PDA

View Full Version : MXR Phase 90



the feable
12 februari 2006, 20:29
Heej,

Ik heb sinds kort een Phase 90 van MXR. Leuk pedaaltje maar...

Als ik tegen het pedaaltje aan kom met mijn voet, er dus op druk of zachtjes tegen aan schop dan heeft dat echt een enorme knal. Dit soms ook al bij mijn morley wah pedaal en mijn marschall guv'nor ( MK1).

Ik gebruik een PP2+ als voeding ( soms batt. maar hij kanlt bij beide.)Verder is mijn pedalboard grotendeels bekabeld met GL's

Volgorde: Guitar>Loooper( tuner) >wah>TS>guvnor>Rat>Phase 90> delay> amp.

Iemand de oplossing? Is het mogelijk dat er een contactje in het pedaal niet goed is, dat de switch kapot is of dat de GL's niet goed gemaakt zijn?

Groet Joerie

Random_hero
12 februari 2006, 21:33
Klinkt als een aardingsprobleem.
Is het stopcontact waar je de voeding in steekt geaard? Is de voeding überhaupt geaard?

Dirk_Hendrik
12 februari 2006, 22:28
Heej,


Iemand de oplossing? Is het mogelijk dat er een contactje in het pedaal niet goed is, ?


Zo klinkt het wel ja. Een aardingsprobleem lijkt me wat vergezocht.

the feable
13 februari 2006, 10:26
Dat aardprobleem zou het kunnen zijn. Ik geloof dat mijn board op dat moment idd niet geaard was. Maar als je met een batterij werkt heb je daar toch helemaal niet mee te maken?
Een kapot kontact lijkt wat dat betreft dus logischer. Maar het pedaal is spiksplinter nieuw.

Kan het niet aan de GL's liggen?

fullorder
13 februari 2006, 11:20
Dat aardprobleem zou het kunnen zijn. Ik geloof dat mijn board op dat moment idd niet geaard was. Maar als je met een batterij werkt heb je daar toch helemaal niet mee te maken?
Een kapot kontact lijkt wat dat betreft dus logischer. Maar het pedaal is spiksplinter nieuw.

Kan het niet aan de GL's liggen?

Of het is juist sluiting ergens in het circuit. Bij mijn BYOC 'Face' 90 was een potmeter waar een vervelend verdwaald soldeerdruppeltje sluiting maakte met flink wat geknal tot gevolg. Lijkt me echter sterk dat een nieuwe Phase 90 stiekeme soldeerdruppeltjes heeft ;), maar misschien maakt de print ergens contact met de behuizing?

glacius
15 februari 2006, 13:01
ik heb dat probleem ook gehad, was het plugje van de voeding die te klein was, klein stukje tape erop aan de kant waar het contactje niet zit en het was opgelost

heb alleen wel last van volume drop met de phaser..

the feable
15 februari 2006, 13:32
nee dat kan het niet zijn. Want toen ik last had van de knal was de MXR niet aangesloten op de PP2 maar gebruikte ik een batterij.

fullorder
15 februari 2006, 14:29
nee dat kan het niet zijn. Want toen ik last had van de knal was de MXR niet aangesloten op de PP2 maar gebruikte ik een batterij.

Toch even een nadere inspectie doen aan de binnenkant van het pedaal.
Je kan natuurlijk ook gewoon terug gaan naar de winkel, je hebt 'm toch net? Zo'n nieuw pedaal hoort gewoon niet te lekken en bovendien te aarden als een dolle! ;)