PDA

View Full Version : Online guitartracks recording service



johantipker
13 februari 2006, 08:50
Hee,

ik ben in contakt gekomen met een drummer, Collin Leijenaar

deze gast verzorgt online drumtracks, als je een liedje afhebt, maar je hebt nog geen drums, dan kan hij dus drumpartijen voor je opnemen in zijn studio.
Je hoeft 'm alleen maar een mp3 file te sturen en je krijgt keurig (16 tracks) drums van 'm terug tegen betaling......dit is best wel een geniaal plan......


check maar ff http://www.drumstudio.nl

zijn er onder jullie al gitaristen, die via een dergelijk concept opereren?

harrie-beton
13 februari 2006, 09:51
de meeste hier zullen zelf de drums programmeren. Misschien ook daarom dat de meeste backing tracks gewoon boem-tjak is.


Ik weet dat de laatste live aid cd is gemaakt in verschillende studio's en dat de wav bestanden via internet zijn verstuurd.

johantipker
13 februari 2006, 10:32
boem tjak heb ik gehoord ja......schoenmaker hou je bij je leest....zou je haast denken, ik heb er zelf ook weinig geduld voor om te gaan knippen in loops en drumcomputers zijn helemaal zo "dood" zelfs met die "human feel", "quantisize" (schrijf ik dat goed?) en "shuffle" funkties, frustrerend en ik ken zo veel goeie drummers, die dat gewoon veel beter kunnen, interaktiever, enz.

Maar ik bedoelde eigenlijk met mijn vraag: zijn er onder jullie al gitaristen die zelf via een online concept hun gitaarpartijen afleveren aan andere projektstudio's?

Ik heb t zelf 1 keer gedaan, ik werd gevraagd om iets in te spelen in Arnhem (ik woonde toen in Haarlem) vervolgens ben ik naar Arnhem gereden, heb mijn ding daar gedaan. Vervolgens wilden ze nog wat partijtjes, toen dacht ik al, ja doei ik ga niet nog een keertje naar Arnhem, ik heb toen voor een uurtje de pro tools studio van een vriend geconfisceerd en we hebben de wav files vervolgens per mail naar Arnhem gestuurd.

Toen dacht ik al: ik moet hier iets mee... en nu kom ik Collin tegen die daar al heel ver mee is en daar ook hele serieuze klussen mee heeft, en ga je toch denken.....

moet alleen ff een technologische achterstand wegwerken......... ik wou dat ik 10 jaar terug met HD recording was begonnen.....en de technische kant van het opnemen, dat lukt eigenlijk allemaal wel of is vrij vlot te leren...echter jezelf van een live muzikant omtoveren tot studiocat.....tot over 2 jaar!

Maxxas
13 februari 2006, 18:44
Als je zelf tijd steekt in het programmeren van drums kun je hetzelf net zo goed, zo niet beter. Wat nou met quantisize (het is quantize) en shuffle.....
Het is gewoon een kwestie van een goede drumsample en kennis van programmeren. Als je een drummer opneemt via midi krijg je een track die je net zo goed zelf kunt programmeren. Nogmaals je zult je er wel in moeten verdiepen.

hoofd
13 februari 2006, 18:56
Ik moet zeggen, ik vind het wel een geniaal concept.

Ik weet niet of ze het nog steeds doen, maar Shakeel en nog een gozer maakte samen tracks door een backingtrack te maken en heen en weer te mailen en allebei erop soleren. Het resultaat was een diarree van noten waar je van moet houden (ik hou er niet van ;) ), maar leuk was de samenwerking zeker.

worst
13 februari 2006, 19:55
ik drum zelf me nummers en backing tarcs in met een elektronisch drumstel...

ik heb et nie zo op drum samples...

Jimi Hendrix
14 februari 2006, 15:26
Maar ik bedoelde eigenlijk met mijn vraag: zijn er onder jullie al gitaristen die zelf via een online concept hun gitaarpartijen afleveren aan andere projektstudio's?


