PDA

View Full Version : Bekleding en klitteband (zoekfunctie al gebruikt)



erikvdh
12 februari 2006, 19:31
Ik heb een vraag, en ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kan daarmee voor mezelf niet een goed antwoord vormen.

Op mijn pedal plank (mdf) heb ik nu mijn pedalen, (3x boss en 1x morley) vastgeschroefd volgens het fietsketting ringetjes idee, en opzich werkt dat prima.
Ik ben echter iemand die vaak pedaaltjes veranderd en veel speelt met verschillende volgordes en daarom is dat schroef systeem niet echt practisch voor mij.
Daarom wil ik er tot overgaan om mijn plank te bekleden en vervolgens klitteband gaan gebruiken.

Wat mij echter niet helemaal duidelijk is:

* Welke vloerbedekking (tapijt of andere ondergrond) is het beste om te gebruiken samen met klitteband?

* en als je klitteband gebruikt, heb je dan aan een enkele zijde op de pedalen genoeg? zet zich dat zelf vast in het tapijt, of moet je ook de andere zijde van het klitteband gebruiken wil het vast zitten? en zo ja moet je dan je hele plank bekleden met klitteband.

Misschien is de vraagstelling een beetje warrig maar zoals je ziet snap ik het eea nog niet.
Inmiddels heb ik wel begrepen dat velcro en duotec goede keuzes klitteband zijn.

Groet van Erik.

almarvk
12 februari 2006, 20:30
Je kan het heel makkelijk doen. Gewoon een lange strip over je pedalenbord en onder je pedaaltjes een klein stukje zodat je de pedalen overal op het bord kan vastzetten.

Bij de Lidl hebben ze deze week (woensdag) een strip van dit spul voor maar 1,99! Ik ga ff fixen dat ik dat spul heb...

Shifty
12 februari 2006, 20:53
Hey erikvdh,

Ik gebruik als ondergrond een mat om je schoenen op te vegen. Dat is mooi spul, mooi dik, stevig en makkelijk te snijden. Kun je kopen bij iedere bouw-achtige winkel. Ik heb 'm gekocht bij de Leen Bakker voor 6,75. Heb je gelijk je hele board bedekt.

Die mat kun je vastmaken aan het MDF met lijm en nietjes. Zit dan vast als een huis.

Dus ff langs de bouwmarkt met een stukkie klitteband en zoeken naar de beste mat :) Kijk maar 's bij m'n gear (onderaan). Daar zie je m'n pedalboard.

Succes.

Robbert
12 februari 2006, 21:14
Bij de conrad kun je repen velcro bestellen (de zachte kant) van 10cm bij 50cm. 1,50 Euro per stuk. Het schijnt dat je het ook als ongeknipt kunt bestellen. Anyway, ik heb er een stuk of 7 gebruikt. Niet helemaal naadloos, maar dat kan ook niet.

http://robbertscholte.nl/shared/pedalboard4.jpg

erikvdh
13 februari 2006, 08:55
@ shifty,

Jij hebt dus je plank bekleed met een voetenveeg mat?
Maar heb jij op die voetenveegmat zelf nog klittenband bevestigd? of is dan alleen een stuk klitteband op een pedaal voldoende? en moet je dan de harde of zachte kant hebben?

@ Robbert:

Dus de ondergrond op jouw foto is velcro klitteband in repen?
Wat voor klitteband gebruik je dan voor onder je pedalen?

Groet van Erik.

Shifty
13 februari 2006, 09:29
Die mat als ondergrond is voldoende en je gebruikt dan een stukje (harde kant) klittenband op het pedaal.

erikvdh
13 februari 2006, 10:02
Shifty,

Als ik jouw metode ga gebruiken, dus een matje en klitteband op de bedalen is dat dan wel stevig genoeg voor vervoer (koffer op zn kant) ?
Ik heb namelijk geen zin in al mn pedalen bij elkaar te rapen na het vervoer hahaha.
En zou dat ook stevig zat zijn voor mijn morley wah?

Erik.

