan de instellingen... plaatsing van de amp is ook belangrijk, als jij hem op een tafeltje ofzo zet zodat hij een meter boven de grond zet dan is de versterker al veel beter hoorbaar, en wel of niet hoorbaar in een band ligt aan de instellingen...

Mijn advies aan de topicstarter is een JCM800 combo, als je daar wat leuke pedalen voor zet ben je ook klaar!

Bulgozer
14 februari 2006, 11:06
Weet er iemand een website waar de verschillende Marshall types worden uitgelegd? JCM800, JCM900, AVT, DSL, TSL....pfff :S

Dude
14 februari 2006, 11:41
Deze website bijvoorbeeld ??


Mijn eigen ervaring

JCM800: beste en mooiste crunch ever... heb er 2 gehad uit de 1 kanaals serie (2204) en het is en blijft een simpel rockbeest.

JCM900: meningen zijn verdeelt over deze serie, er is zon bekende internet hype over printplaten, diode oversturing bladieblabla... mijn ervaring is dat het ding gewoon doet wat die moet doen. Rocken en dat kan die dus prima, ik vind alleen wel dat de 800 serie meer "push" heeft, een klapperende wapperende speaker met een 800 klinkt gewoon net effe wat voller dan dezelfde speaker op hetzelfde volume met een 900 amp er op.... de 900 is een stuk moderner gevoiced dan de 800, meer geschikt voor metal enzo, meer gain maar minder ballen...

Valvestate: prima beginners ding of oefenruimte beest. Leuk voor in je huiskamer maar verwacht niet dat je er mee door de mix van een band heen kan prikken, ik heb op de vs100 en de vs 65 gespeelt in oefenruimtes en een enkele keer gigje mee gedaan en het is gewoon ruk in de band... zo simpel is het.

AVT: geen ervaring mee

DSL: prima ding, doet ook weer wat die moet doen, 2 kanalen, mijn gitaarleraar had zon ding dus ik heb dr vroeger wel over gepielt.

TSL: 3 weken geleden gekocht. Compleet de bom voor coverbands (3 kanalen), verwacht weer niet de push en luchtverplaatsing van een 800 maar hij doet zn ding ERG goed, prikt goed door de mix in bandsituaties en gaat lekker hard. Moderne amp met een modern hardrock geluid, ook prima metal mee te spelen....

sja... zoek rustig eens op dit forum zou ik zeggen...

het is en blijft allemaal smaak en mening,

Bulgozer
14 februari 2006, 12:27
Hey bedankt!

Worden die JCM800 en 900 nog gemaakt of is het allemaal JCM2000 nu?

Is DSL en TSL respectievelijk een 2 kanaals en een 3 kanaals JCMxxx? Kan ik dat zo zeggen?

Dude
14 februari 2006, 12:54
ja de 800 en 900 worden in een reissue uitvoering gemaakt (of in ieder geval zijn ze in sommige zaken nog te krijgen) maar zijn belachelijk duur, over de 1200 euro.

2e hands koop je op marktplaats tussen de 450 a 600 euro een HELE goeie 800 of 900

geloof mij nou dat je dat beter kan doen dan een nieuwe valvestate of avt... die gaan toch over een jaar of wat weer de deur uit en dan koop je alsnog een "echte" versterker,

als marshall je sound is... luister dan naar de adviezen in dit topic haha :jam:

Geronimo
14 februari 2006, 18:15
Als je voor de tweedehands Valvestate kiest zou ik zoeken naar eentje van die tweede serie. Een VS100 of een VS50 ofzo. Die klinken stukken beter dan die 8080 dingen welke zwaar ass sucken.

Deze zijn zat te krijgen tweedehands voor ver onder de 500 eu. Heb je wel al die effecten niet zoals in die nieuwe AVT serie maarja vraag je af of je die wel gaat gebruiken of niet. Ze klinken erg goed voor een transistorbak. Vind ze meer karakter hebben dan een volledige buizenbak als een JTM60 bijvoorbeeld... (maarja smaken verschillen)
Anyway ze zijn gewoon goed en die 8080 niet.

