PDA

View Full Version : Blues videoclipje: Texas Flood



Helter Skelter
13 februari 2006, 03:10
hello,

Afgelopen weekend op een feest Texas Flood bij elkaar gejamd (feestvarken is een enorme SRV-fan) was wel bijzonder voor mij omdat het zeker 10 jaar geleden is dat ik nog serieus blues speelde. Clip duurt 1.5 minuut (15mb) Meest verrassend was dat ik uit de Marshall een behoorlijk goede bluestone haalde (vind ik) dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

gear: Fender USA strat (Rio Grande Tallboy SC neck en Muy Grande HB bridge) rechtstreeks zonder effecten geprikt in een Marshall 2555 Slash signature + 2X12 1936 G12T75 cab.

hier ---> http://home.tiscali.nl/klahome/roel/

Squier4ever
13 februari 2006, 21:05
very very nice
ben net aan het boek blues you can use begonnen, nu al bij les 6 :)

Bouke
13 februari 2006, 21:28
Leuk stukkie!! Cool gespeeld, lekkere jam.

Groets,

Bouke

Negative K3 fan
13 februari 2006, 22:46
haha lijp man!!! wat speel je normaal gesproken dan wel?

ateng
13 februari 2006, 23:15
Eerlijk gezegd vond ik m te heftig en ielig klinken maar dat kan natuurlijk ook aan de opname liggen.
En probeer wat meer rust in je solo te geven omdat je snelle stukjes nogal slordig zijn. Vooral bij blues gaat het meer om "tone" dan hoe snel je kan spelen. Het is niet verkeerd om snel te spelen zekers niet maar het moet wel beheerst gedaan worden zodat het niet ten koste gaat van je "tone".

scholier
14 februari 2006, 15:50
Precies, ik vind het echt vet gespeeld daar niet van, maar je gaat iets te snel, ik vind de solo in het begin te, hmm, hoe zeg je dat, te hakkelig als je begrijpt wat ik bedoel:P Als je hem slomer/vloeiender had gespeeld zou ik het beter hebben gevonden. Maar tog, puik gedaan!

Tom

Helter Skelter
14 februari 2006, 16:51
hey guys, bedankt voor de reacties zover!

@NegK3: (Classic) Rock, Pop, Soul een beetje dat werk


@Ateng & Scholier: Jullie hebt gelijk dat het idd wat slordig is , 'probleem' was dat ik totaal onvoorbereid mijn ding moest doen, ik hoorde letterlijk 10 seconden voor het begin dat we een slow-blues gingen doen haha, ik zuig het dus ter plekke uit mijn duim wat mijn spel wat besluiteloos en onsamenhangend maakt, ook wilde ik het zo flamboyant mogelijk doen (doet het altijd goed bij niet-muzikanten) maar dat is redelijk lastig op een gortdroge bijna cleane versterker, ik had veel te weinig gain en geen effecten om me zo heerlijk achter te verschuilen en de solo 'over the top' te gooien :D (er zat trouwens wel een laid-back stukje in maar dat is helaas niet gefilmd)Ik vond het wel heel leuk om te doen maar om dit echt goed te kunnen moet je (zoals Bouke b.v.) er dagelijks mee bezig zijn, als ik wat meer tijd heb ga ik me er zeker wat verder in verdiepen.


Shoot!

Negative K3 fan
14 februari 2006, 17:11
ook wilde ik het zo flamboyant mogelijk doen (doet het altijd goed bij niet-muzikanten)

muzikanten zeuren gewoon te veel het was een degelijke performance! voor dit soort dingen is stage presence 10 keer belangrijker dan technisch perfect spelen

sunday violence
14 februari 2006, 17:21
precies, ik vind t cool! maar hoezo te weinig gain dan? hoeveel meer gain wil je erin gooien om lekker te scheuren?

Negative K3 fan
14 februari 2006, 18:15
maar hoezo te weinig gain dan? hoeveel meer gain wil je erin gooien om lekker te scheuren?

wil ik ook wel weten :)

nopster
15 februari 2006, 12:24
Cool. Je legt ook mooie accenten in je spel vind ik. Is dat die zanger van Laundromat?

chloortablet
20 februari 2006, 07:00
Vond het wel relaxed. Ook als muzikant houd ik meer van een band die iets doet dan zo maar stilstaat. Idd iets te snel, maar ik zie ze wel slechter met voorbedachte solo`s :D