PDA

View Full Version : metalen snaren



channiepannie
12 februari 2006, 14:31
Hoi hoi ben nieuw hier en trouwens ook nieuw met de gitaar ben net begonnen met lessen thuis...maar zit met een probleempje ik heb een gitaar met stalen snaren nou is er een geknapt en vraag me af of iemand weet hoe je die erop moet zetten er zit zo;n nopje in heb geen idee hoe dat werkt?

elie
12 februari 2006, 14:46
zo doe ik het,

stap 1. snaar volledig afhalen ( DWZ nopje uithalen ballpoint verwijderen en snaar aan de stemkop mechaniek losmaken en verwijderen)

stap 2. nieuwe snaar in het gat steken waar het nopje zit en nope er terug insteken.

stap 3. (the hard part) steek de snaar door het gaatje in de stem mechaniek en plooi hem over ( zorg wel dat je nog wat speling hebt tussen snaar en fretboard iets van en 7 cm moet ongeveer voldoende zijn) en draai hem aan

stap 4. stem je gitaar en laat de snaar eeen paar keer vantussen je vingers schieten ( maar zorg natuurlijk dat hij niet knapt) en stem hem opnieuw , dit rekt de snaar uit zodat hij langer gestemd blijft

stap 5. PLAY THE DAMN THING ;-)


ik speel zelf een een jaar en een half en heb nog nooit problemen gehad op die manier maar mss wacht je best tot er een paar reacties komen van de anciens die kunnen dat vast op een betere manier

channiepannie
12 februari 2006, 14:50
hey thnx

maar als ik het goed begrijp moet hij dus blijven zitten als ik het nopje er terug in doe? want dat is het probleem juist dat ie niet blijft zitten schiet er gewoon weer uit

channiepannie
12 februari 2006, 14:55
en wat is een ballpoint? als ik het nopje eruithaal zie ik verder nix allen een zwart pennetje met een sleufje erin (zit aan het nopje vast)

elie
12 februari 2006, 15:06
gebruik je nog de oude snaar? want op een gitaar met stalen snaren heb je wel een nieuwe nodig, normaal gezien moet er op het einde van de snaar een balletje of iets dergelijlk zitten

probeer anders deze eens ( is wel in het engels)

http://guitar.about.com/library/weekly/aachangingstringsc.htm