En ook als je een JCM 900 kiest kijk uit voor die Dual Reverb modellen want die zuigen helemaaal onwijs. Dan heb ik tien keer liever een Valvestate. JCM900 Dual Reverb klink echt als dikke kak door een trechter. Snap niet dat ze zoiets ontwikkeld hebben.

Thijssie
14 februari 2006, 18:23
En ook als je een JCM 900 kiest kijk uit voor die Dual Reverb modellen want die zuigen helemaaal onwijs. Dan heb ik tien keer liever een Valvestate. JCM900 Dual Reverb klink echt als dikke kak door een trechter. Snap niet dat ze zoiets ontwikkeld hebben.

Niet mee eens!

Prik er maar eens een behoorlijke gitaar in (minimaal een LP std) en sluit hem aan op een goed cabinet. Dan kunnen die dingen echt heel goed klinken.

Mijn 900 4100 kan de vergelijking met mijn JMP2203 prima aan....

Geronimo
14 februari 2006, 18:44
Niet mee eens!

Prik er maar eens een behoorlijke gitaar in (minimaal een LP std) en sluit hem aan op een goed cabinet. Dan kunnen die dingen echt heel goed klinken.

Mijn 900 4100 kan de vergelijking met mijn JMP2203 prima aan....

Een goeie gitaar kan zelfs de mufst klinkende versterker tot leven brengen
en er zullen vast uitzonderingen tussen zitten maar alle Dual Reverbs die ik heb gehoord sorry maar ik vond ze echt kut klinken.

Predator
15 februari 2006, 12:09
die is 2x 40 watt toch ?Inderdaad, hij is 2 x 40Watt en heeft door de grootte van de kast een enorme body-tone. Daardoor klinkt hij ook meteen stukken minder scherp en schel. Het klinkt gewoon ronduit goed en hard. Bang for the buck zoals ze zeggen!

Die 2 stereo effecten zijn ook heel bruikbaar en vooral het feit dat hij een stereo fx-loop heeft. Zo kun je met 2 mics voor die amp een stereo sound maken over de PA. Ideale combo I must say!

Heb zelf in oefenruimtes gespeeld op 8080s en andere Marshalls, vond ze vaak veel te schel klinken. Het penetreert niet door het bandgeluid heen als het schel en licht klinkt. Een zware middenklank is dan veel beter, ga voor de 8240s is mijn mening. Die heeft alles in huis!

robert-gitarist
15 februari 2006, 12:22
Mijn tip: GEEN AVT serie...Wat een kutbakken zeg.VS is wel okee..schel dat wel.Maar stukken beter als de AVT serie...die sucken pas ass :D
Maar wat al gezegt is,koop een 2de hands JCM900/800 voor rond de 450.Veel meer voor je geld..klinken beter en mooier dan die VS en die AVT bij mekaar ;) enne volledig buizen :)
Of als je meer hebt, koop het ecte werk,een dikke plexi Marshall!!! LD die vind ik tha bom :D

Mitch
15 februari 2006, 15:43
Ik heb zelf een AVT50 gehad, ook over een 8080 gespeeld en we hebben momenteel ook een JCM800 combo in de oefenruimte staan.
Mijn idee:
De 8080 kan ik kort over zijn: is een rotding, moeilijk door de mix etc.

De AVT50 is clean héél behoorlijk, de pre amp buis doet in tegenstelling tot de oudere Valvestatesóók wat op het clean kanaal en dat is goed te horen. Je kunt het clean kanaal zelfs keurig op crunch instellen als je dat wil en dat klinkt erg OK. Het scheurkanaal is wat ieler van klank, moeilijk echt goed te krijgen. Overigens heeft de AVT50 GEEN effecten, wat mensen hier beweren, dat zit alleen op de hogere series en die klinken inderdaad minder. De 20 en 50 zijn goeie bakkies, zeker voor 250E tweedehands.

JCM800 combo is op zich best een schel ding, pas met treble en presence helemaal dicht gaat 't een beetje werken maar dan krijg je er wel die typische Marshall crunch voor terug. Zeker als je de voor buizenbakken kenmerkende dynamiek zoekt en ook niet per se clean wil spelen is het een uitstekende optie. Die van ons is te koop trouwens :)

_Slash_
15 februari 2006, 18:17
Zooo...