't is niet zo'n interessante/grote markt lijkt me....

voor klussen waar echt geld voor is bel je peter tiehuis, bert meulendijk of lex bolderdijk,
voor klussen waar geen geld voor is bel je iemand in de buurt die je je vriend kunt noemen.
Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten, heb nogal wat goede muzikanten in m'n kennissenkring.
Wat dan wel gebeurt is dat ik bij de toetsenist langsga en aan het eind van de dag een cd'tje met zijn tracks meeneem.

Het voornaamste punt lijkt me dat ik niet iemand ga betalen die ik niet goed ken qua spel en waar ik dan ook nog niet eens bij kan zitten om hem te coachen.

De rol van producer moet maw niet onderschat worden.

johantipker
15 februari 2006, 09:39
't is niet zo'n interessante/grote markt lijkt me....

voor klussen waar echt geld voor is bel je peter tiehuis, bert meulendijk of lex bolderdijk,
voor klussen waar geen geld voor is bel je iemand in de buurt die je je vriend kunt noemen.
Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten, heb nogal wat goede muzikanten in m'n kennissenkring.
Wat dan wel gebeurt is dat ik bij de toetsenist langsga en aan het eind van de dag een cd'tje met zijn tracks meeneem.

Het voornaamste punt lijkt me dat ik niet iemand ga betalen die ik niet goed ken qua spel en waar ik dan ook nog niet eens bij kan zitten om hem te coachen.

De rol van producer moet maw niet onderschat worden.

Heb je helemaal gelijk in, ik wil er ook niet van gaan leven of zo. Gelukkig ben ik ook gezegend met een goed netwerk. Maar ik ben vorig jaar van Haarlem naar Elburg verhuisd. Dus zit ik nu wat verder van het vuur vandaan om het zo te noemen, dan kan het een handige werkwijze zijn in sommige gevallen. En ik ken best veel gasten met wat kleinere projektstudio's en ik vind het een leuke materie.

Jimi Hendrix
16 februari 2006, 10:03
Heb je helemaal gelijk in, ik wil er ook niet van gaan leven of zo. Gelukkig ben ik ook gezegend met een goed netwerk. Maar ik ben vorig jaar van Haarlem naar Elburg verhuisd. Dus zit ik nu wat verder van het vuur vandaan om het zo te noemen, dan kan het een handige werkwijze zijn in sommige gevallen. En ik ken best veel gasten met wat kleinere projektstudio's en ik vind het een leuke materie.

Leuk is het zeker!!
ik schreef mijn post meer in een zakelijk licht.

als je een grote ftp-account en snelle dsl verbinding hebt, ben je al in business, zou ik zeggen. iedere klant/vriend een aparte ftp-ruimte aanbieden en je kunt loos!

taylor
16 februari 2006, 10:28
ik vind dat ook niet zo goed idee eigenlijk meer een manier om snel ff wat geld te verdienen.wat kost dat en wat als nou het resultaat jou aboluut niet bevalt??

denk als je een advertentie ergens zet of rond vraagt van is er drummer die een dagje wat gratis voor je wil doen dat je best kans hebt dat er wel iemand op af komt.

johantipker
17 februari 2006, 08:35
ik vind dat ook niet zo goed idee eigenlijk meer een manier om snel ff wat geld te verdienen.wat kost dat en wat als nou het resultaat jou aboluut niet bevalt??
.

Je zou een soort no cure no pay concept kunnen afspreken, dus als iemand t bout van de richel vindt, zoekt ie gewoon alsnog een ander.................

johantipker
17 februari 2006, 08:39
Leuk is het zeker!!
ik schreef mijn post meer in een zakelijk licht.

als je een grote ftp-account en snelle dsl verbinding hebt, ben je al in business, zou ik zeggen. iedere klant/vriend een aparte ftp-ruimte aanbieden en je kunt loos!

yep! we hebben de beschikking over een server via een vriend van ons (hij host ook onze websites) Hebben jullie onze nieuwe websites al gezien?
FF zwaar off topic (sorry Han en Harry) sites zijn door mijn vrouw gemaakt,
ben trots op haar........http://www.gitaaropschool.nl en http://www.drumsopschool.nl