Shifty
13 februari 2006, 10:47
De pedalen die ik zo heb vastgemaakt zijn die van boss, koch switch enzo. M'n wah heb ik zo niet vastgemaakt, die zit met fietskettingdingetjes vast. Een wah vastzetten met klittenband lijkt mij niet zo verstandig aangezien die nogal zwaar is. Bij mij zit 'ie altijd vooraan in de chain dus die wordt niet verwisselt.

De pedaaltjes die bij mij vastzitten met klittenband zijn nog nooit losgegaan tijdens vervoer.

Ik zou zeggen, plak een stukje klittenband (harde gedeelte) onder een pedaaltje en ga ermee naar een winkel om te proberen. Weet je gelijk welke goed is en welke niet.

erikvdh
13 februari 2006, 12:11
Oke, kei bedankt voor je tips!

groovyB3
13 februari 2006, 19:57
Bij de Lidl hebben ze deze week (woensdag) een strip van dit spul voor maar 1,99! Ik ga ff fixen dat ik dat spul heb...

Kijk, dat is nou een goed weetje! :D

Rhythm Machine
13 februari 2006, 20:08
Dat spul bij Lidl is wel maar 2 cm breed. Perfect voor de onderkant van je pedalen, maar een beetje smal als je er je board helemaal mee wil bekleden.

RM

robert-gitarist
13 februari 2006, 20:56
Dat spul bij Lidl is wel maar 2 cm breed. Perfect voor de onderkant van je pedalen, maar een beetje smal als je er je board helemaal mee wil bekleden.

RM

Valt reuze mee hoor.
Gewoon meedere stroken maken ;)

ruurdtje
28 februari 2006, 16:00
bijna bij elke pedalboard zie je zo grijse metalen rand wat voor spul is dat en hoe zit dat daar op

jpb
28 februari 2006, 16:57
bijna bij elke pedalboard zie je zo grijse metalen rand wat voor spul is dat en hoe zit dat daar op
Als je bedoelt dat je het board zelf wilt maken, dan moet je daarvoor aliminium U-profiel kopen bij b.v. de Gamma, en met verstekbak (45 graden)en ijzerzaag op maat maken. Klem het profiel om de rand van je board en schroef aan de zijkant vast. Zorg dat de schroefkoppen in het alum. verzonken zijn. Klaar!

Robbert
28 februari 2006, 17:56
Precies! :)

paulusdeBKB
28 februari 2006, 18:32
Ik heb een paar jaar geleden zoŽn prefab pedalboard van Warwick/Rockbag gekocht. Daar krijg je brede stroken klitteband bijgeleverd, er zit al een voeding in voor je pedaaltjes en de board zelf is volledig bedekt met de zachte kant van klitteband. Op zich een mooi concept maar qua uitvoering is het het allemaal net niet:
- het board is niet stevig genoeg. Bij het intrappen van mijn Vox wah (waarvoor je redelijk wat kracht moet zetten) trapte ik al na een paar gigs een deuk in het board. Overigens werkt het dan allemaal nog wel.
- pedalen als een wah, V/Twin etc. zijn te zwaar om met klitteband vast te zetten. Na een paar weken laat de plaklaag van het klitteband los. Nou ben ik ook niet echt voorzichtig met vervoer maarja...
- De voeding van het pedalboard wordt van stroom voorzien door zoŽn standaard los stroomsnoertje dat ook veel bij consumentenelectronica wordt gebruikt. Dat snoer is te kort en bovendien kan je het niet borgen. Dat heb ik dus vervangen door een lange stroomkabel die ik met schroefjes en een beugeltje heb vastgezet.
- aan de bovenkant van het board heb je vier ingangen waar je je effectjes en je versterker op kunt aansluiten. Jammer genoeg leveren die tonesuck op dus die gebruik ik niet. (tonesuck is overigens vrij subtiel)

Wat wel weer mooi is, is dat er een prima gig bag omheen zit.
Kortom: zoŽn Warwick Board is een prima basis voor een goeie pedalenbak maar je moet er nog wel een beetje aan sleutelen. Weet helaas niet meer wat ik ervoor betaald heb.

ruurdtje
3 maart 2006, 13:59
en wat voor soort hout moet je gebruiken voor een pedaaalboard

Robbert
3 maart 2006, 16:58
Geen MDF, spaanplaat of ander pershout, mocht het nat worden valt het uit elkaar. Multiplex werkt wel goed.