Ik had nooit gedacht zoveel reacties te krijgen binnen 24 uur.
Ik had inderdaad all een keer in een muziekwinkel een dergelijk advies gekregen van een JCM800/900.

Ik heb zelf op de AVT50 en de Valvestate 8080 gespeeld en ik vind ze allebei redelijk goed en de 8080 ietsje schel.
Ik denk wel dat ik nu wel ga voor een JCM 800 of 900 (combo 50W).
Moet dan ff uitproberen wat ik mooier vindt.
Iedereen bedankt voor hun reacties en advies!!

Kan zo'n 50 Watt JCM 800/900 werkelijk harder dan een 8080 Valvestate??

Mitch
15 februari 2006, 20:55
Ja, heus waar :seriousf:
Ik gooi er zo nog even een Privé bericht uit over het combo dat we hebben staan. :)

drap
15 februari 2006, 21:17
Nou heb ik nog steeds een Marshall AVT275 in de aanbieding.... :D Ik vind tot nu toe nog steeds de AVT's de beste transistorversterkers. Verreweg in vergelijking met de transistorversterkers waar ik op heb mogen spelen. Warme toon op z'n clean, met de overdrive 1 op hooguit 2 een lekker vet bluesy geluid en de overdrive 2 heeft echt een hele goeie, zeer vette gain. In principe heb je niet eens pedalen nodig bij een AVT. En dat buisje in de voorversterker laat die dingen behoorlijk als een volledige buizenversterker klinken, zeker met een boosterpedaaltje ervoor. Behoorlijk zeg ik he, niet volledig natuurlijk

Scali
15 februari 2006, 21:30
Ben je dat ding nou nog niet kwijt joh? Is toch een wereldbak? Of wil je er te veel voor hebben? :)

spanky_franky
15 februari 2006, 21:41
Nou heb ik nog steeds een Marshall AVT275 in de aanbieding.... :D Ik vind tot nu toe nog steeds de AVT's de beste transistorversterkers.
Right...

nog nooit op `n peavey bandit (oude), of enige randall gespeeld zeker?

drap
15 februari 2006, 21:45
Ben je dat ding nou nog niet kwijt joh? Is toch een wereldbak? Of wil je er te veel voor hebben? :)

Neuh, kheb 'm nog niet op Marktplaats gezet. En wat is 500 eurie nou :D

drap
15 februari 2006, 21:46
Right...

nog nooit op `n peavey bandit (oude), of enige randall gespeeld zeker?

Peavy niet, Randall wel. Meerdere zelfs. Ik zei trouwens ook tot nu toe... :roll:

vester86
16 februari 2006, 01:19
Neuh, kheb 'm nog niet op Marktplaats gezet. En wat is 500 eurie nou :D

waar heb je um dan wél gezet :-p in je onderschrift staat ie ook niet :-p
en 500 euro is te veel ja :-p maar ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld was :-p

drap
16 februari 2006, 19:13
waar heb je um dan wél gezet :-p in je onderschrift staat ie ook niet :-p
en 500 euro is te veel ja :-p maar ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld was :-p

Tot nu toe nog steeds te lui geweest om 'm ook maar ergens neer te zetten. Ik denk 'm sowieso alleen op marktplaats neer te zetten, raak ik 'm wel kwijt. 500 eurie is misschien wat veel, maar ik vang er denk ik nog wel 400,- voor. Ik wil niet te veel verliezen op de aanschaf van m'n nieuwe versterker.

nathandan
22 oktober 2007, 21:49
ik heb jullie hulp nodig!!
ik wil zowiezo een marshall maar welke weet ik nie en liefst geen combo.
en hij mag maximum 700 euro kosten en het maakt niet uit of hij 2de hands is.
ik heb een fender telecaster en een fender stratocaster.
ik wil een zeer scherpe en cleane klank hebben en dan ook een echte vettige klank.( die klanken zijn appart)
ik heb een versterker nodig voor op podium te kunnen spelen met mijn band en hij moet liefst goed boven de drum gaan.
welke raden julie mij aan om te kopen?

