PDA

View Full Version : Nieuwe axe!! maar welke pups?!



Satriani
12 februari 2006, 23:21
Dudes

Heb een yamaha pacifica 812w gekocht, echt topgitaartje. Mijn pod klinkt een stuk beter ineens;). Alleen de pickups zijn wel goed, alleen niet echt mijn ding
SD SSL-1 in de neck en mid en een SD JB in de brug.

Ik vind de SSL-1 pups iets te trebelig klinken, zoek toch iets vetters. Zat te denken aan SSL-5 of 6 ofzo. Gaat dit klinken clean?

En in de brug zoek ik iets wat zeker metal aan kan schiet die JB toch wat te kort vind ik. en leads ala gary moore enz gewoon die kick-ass lead tone. Superdistortion ofzo lijkt me wel gers.

Help me out!!:rockon:

Orpheo
12 februari 2006, 23:36
Dudes

Heb een yamaha pacifica 812w gekocht, echt topgitaartje. Mijn pod klinkt een stuk beter ineens;). Alleen de pickups zijn wel goed, alleen niet echt mijn ding
SD SSL-1 in de neck en mid en een SD JB in de brug.

Ik vind de SSL-1 pups iets te trebelig klinken, zoek toch iets vetters. Zat te denken aan SSL-5 of 6 ofzo. Gaat dit klinken clean?

En in de brug zoek ik iets wat zeker metal aan kan schiet die JB toch wat te kort vind ik. en leads ala gary moore enz gewoon die kick-ass lead tone. Superdistortion ofzo lijkt me wel gers.

Help me out!!:rockon:

de ssl1 is een singlecoil shaped pickup he? wat ik zou doen is dit:

in brug; superdistortion als je alder body hebt, en dat heb je volgens mij bij die pacifica. nja, in ieder body kan alder goed :D voor de hals, de chopper. done. zou ik doen iig.

almarvk
13 februari 2006, 09:26
De JeffBeck schiet te kort? Bij mij werkt die juist uitstekend...

Satriani
13 februari 2006, 09:44
Uhu, maar ik speel over een pod xt met 2 studiomonitors en een hifi-amp. Miss als je een marshall stack heb staan zal die wel voldoen maar in mijn geval niet ;)

pol
13 februari 2006, 09:56
Ik speel ook met een JB en die sll pickups over een pod xt, over die JB heb ik helemaal geen klachten, klinkt prima in deze gitaar en over de pod, in ieder geval beter dan de stock pickups in mijn gibson SG, maar die klinkt dan weer iets meer rockerig over mijn amp.

Die sll's ben ik ook wel niet zo heel gek van, die zijn me ook wat dun, ik ben aan het overwegen die te vervangen door hotrails of iets anders dat meer geschikt is voor solo's, clean is wel niet zo belangrijk voor mij.

Maar de JB vind ik wel prima voor metal, superdistortion vond ik te modderig.

Satriani
13 februari 2006, 13:04
Jah die JB is niet zo slecht en heb ook eigenlijk geen zin om me eigen weer de klere te tweaken dus miss kan ik er wel meer uithalen..
Maar die monitors en hifi amp spelen ook wel een rol denk ik.. hoe versterk je je pod dan?
Ow en je hebt PM ;)

pol
13 februari 2006, 16:14
Ik gebruik die pod alleen als oefenspeelgoed, ook door wat hifiboxen uit.
maar binnenkort gaat die de deur uit, ik ben niet zo gek van al dat getweak, ik heb me al een simpele marshall jmp-1 in de plaats gehaald, die speaker-emulated uitgangen klinken ook helemaal niet slecht en het voelt allemaal wat lekkerder als de pod, die op zich ook niet slecht klinkt, alleen blijf je dat digitale wat horen, en vooral voelen.

BartL
13 februari 2006, 16:25
@satriani: bartloog@gmail.com >> over de elementen :)

Satriani
13 februari 2006, 17:12
Bart: Je hebt intresse in die JB als ik het goed begrijp? tis wel een gewone humbucker

Maar om weer ontopic te komen. Ik zoek dus wat voller klinkende pups, dan de ssl-1 maar wel gewoon m'n goede clean houden. Bij die ssl5,6 ligt de nadruk wat meer op crunch overdrive volgens mij... of klinkt dit toch wel goed clean??

En wat in de brug, alles van sd lijkt me wel zo makkelijk. Invader? Of toch dimarzio, superdistortion, evo ?? Moet dikke metal tonen ala pantera, metallica aan kunnen maar ook een lekkere leadsound hebben..
Argh
Iemand?

almarvk
13 februari 2006, 17:18
Metallica is gewoon met EMG, Dimebag Darrell had ook z'n eigen signature-element, maar daar speelde hij zelf niet mee.

De opties die jezelf noemt zijn allemaal goede opties, zorg iig voor dat je een element kiest met een hoge output. Dan zit je altijd goed.

Thom TK
13 februari 2006, 17:38
Metallica is gewoon met EMG, Dimebag Darrell had ook z'n eigen signature-element, maar daar speelde hij zelf niet mee.

De opties die jezelf noemt zijn allemaal goede opties, zorg iig voor dat je een element kiest met een hoge output. Dan zit je altijd goed.

Waar speelde Dimebag dan mee, X2N's?

Satriani
13 februari 2006, 17:44
True, maar dimebag z'n leads zijn weer superaggresief, qua lead zoek ik toch iets smoothers ala gary moore bijv. Maar die dikke metal rythem sound wil ik ook en eigenlijk zoek ik voor in de brug dus een pup die allbei goed doet.

BartL
13 februari 2006, 17:59
Bart: Je hebt intresse in die JB als ik het goed begrijp? tis wel een gewone humbucker
Nee, niet alleen in de humbucker :)

Maargoed: bartloog@gmail.com :D

Orpheo
13 februari 2006, 18:05
Waar speelde Dimebag dan mee, X2N's?

nee. hij heeft bij seymour duncan een eigen signature pup. lijkt op de x2n qua loooks niet qua sound. de x2n is veel opener, geeft meer t karakter van t hout weer. de dime pup is gewoon een ragpup. ik vind m echt niks. heel veel output, maar daar blijft t bij. heel trebly vond ik m.