JohnLord
22 oktober 2007, 22:46
@TS: Ga dan voor een tweedehands AVT 50. Dat is een prima keus omdat die op hoog volume best goed klinkt. Bovendien koop je die voor plm. 200 euro.

Jim Haagmans
23 oktober 2007, 01:44
Of ga gewoon voor de marshall DSL401 in mijn signature :)

moet het wel met veel anderen hier eens zijn dat Marshall AVT's zuigen trouwens.. JCM800 is wel ruig maar erg schel en JCM 900 heb k geen ervaring mee.

Baker
23 oktober 2007, 08:04
wat is dat toch dat iedereen van die ouwe topics omhoog haalt de laatste tijd. Hou daar eens mee op.

nathandan
23 oktober 2007, 16:28
en wat dachten jullie van een valvestate 8080 geen combo.
is die goed want die ligt overal voor een zeer mooie prijs.
kan ik daar ook een cleane klank en een harde vettige klank mee krijgen?
en gaat die hard?

nathandan
23 oktober 2007, 16:31
die Marshall JCM2000 DSL401: 430 waar je het over had dat is een combo?

tabmaniac
23 oktober 2007, 20:00
ik heb jullie hulp nodig!!
ik wil zowiezo een marshall maar welke weet ik nie en liefst geen combo.
en hij mag maximum 700 euro kosten en het maakt niet uit of hij 2de hands is.
ik heb een fender telecaster en een fender stratocaster.
ik wil een zeer scherpe en cleane klank hebben en dan ook een echte vettige klank.( die klanken zijn appart)
ik heb een versterker nodig voor op podium te kunnen spelen met mijn band en hij moet liefst goed boven de drum gaan.
welke raden julie mij aan om te kopen?

je mag mn 8280 hebben voor 325 euro..

nathandan
23 oktober 2007, 22:24
je mag mn 8280 hebben voor 325 euro..

hoeveel watt is die?
en waarom doe je hem weg als ik vragen mag? en is deze lampen?
hoe oud is hij en hoe klinkt hij?

Rormo
23 oktober 2007, 22:32
volgens mij is dit soort handel tegen de regels....

En wattage is niet belangrijk bij een amp. ALthans, niet zo belangrijk dat dat je eerste vraag zou moeten zijn.

nathandan
23 oktober 2007, 22:35
volgens mij is dit soort handel tegen de regels....

En wattage is niet belangrijk bij een amp. ALthans, niet zo belangrijk dat dat je eerste vraag zou moeten zijn.
jawel want ik weet bovendien dat marshall geen prull verkoopt.
de watt is dan een grote vraag voor mij want ik moet boven de drum uit komen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Baker
23 oktober 2007, 22:44
ten eerste: Marshall verkoopt wel degelijk prul. Niet alleen maar prul, maar wel genoeg prul.

ten tweede: het lijkt mij vrij normaal dat je het vermogen van een bak wil weten. Zeker bij een transistor.

ten derde: Het is niet de bedoeling om te gaan onderhandelen cq verkopen via een topic. En al helemaal niet in een topic uit 2006 dat ten onrechte gebumped is.

edit, ps ik bijn niet roomser dan de paus hoor. In mijn eigen sig staat ook een verkoop actie. Maar dit topic gaat gewoon nergens (meer) over.

Rormo
24 oktober 2007, 00:43
jawel want ik weet bovendien dat marshall geen prull verkoopt.
de watt is dan een grote vraag voor mij want ik moet boven de drum uit komen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dan weet je meer dan de meeste die-hards hier. Marshall maakt zat troep. In oplage maakt Marshall misschien zelfs wel meer troep dan goede producten.

Het wattage is nogal een domme vraag omdat het A. in "8280" aangegeven staat en B. met Google zo te vinden is.

En wattage zegt vrij weinig over boven de drum uit komen. Ik ken 80W versterkers waarbij ik moeite heb om boven de drum uit te komen, terwijl ik zelf o.a. een 30W versterker heb die geen probleem heeft om de drum zoek te spelen. mbakker, je hebt gelijk dat het bij tranistor versterkers wel een indicatie geeft van hoe hard de amp gaat. Echter uit de vraag van Nathandan of deze amp lampen heeft of niet, kun je afleiden dat hij niet weet of het een buizenversterker is of niet.


Maar goed, ik zou zeggen google eens op "Marshall 8280 specifications" en je zult antwoord krijgen op al je vragen. En doe de rest lekker via PM, want handelen is verboden op het forum.

tabmaniac
24 oktober 2007, 08:58
hoeveel watt is die?
en waarom doe je hem weg als ik vragen mag? en is deze lampen?
hoe oud is hij en hoe klinkt hij?

ik stuur je wel een bericht;)

sorrie als ik iets fout deed:)

tabmaniac
24 oktober 2007, 08:59
ten derde: Het is niet de bedoeling om te gaan onderhandelen cq verkopen via een topic. En al helemaal niet in een topic uit 2006 dat ten onrechte gebumped is.

sorrie, wist het ook wel, maar wil m misschien iets te graag kwijt, zal het niet weer doen!:)

Kim Wilson
24 oktober 2007, 09:03
Je kunt de persoon ook even een PM sturen. ;)


Of je troep in je sig zetten, kan ook. :)

tabmaniac
24 oktober 2007, 09:23
pm heb ik nu al gedaan idd;)

nathandan
24 oktober 2007, 12:24
Dan weet je meer dan de meeste die-hards hier. Marshall maakt zat troep. In oplage maakt Marshall misschien zelfs wel meer troep dan goede producten.

Het wattage is nogal een domme vraag omdat het A. in "8280" aangegeven staat en B. met Google zo te vinden is.

En wattage zegt vrij weinig over boven de drum uit komen. Ik ken 80W versterkers waarbij ik moeite heb om boven de drum uit te komen, terwijl ik zelf o.a. een 30W versterker heb die geen probleem heeft om de drum zoek te spelen. mbakker, je hebt gelijk dat het bij tranistor versterkers wel een indicatie geeft van hoe hard de amp gaat. Echter uit de vraag van Nathandan of deze amp lampen heeft of niet, kun je afleiden dat hij niet weet of het een buizenversterker is of niet.


Maar goed, ik zou zeggen google eens op "Marshall 8280 specifications" en je zult antwoord krijgen op al je vragen. En doe de rest lekker via PM, want handelen is verboden op het forum.

wat bedoel je hier mee kan het dat ik met een marshall 80 watt mss niet boven de drum ga uit komen want ik heb nu een roland 35 watt en geraak er heel gemakkelijk boven uit maar wil een marshall.

tabmaniac
24 oktober 2007, 12:25
nathadan, je hebt pm;)

tabmaniac
24 oktober 2007, 12:26
je zit boven in Gebruiker cp staan. daar klik je op, dan op berichten weergeven en tralala! daar staan je berichten!:)

Jim Haagmans
24 oktober 2007, 15:13
nathadan, je hebt nog een pm.

en altijd dat gezeik hier over wat er wel en niet in een topic mag staan hangt me een beetje de keel uit. stel je toch niet aan en lees lekker ergens anders verder als het je zo vreselijk stoort.

Rormo
24 oktober 2007, 16:03
tsja, het probleem is dat je je dat altijd pas realiseert nadat je het gelezen hebt, zoals ook hier, en je tijd dus al verspild is.

Baker
24 oktober 2007, 17:56
en altijd dat gezeik hier over wat er wel en niet in een topic mag staan hangt me een beetje de keel uit. stel je toch niet aan en lees lekker ergens anders verder als het je zo vreselijk stoort.

Als dat jouw de keel uithangt dan is dat mooi jouw probleem.
Het is nl. geen gezeik, maar het zijn gewoon simpele gedragsregels die bij dit forum horen:

http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?faq=new_faq_item_regels3#faq_new_faq_item_ regels3a

En als iemand zich daar niet aan houdt, hoef je niet in paniek te raken, maar mag je best diegene daar vriendelijk op aanspreken.

Toch?